X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכון ללימודי מחשבים זייף אישור לימודים עבור תלמיד, על-מנת לסייע לו לקבל מלגה לעולים חדשים מטעם משרד הקליטה הקורס הוארך באופן טכני כדי לקבל את המלגה - אך התלמיד תבע על עצם ההתארכות
▪  ▪  ▪
לבדיקת משרד הקליטה. רומיתם!

מכתב תביעה שהגיש יורי בלוסטוק נגד חברת 'תל רן פתרונות מחשוב בע"מ' ונגד אשר לסטר מנכ"ל החברה, לבית משפט לתביעות קטנות ברחובות בסכום של 7,500 שקל, עולה שהתובע החל ללמוד ביום 16.10.06 אצל הנתבעת קורס "תכנות מתקדם" תמורת סך של 15,000 שקל. לדבריו, על-פי החוזה, הלימודים היו אמורים להסתיים בתאריך 30.9.07 והסתיימו בפועל שנה מאוחר יותר, בחודש ספטמבר 2008. "בשל הארכת המועד נאלצתי להפסיק ללמוד, והנתבעת השלתה אותי לגבי המשך הלימודים בקורס תכנות מתקדם".
בכתב ההגנה טענו הנתבעים שמטרת הקורסים היא לאפשר לעולים חדשים ללמוד טכנולוגיות תכנות מודרניות ולמצוא עבודה בארץ. באשר לתקופת הקורס (בין 16.10.06 - 30.9.07) הבהירו שהתובע ביקש לקבל מלגה ממשרד הקליטה, אלא שהמשרד אינו מאשר תמיכה בקורס הנמשך מעבר לשנה. לאור זאת חולק הקורס לשתי תקופות - הראשונה היא תקופה של שנה, על-מנת שהתובע יקבל מלגה על סך של 10,000 שקל. "בכל הקורס הושקעו 1,050 שעות, דהיינו כ-300 שעות מעל הנזכר במסמך - זאת ללא תוספת תשלום. 750 שעות הושקעו עד סוף דצמבר 2007, והתובע הגיע להרצאות במשך כל התקופה הנ"ל ואף מספר חודשים לאחר מכן. גם לאחר שהפסיק להופיע להרצאות, הוא ביקש מהמרצים לשלוח לו חומר באינטרנט". הנתבעים הדגישו, שלא רק שהתובע קיבל 750 שעות שהוזכרו במסמך שבעטיו זכה למלגה, אלא שקיבל יותר מזה. "בפועל התובע לא ניזוק מהארכת הקורס וקיבל ידע מקצועי רב ומעבר ל-750 שעות".
בפסק הדין דחה השופט גדעון ברק את התביעה: "התובע לא הוכיח נזק שנגרם לו בגין הארכת הלימודים והמשיך בעבודתו. אני מקבל את עדותו של מר לסטר שהתובע קיבל את השעות להן היה זכאי בתקופת לימודיו. התובע לא הוכיח שעזב את לימודיו בחודש ספטמבר 2007. התובע לא הביא עד שיתמוך בטענה זו ולא הוכיח נזק נפשי – כדבריו - ולא הוכיח נזק כלשהו ולא הוכיח שלא למד את מספר השעות שהובטחו לו ולא הוכיח שלא התחיל או סיים את הקורס C++". לאור הנסיבות, התובע לא חויב בהוצאות משפט.
ראוי לתת את הדעת על האישור הפיקטיבי
מתוך כתב האישום עולה למעשה, כי מכון זה סייע להונות את משרד הקליטה באמצעות מתן אישור פיקטיבי על אורכו של הקורס. "למעשה," כתב השופט גדעון ברק, "כפי שעולה מדברי מר אשר לסטר, ניתן אישור זה למטרה מסוימת, קרי לאפשר לתובע לקבל מלגה. ייתכן והתובע ידע מטרת הוצאת המסמך כפי שהוצא, והתובע מאשר שאכן על-פי אותו מסמך קיבל מלגה. יש לבחון את חוקיות מתן אישור זה לתלמידים, כאשר בפועל - כפי שעולה מדברי מר לסטר - אישור זה לא משקף מצב אמיתי, אלא שמטרתו של האישור הוא לציין תאריכי לימוד של שנה אחת - זאת על-מנת לאפשר ללומדים לקבל מלגה בגובה של 10,000 שקל.
"המשתמע מדברי מר לסטר, שאישור זה הוא למעשה פיקטיבי שמטרתו לעזור - על-ידי ציוני פרטים לא נכונים - לקבל מלגות ממשרד הקליטה. ראוי ורצוי שמאן דהוא ייתן את הדעת לדברי מר לסטר על מטרת הוצאת האישור, כפי שהוצא".

ת.ק. 2117/08 רחובות
תאריך:  12/04/2009   |   עודכן:  12/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכון שזייף אישור לתלמיד נתבע על ידו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, הטיפולים נכשלו ועל הנתבעת להשיב את כספו    הנתבעת השיבה שהתובע סירב לעבור בדיקה הורמונלית והכשיל את הטיפול    התביעה נדחתה
מחלקה ראשונה
מועצת האו"ם מכונסת להכריע בהחלטה הקוראת גם להקפיא את הנכסים של חברות או של ארגונים המעורבים בסחר בטילים
אבי בר-אלי
כך מזהיר ועד עובדי חברת החשמל    שליש מתחנת הכוח בחדרה מושבת בשל העיצומים    חברת החשמל: "לא צפויים לפי שעה שיבושים באספקת החשמל"
עידן יוסף
שמעון שירן היה מאושפז מאז הפיגוע ועד ליום פטירתו, שבע שנים בדיוק אחרי הטבח בו נרצחה גם בתו
עידן יוסף
רבבות טיילו באתרי הטיולים בכל הארץ, רובם חילוניים    בשבוע הקרו יחלו הדתיים לתור את הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il