X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדבריה של מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון "לא כל מה שנראה הגיוני מבחינה תיאורטית באמת מתאים; לא כל חידוש שהגיע מהנכר מוצלח"
▪  ▪  ▪
לבנון. חשיבה מחודשת [צילום: הבורסה לני"ע]

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, שואפת להפוך את הבורסה לניירות ערך בתל אביב לבורסת הייטק. כך הצהירה לבנון בכינוס של פורום ראשי המשק שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב. את דבריה נשאה לבנוןן בפני חברי מועצת הפורום ובהם: יעקב פרי - יו"ר מזרחי טפחות, אלפרד אקירוב, ד"ר שלמה נס, יהלי שפי מהפניקס אחזקות, עו"ד רם כספי ועוד.
לדברי לבנון, המשבר הכלכלי הביא לחשיבה מחודשת בבורסה לגבי כלים פיננסיים שונים ולגבי החלטות שהתקבלו בדירקטוריון הבורסה בעבר. "הדבר הרציני ביותר הוא שהחלטנו להקפיא את הכנסתם של כל מיני מכשירים פיננסיים שונים שחשבנו בעבר שיש לעודד גם בארץ. המשבר הוא כמו מפלס הכנרת שיורד - מתחילים לראות את הקרקעית והדברים נראים אחרת", אמרה לבנון. לבנון הוסיפה כי "לא על הכל חשבנו, ולא כל החלטה נפלאה שהתקבלה בבורסות בחו"ל או בארץ הייתה באמת נפלאה. בחנו מצבים שונים שמפריעים לשוק ושינינו החלטות".
לבנון הסבירה כי שנים דחפו בבורסה לכך שחברה לא תוכל להיות במדדים מובילים, אם אין לה מינימום של 25% אחזקות ציבור. "לאחרונה ירדנו ל-20% כי הדבר הפריע לחברות. אנחנו ממשיכים לבחון את ההחלטות שלנו. לא הכל אנחנו יודעים, לא כל מה שנראה הגיוני מבחינה תיאורטית באמת מתאים. לא כל חידוש שהגיע מהנכר מוצלח. אנחנו פחות משתמשים בלשון 'ככה עושים זאת בחו"ל' - אנחנו רואים מה קורה בחו"ל".
לצד בחינת החלטות העבר והתאמתן להווה, מנסה לבנון גם להיערך לעתיד: "ביום שהמשבר יחלוף אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך עכשיו. אני רוצה לחלוק איתכם חלום, להפוך את הבורסה בתל אביב לבורסת הייטק. ישראל ידועה כמדינת הייטק. במדינות זרות בטוחים שאנחנו בורסת כזו. נראה לנו שכחלום זה מתאים לבנות פה מרכז לחברות הייטק, מישראל ומאירופה. אם תהיה מסה קריטית יבואו חברות נוספות. הבעיה שלנו היא למצוא קצה חוט להתחיל את התהליך".
לבנון דיווחה לנוכחים כי נפגשה עם קרן הייטק מובילה על-מנת שתסייע בחשיבה. לדבריה, "הלכתי בחשש שיאמרו לי 'מי שמכם?'. הם נתנו עצות טובות ואמרו כי זה בדיוק הרעיון הנכון בתקופה הנכונה".
לבנון סיימה באומרה "נאסד"ק זה כבר לא נאסד"ק. הזמן לעשות מהפכות הוא בזמן משבר. צימצמנו את המרחק לקצה החוט. זה קריטי לנו לא פחות מהשוטף. חשוב לנו מאוד לא לזנוח חלומות. הבנו שצריך לרוץ עם הייטק כדי להיות מוכנים".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  01/04/2009   |   עודכן:  01/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש לי חלום להפוך את הבורסה לבורסת הייטק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתן שבע
מתריע: אנחנו במצב של כשל שוק ולכם המדינה צריכה לעזור אם המוסדיים רוצים את הכסף בחזרה    הבוקר דיווחה כלכלית ירושלים על הפסד של 732 מיליון שקלים ב-2008 בשל ירידת ערך נדל"ן
יפעת גדות
היועצת לענייני מדע וטכנולוגיה של מזכירות המדינה האמריקנית: כדור הארץ אינו יכול לעמוד במספר גדול יותר של בני אדם    הדגישה את הצורך להתייעל בהיבט של טיפול בקרקע ובמיוחד באספקת המים    מאמינה כי אלו הדוחים את השימוש במזון מהונדס גנטית חיים בימים עברו
איציק וולף
עופר וולפסון
יהודה לוי אינו שותף לתחזיות האופטימיות בדבר תחילת תום המשבר    צופה תהליכים אינפלציוניים עולמיים כתוצאה מהרחבות מוניטריות
עופר וולפסון
השנה יהיו סגורים 59% מהמפעלים בחול המועד לעומת 35% אשתקד    76% מהמפעלים יאריכו את חופשת הפסח עד ל-14 יום    28% מהמפעלים שינו מנהגם ויוציאו עובדים לחופשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il