X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט, בנאומו האחרון בכנסת:

"אני פורש מוקדם משקיוויתי"

אולמרט נפרד מהכנסת "תחת עננה של הנסיבות" לא מצטער על החלטותיו במלחמת לבנון השנייה "קיבלנו החלטות חשאיות שתרמו למדינת ישראל"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
איציק וולף
לבני: מה לאהוד ברק ולשמירת החוק?

איציק וולף
"לא נשלוט בעם אחר, לא נשלוט בפלשתינים"

"ההיסטוריה תשפוט"
אהוד אולמרט
דברי ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, בטקס השבעתה של הממשלה ה-32 בכנסת [31.3.09, ו' בניסן, תשס"ט]
לרשימה המלאה

ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, אמר בנאומו האחרון בפני מליאת הכנסת (יום ג', 31.03.09) כי הוא עוזב את תפקידו ללא שמץ מרירות או זעם. חברי הכנסת נמנעו מקריאות ביניים ואיפשרו לאולמרט לומר את דברו בלא ששיסעו את דבריו.
"אני מסיים את תפקידי ונפרד מן המשכן הזה ומן הזירה הציבורית והפוליטית. גם אם זה קורה מוקדם משקיוויתי תחת עננה של הנסיבות, אין בי שמץ מרירות וזעם. אני חונכתי על ההדר הבית"רי ואני פורש מכהונתי כראש ממשלת ישראל בהכרת תודה על הזכות שאין למעלה ממנה להנהיג את מדינת ישראל בשלוש ורבע השנים האחרונות. לבי מלא אהבה לעם ישראל ולמדינת ישראל", אמר בפתח נאומו בטקס השבעת הממשלה ה-32 של מדינת ישראל במשכן הכנסת.
אולמרט ציין כי בהופעה אחרונה זו בפני מליאת הכנסת, ביתו הפרלמנטרי ב-35 השנים האחרונות, הוא מעוניין להציג סיכום תמציתי של כהונתו.
"פרידתי היום מן הכנסת ומן הממשלה מסמלת בעיני תום פרק ארוך בחיי. עשיתי זאת בדרכי שלי, כמאמר השיר. עשיתי כמיטב יכולתי ואני מאמין ומקווה שמבחן ההיסטוריה יציג את תרומת הממשלה כפי שראוי לה", אמר.
ביחס למלחמת לבנון השנייה אמר אולמרט כי אינו מצטער על ההחלטות שקיבל יחד עם שותפיו דאז, שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל דן חלוץ.
"אני גאה בהחלטות שקיבלתי יחד עם שותף ישר דרך, שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, ועם הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ - אדם אציל. היושר האינטלקטואלי מחייב את המשמיצים בפיהם והמושכים בקולמוסיהם להודות במקצת האמת. היכולת של החקלאים בצפון לעבד את שדותיהם ללא פחד הם העדות למהפך שהביאה המלחמה ההיא", אמר. "ועדת וינוגרד פסקה את פסוקה. אינני בא להתנצח עם פסיקתה, אך תוצאותיה של מלחמה נמדדות לאורך זמן ואני יודע שכבר היום היא נראית אחרת. הזכרון הציבורי הוא קצר ולכן כדאי להזכיר מה היה המצב בגבול הצפון משנת 2000 ועד לשנת 2006. החיזבאללה התבצר בדרום לבנון, ומפעם לפעם כשנסראללה החליט היו חדירות מחבלים וירי לעבר יישובי הצפון. מלחמת לבנון שינתה את פני הדברים. היא שיקמה את ההרתעה והביאה לשקט לצפון".
אולמרט הוסיף כי ההחלטה על היציאה למבצע עופרת יצוקה הייתה בלתי נמנעת אחרי שחמאס הפר את הפסקת האש המדומה. "אחרי שבע שנות סבל לא היה מנוס מלפעול נגד החמאס ושאר ארגוני הטרור. היעדים היו יעדי מחבלים בלבד. העובדה שהמחבלים התבצרו באזורים מיושבים היא שהכתיבה את אזורי הלחימה. אין מוסרי יותר מצה"ל. ניסינו להרחיק את כל האזרחים - צר לנו על כל אזרח שנפגע", אמר. גם ביחס למבצע זה ציין כי הוא מציע "לזרזירי העט", כלשונו, שלא להיות זריזים מדי במסקנותיהם ובביקורת שהם משמיעים על המבצע משום שתוצאותיו יהיו ניכרות בעוד זמן.
לדבריו, פעולות ביטחוניות רבות נוספות שהחליט עליהן יחד עם שר הביטחון, אהוד ברק, ועם שרת החוץ, ציפי לבני - חלקן אף בעלות ערך אסטרטגי דרמטי שיפה להן השתיקה - תרמו לביטחון ישראל. "המעז מנצח ואנחנו העזנו", אמר.
אולמרט הזכיר בנאומו גם את החייל החטוף, גלעד שליט, שאמו אביבה הייתה ביציע האורחים בטקס, ואמר כי פעל במשך כל תקופת כהונתו עד עצם היום הזה למען השבת גלעד למשפחתו הכואבת. "הסכמתי להגמיש את הקריטריונים עד קצה גבול היכולת, ויותר מכך. אבל גם לכך יש קו אדום שיסכן חיי אזרחים ישראלים", אמר.
אולמרט אמר כי החלטתה של יו"ר קדימה, ציפי לבני, שלא להיכנס לממשלת נתניהו, הייתה החלטה אמיצה, גם אם יש מי שסבור שמדובר בהחלטה מוטעית.
לראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, אמר כי אין לו אלא לאחל את כל מה שאיחל לעצמו ביום כניסתו לתפקיד.
"אתה מקבל היום את הפיקדון הגדול ביותר. יחונן אותך האל הטוב בחוכמה, בתבונה ובאומץ ויצליח את דרכה של ממשלתך".

