X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק בתחום השירות והמכירות חלה עלייה בביקוש לעומת הרבעון המקביל בלוגיסטיקה ובפיננסים - ירידה חדה של 25% העלייה החודשית האחרונה בביקוש: תיגבור לפסח
▪  ▪  ▪
ביקוש בתחום המכירות והשירות [צילום: AP]

ירידה של 15% נרשמה בביקוש לעובדים ברבעון הראשון של 2009, זאת ביחס לרבעון הקודם. כך עולה (יום ד', 1.4.09) ממדד הביקוש לעובדים של אורטל משאבי אנוש.
בפילוח על-פי תחומים ניתן לראות כי בתחום השירות והמכירה חלה ירידה של 14% בביקוש לעובדים לעומת הרבעון הקודם, בתחום הלוגיסטיקה חלה ירידה של 25%, בתחום התעשיה חלה ירידה של 18%, בתחום האדמיניסטרציה חלה ירידה של 11% ובתחום הפיננסים חלה ירידה של 24% בביקוש לעובדים לעומת הרבעון הקודם.
גם מול הרבעון המקביל אשתקד חלה ירידה: ברבעון הראשון של 2009 נרשמה ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מלבד תחום השירות והמכירות, שבו חלה עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בכל יתר התחומים נרשמו ירידות חדות. כך למשל, בתחום הלוגיסטיקה חלה ירידה של 15%, בתחום התעשיה חלה ירידה של 28%, בתחום האדמיניסטרציה חלה ירידה של 34% ובתחום הפיננסים חלה ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עיקר הביקוש - לעובדים זמניים
ירון לובינסקי, סמנכ"ל השיווק באורטל משאבי אנוש, אמר כי "הנתונים, בהשוואה לרבעון הקודם ובהשוואה לרבעון המקביל, מצביעים על העמקת המשבר בכל התחומים. הפער הקטן יחסית מול נתוני הרבעון הראשון של 2008 קצת מטעה, שכן ברוב התחומים קטנו הביקושים ביותר מ-15% ורק בתחום שירות והמכירות גדלו הביקושים ומיתנו בכך את היקף הירידה הכללית".
סיבה קלה לאופטימיות מספק לובינסקי בדמות הנתון לביקוש לעובדים בחודש פברואר לעומת ינואר, שהראה עלייה של 3% ובחודש מרס לעומת פברואר, שהראה עלייה של 9%.
עם זאת, מסביר לובינסקי, כי צריך לזכור שבחודש ינואר הייתה מלחמה שגרמה לירידה בביקוש לעובדים. חודש מרס, לעומת זאת, מתאפיין בתיגבור עובדים זמניים לקראת חג הפסח, הן במפעלי מזון ומשקאות והן ברשתות השיווק - כך שכל סממן אופטימיות הוא עדיין מוקדם.
באופן כללי ניתן ללמוד מהנתונים, כי המאפיין הבולט כרגע בשוק העבודה הוא עלייה בדרישה לעובדים זמניים, לעומת ירידה בביקוש לעובדים קבועים. המצב הנוכחי גורם למעסיקים רבים להעדיף העסקה זמנית בשל חוסר ודאות והיעדר רצון להתחייב להעסקה לטווח ארוך.

תאריך:  01/04/2009   |   עודכן:  01/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
15% ירידה בביקוש לעובדים ברבעון הראשון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון גל
השחקנית דרו בארימור שהתגרשה מהוריה בגיל 17, מככבת עכשיו בסרט חדש, בו היא מגלמת אישה צעירה שעוזבת את הכל בכדי להיות לצד אמה
הילה רז
כך לדבריה של מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון    "לא כל מה שנראה הגיוני מבחינה תיאורטית באמת מתאים; לא כל חידוש שהגיע מהנכר מוצלח"
נתן שבע
מתריע: אנחנו במצב של כשל שוק ולכם המדינה צריכה לעזור אם המוסדיים רוצים את הכסף בחזרה    הבוקר דיווחה כלכלית ירושלים על הפסד של 732 מיליון שקלים ב-2008 בשל ירידת ערך נדל"ן
יפעת גדות
היועצת לענייני מדע וטכנולוגיה של מזכירות המדינה האמריקנית: כדור הארץ אינו יכול לעמוד במספר גדול יותר של בני אדם    הדגישה את הצורך להתייעל בהיבט של טיפול בקרקע ובמיוחד באספקת המים    מאמינה כי אלו הדוחים את השימוש במזון מהונדס גנטית חיים בימים עברו
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il