X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפילו איילה פנייבסקי, שכבר התחננה לכתוב על תוכנית אחרת, לא הצליחה להחניק את הנאתה מ"חוזרים לבית האח הגדול VIP" סוף-סוף המתמודדים ישבו ודיברו, ומסתבר שזה מעניין הרבה יותר
▪  ▪  ▪
מליץ. בא כי קראו לו [צילום: עכבר העיר]

"אנחנו באמת לא מסתדרים כבני אדם, אני חושב שהוכחנו את זה פה די טוב" (דודי מליץ)
יממה וחצי אחרי, רגע לפני שעדי דגמנה תחתונים, מנחם כתב על זה כתבה ודודי החל במלאכה המפרכת של ברירת הצעות, התכנסו דיירי האח הגדול VIP בבית, להעלאת זיכרונות. כך קרה שזכינו לצפות בתרפיה קבוצתית סטייל "בטיפול", רק בלי השתיקות הארוכות ובלי אסי דיין (הוא היה עסוק). כך זכינו לראות איך כל הטינופת שנצברה בבטן במהלך השבועות האחרונים - הייתם מאמינים שהם עוד שמרו משהו בפנים? - נמרחת בצבעים מעופשים על המסכים, דווקא עכשיו, כשמאיה הרבה יותר עצבנית, ודודי הרבה יותר רגוע.
הערך התרפויטי של הטיפול נגע פחות למתמודדים, שלא השלימו זה עם זה ובוודאי לא עם העובדה שהם עשו לעצמם פדיחות שקשה לתאר, ויותר לאלה שהצליחו להתמכר לעונה הזו, והיו חייבים עוד מנת מנחם לפני שהם נכנסים לקריז. אסי וארז, על תקן צופים, כיוונו את השיחה בעדינות, וכמו כל מטפל טוב, היו עסוקים רוב הזמן בלהקשיב. כפי שכבר למדנו, החבורה המובחרת הזו לא זקוקה לשום חומר נפץ חיצוני כדי לייצר דרמה, פרובוקציה או פיגוע טרור - רק ארבעה קירות ומצלמה.
"הפנים שלי הם לא הפנים שלך, את ואני במקומות נפרדים היום!" (דודי יורק על זו שאפשרה לו לשתות מבאר הפריים-טיים)
כצפוי, המנצח הרבה פחות אהב את התרפיה הזו מאשר כל הממורמרים שהקיפו אותו, ובאופן לא פחות צפוי, עדיין יצא מכל העניין הרבה יותר טוב מהם. חוץ מהרגעים שבהם היה לבדו עם אסי וארז שלא הותירו לו ברירה, דודי מליץ שתק. הוא יודע למה: כל מילה שלו שווה זהב עכשיו, ואם רק ישכיל למכור את הראיונות שלו בחוכמה, לא רק שהמסעדה שלו תהיה מקום העבודה האחרון במדינה שלא מפטר עובדים, יש גם סיכוי לא רע שיוזמן להחליף את עזרא קדם בעונה הבאה של "המטבח". הפעם, זו מאיה בוסקילה שבאה להתגלח על התהילה שלו. והוא יודע את זה.
"הלכתי כי קראו לי" (דודי, בתחושת שליחות, מסביר למאיה איך קרה שנחת דווקא בעונת ה-VIP)
בתור תחליף-סם, כאמור, התוכנית הזו עבדה יופי, וגם אלה שהתחננו שהעונה הזו תסתיים כבר ויתנו להם משהו אחר לכתוב עליו, לא הצליחו להחניק את ההנאה. אולי זו לא הייתה "יצירה תיאטרלית אנושית רוחנית ונפשית" כפי שהיגג מנחם, אבל בהחלט טלוויזיה מרתקת, שמתייחסת בכנות לעצמה, למשתתפים בה, למפיקים שלה, ולצופים.