תאריך:  31/03/2009   |   עודכן:  31/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני פורש מוקדם משקיוויתי"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בורח סדרתי מאחריות
גורי גרוסמן.  |  31/03/09 18:31
2
צל ענק חמקמק-חלקלק צלמהתל סיוט
שושנה.  |  31/03/09 18:33
3
צל ענק חמקמק-חלקלק צלמהתל סיוט
שושנה.  |  31/03/09 18:56
4
אולמרט.
האזרח ש.  |  31/03/09 19:29
5
אולמרט כלומיאל-מאומיאל-שלומיאל
רבקה.  |  31/03/09 19:38
6
"אתה פורש מאוחר משקיווינו" ל"ת
העם היושב בציון  |  31/03/09 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
הבוס של דוקאטי: "אחרי כזה ניתוח לא בטוח שהמרפק ישוב לקדמותו"
עופר וולפסון
הקונסוליה הכללית שתיפתח בעיר הסינית הגדולה תרכז את הטיפול ב-4 פרובינציות סיניות בהן 220 מיליון איש    בראש הנציגות יעמוד אבי ניר, דיפלומט ותיק המעורה באזור
עופר וולפסון
כך הודיע יו"ר הסתדרות המעו"ף לראש העיר    טוען כי העירייה והחברה מתעלמות מהתחייבויתיהן לניהול מו"מ להסכם קיבוצי לעובדי החברה
מאיה שני
נשיא אפגניסטן אישר חוק חדש המתיר לבעל לדרוש מין מאשתו והאוסר עליה יציאה מן הבית ללא רשות מבעלה    תורשה לצאת מן הבית במקרי חירום, ותוכל לסרב לבעלה אם היא חשה ברע    [הורשתה לצאת מביתה?]
עופר וולפסון
המענק, שיורחב עד ל-25% מהיקף ההשקעה במקרה של הקדמת מועד ההקמה, יינתן ע"י הממשלה, במידה שהמפעל ישקיע לפחות 300 מיליון ש"ח במפעל ויעסיק לפחות 400 עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il