X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרכוש 20 דונם משטחי החברה בתל אביב תשלם מיקדמה של 35 מיליון שקל, ואת היתרה בשנים 2022-2016 תבנה דירות ומרכז מסחרי נכנסה בנעלי גד זאבי איצטדיון המכביה אינו כלול בעסקה
▪  ▪  ▪

חברת אתרים, בבעלות המדינה ועיריית תל אביב (50-50) רכשה מקרן קיימת ומהסוכנות היהודית 20 דונם במתחם מגרשי התערוכה, בצפון תל אביב. היא תשלם מיקדמה של 35 מיליון שקל. בשנת 2016 תיערך שומה מחודשת לשווי הנכס, ולפי תוצאותיה תשלם החברה סכום נוסף. שומה שנייה, לאותה מטרה, תיערך בשנת 2022.
מתחם מגרשי התערוכה נמצא זה עשרות שנים בבעלות החברה לפיתוח תל אביב, שבעליה הם הסוכנות וקק"ל בחלקים שווים. בעבר היה איש העסקים גד זאבי אמור לרכוש את המתחם, אך העסקה לא יצאה לפועל. העסקה שסוכמה לאחרונה מדברת על רכישת חלק מהקרקעות שבבעלות החברה לפיתוח. על המגרשים נמצאים בניינים ישנים, ששימשו בשנות השלושים את "יריד המזרח", ועתה הם מושכרים, בעיקר ליבואני קרמיקה וציוד ביתי.
ייתכן שהעסקה תסתיים לבסוף בכך, שחברת אתרים תרכוש את החברה לפיתוח נמל תל אביב כולה, ולא רק את 20 הדונם.
20 הדונם צמודים למתחם נמל תל אביב, הנמצא בבעלות אתרים. על-פי התוכנית, תצרף אתרים את 20 הדונם לשטחים שלה, ותבנה עליהם דירות מגורים, שטחי מסחר, שטחי בידור וכדומה. אין עדיין תב"ע מסודרת לשטח, ולכן אי-אפשר היה לקבוע את שוויו ומחירו הסופי. זו הסיבה שנקבע, שהתמורה תשולם בשלושה תשלומים, האחרון בהם בעוד שנים רבות.
התוכנית הראשונה של אתרים היא לבצע במקום עבודות תשתית, לשפץ את הבניינים הישנים ולהשכירם למסעדנים וליזמים בתחום הבידור. בניינים אלו אמורים להוות המשך לפעילות דומה בשטחי אתרים. הנהלת אתרים מעריכה, שאפשר יהיה להפעיל את הבניינים הקיימים, ליעדם החדש, בסוף 2010 או בתחילת 2011.
בנוסף, כוללים 20 הדונם שטחי קרקע ללא תב"ע מוגדרת, כאמור לעיל. עדיין לא ברור אם על מגרשים אלו ייבנו דירות מגורים יוקרתיות הפונות לים, מרכז מסחרי, בית מלון או שימוש אחר. זו כאמור הסיבה לכך שאי-אפשר לקבוע כיום את המחיר הסופי.
איצטדיון המכביה, הצמוד לשטחי המחסנים, אינו כלול בעסקה. האיצטדיון הוא בניין היסטורי, שנבנה ב-1932 כדי לארח את המכביה הראשונה, ואירח מאז מכביות ואירועי ספורט בינלאומיים רבים. כיום משמש השטח כמגרש אימונים.
שטח נוסף שאינו כלול בעסקה הוא הבריכה הפנימית, המזח והשטחים הצמודים. שטח זה נמצא בבעלות חברת "אוצר מפעלי ים", שהוקמה ב-1936 כדי לבנות את נמל תל אביב. המדינה היא בעלת השליטה בחברה, באמצעות רשות הנמלים, אך מאות אנשים פרטיים מחזיקים עד היום מניות בחברה זו.

תאריך:  06/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתרים רכשה חלק ממגרשי גני התערוכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יבטחו 3,000 כלי רכב בפרמיה של כ-12 מיליון שקל לשנה
עופר וולפסון
נייר עמדה של מרכז מאקרו מעלה כי למרות שתקציב החינוך בישראל גבוה מממוצע ה-OECD - ההשקעה לכל תלמיד נמוכה בכ-19%    שכר המורים - טוב רק מהמצב בהונגריה ובטורקיה
מיכל כץ
פסח מגיע, ואיתו מגיעים הניקיונות הבלתי נמנעים    הנה עשרה שירים שיעבירו לכם את הספונג'ה בכיף
עופר וולפסון
מדובר בירידה של 18% לעומת פסח אשתקד    80% מהמפעלים יעניקו תווי קנייה    היקף שוק המתנות לעובדים בפסח מגיע ל-1.8 מיליארד ש"ח
טל לוי
מדד ת"א 25 איבד 2.4%    מדד הבנקים ירד ב-2.5%    אפריקה בלטה בעלייה של 5.8%    מניית כור צנחה ב-9.1%    סמוך לתום המסחר איבדה מניית קרדיט סוויס - בה מחזיקה כור - כ-8%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il