היא סיפקה תובנה מעניינת יותר מאשר "הם באמת מטורללים אלה": מסתבר שהתבגרנו. אנחנו עדיין דורשים את מנת הבידור הנמוך והזול שלנו, אבל יודעים לזהות אנשים שבאו לעבוד עלינו כשהם נוחתים לנו בסלון. מאיה בוסקילה, והיא רק מקרה מייצג, התבררה במהלך העונה כסלב מהסוג הישן. היא רוצה להיות טובה, היא משרבבת שפתיים, פותחת מחשוף, לא מבינה על איזה מחנות כולם מדברים, ובאה כדי שנדע מי היא באמת. מנגד, קבלו את דודי, נדוש מדי לומר מלך ישראל, מה גם שכולנו יודעים כי בימים האלה אין מלך בישראל, ובכל זאת - דודי מליץ בא בשביל הכסף, התפרסם כי יצא עם הבחורה הנכונה, לא מתבייש להגיד לאמיר פיי גוטמן שהקריירה שלו מדשדשת, ומבקש מההפקה להוסיף כינורות לפסקול כשהוא מלווה למאיה את המעיל שלו (רבאק, מאיה, עוד לא למדת שקר שם??). כולנו יודעים מי מהם יצא משם מנצח.
פנינה: "אני לא דיברתי עליכם מאחורי הגב!"
(כולם צוחקים בקול גדול)
פנינה: "לא יותר מאחרים!"
אם ככה, האם יכול להיות שהפורמט הישן ההוא, כמדומני קוראים לזה "שיחה", הוכיח את עצמו כראוי ליותר מתוכנית נידחת עם רינו צרור בחינוכית? המילים השקטות שהחליפו אמש הסלבס זה עם זה, הוכיחו שהם יודעים לדבר, שיש להם מה להגיד. ושמה שיש להם להגיד מגוחך ומבדר לא פחות מהמחזה שלהם במדים, תחפושות או תחתונים. אמיר שחרר פנינים מסוג: "אני לראשונה בחיי אדם עם דעה", פנינה סיפרה על המחזרים החדשים שלא עוזבים אותה, ויותר מזה - על אנשים שאין להם כסף לאכול, ובכל זאת סימסו לה 300 ואף 400 אסאמאסים. קצת קורע לב, בעיקר קורע באופן כללי.
הייתכן שאנחנו עומדים בפני שינויים מרחיקי לכת בהרגלי הצפייה שלנו? הייתכן שמילים שקטות ושיחות בעלות רצף לוגי עומדות להחליף את איברי המין האקראיים והצווחות המזדמנות שמרכיבים את הכאוס השגרתי על המסך שלנו? נראה שלא. אבל אין ספק, היה נחמד לנסות.

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  06/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו אתם מתחילים להיות מעניינים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יועץ ההסתדרות העביר למפרק בנוסף 2 הצעות רכישה נוספות שהגיעו לידיו    העובדים, שיקיימו היום את האירוע השנתי המסורתי לפסח, מסרו כי מאבקם לא תם
אלעזר לוין
ישראלי חוזר העדיף את המגדל של קרן פייר על דירה בצפון תל אביב    אולם קולנוע פרטי, חדר כושר, נוף להרי ירושלים
אלון רוזנבלום
לאחר שהיה אחד הכוכבים הגדולים של שנות ה-80, מנסה מיקי רורק לשקם את הקריירה שלו ולוקח חלק במספר פרויקטים גדולים
עופר וולפסון
בפגישה אתמול נכחו בכירי המשרד בעבר ממגוון אגפים    אנשי האוצר מסרו כי מטרת המפגש הייתה החלפת רעיונות והתייעצויות בנוגע למשבר והטיפול בו
עידן יוסף
רשות המים תטיל שורת הגבלות בשל משבר המים    בין היתר, יחולק לכל בית אב בישראל שעון חול למדידת הזמן במקלחת    "ממשיכים עמוק לתוך משבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il