X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישלמו 60 מיליון שקל ויקבלו שליטה חלקית במגדל המגורים ברוטשילד-אלנבי ובמבנים לשימור במתחם נחלת בנימין בת"א ברגרואין קנה את הנכסים ב-65 מיליון דולר, ומוכר 50% מהם במחיר נמוך בהרבה מגעים גם עם חבס ותדהר
▪  ▪  ▪
יצחק חג'ג'. אחר הרוכשים

האחים יצחק ועידו חג'ג והאחים אחיקם, ניר וליאור כהן, רכשו הבוקר (א', 12.4.09) 50% מחברת ברגרואין רזידנטאל. הם ישלמו כ-60 מיליון שקל. החברה היא בעלת מגרש ברוטשילד פינת אלנבי בתל אביב, שעליו בונים מגדל מגורים יוקרתי. כמו-כן, היא הבעלים של שבעה בניינים לשימור במתחם נחלת בנימין בת"א. נראה כי החברה זקוקה לכסף מזומן.
המשמעות המיידית של העסקה היא שניקולאס ברגרואין, שהיה עד עתה בעל 100% בחברה, יורד ל-50%. זאת, תמורת קבלת הלוואת בעלים, בהיקף קטן בהרבה משווי נכסי החברה.
עו"ד עידו חג'ג הוא בין המומחים בעסקות נדל"ן, כולל הקמת וארגון קבוצות רכישה. אחיו עידו פעיל באותו תחום. ייתכן שהשניים קונים את החברה כדי למכור הלאה את הדירות לקבוצת רכישה שהם מארגנים.
האחים כהן היו בעבר אחד הבעלים של פקר פלדה בכפר סבא. הם מכרו את חלקם אשתקד, ונראה שהם משקיעים את התמורה בעסקה הנדונה.
שתי קבוצות האחים רוכשות 50% מהחברה במחיר מציאה: ברגרואין רכשה שני נכסים ב-65 מיליון דולר, ועתה מוכרת 50% מהם ב-60 מיליון שקל, שהם פחות מ-15 מיליון דולר!
ניקולאס ברגרואין רכש את שני הנכסים לפני כשנתיים וחצי במחירים גבוהים מאוד: הוא שילם ללואי נואי מאנגליה 30 מיליון דולר בעד המגרש בן 3.6 דונם ברוטשילד-אלנבי. קצת לאחר מכן רכש את שבעת הבניינים לשימור ברחובות נחלת בנימין ורמב"ם, ושילם 35 מיליון דולר.
ברגרואין החל בבניית המגדל ברוטשילד-אלנבי, שיהיה בן 27 קומות, ובו דירות יוקרה בשטח כולל של 20,000 מ"ר. החברה מבקשת לאשר לה בניית 5 קומות נוספות, והבקשה בדיון בועדות הרישוי. החברה מכרה עד עתה 6,000 מ"ר, בתמורה כוללת של 233 מיליון שקל. מחירי הדירות הם מן הגבוהים בארץ. החברה השקיעה עתה 166 מיליון שקל בבניית המגדל.
הפסידה 51 מיליון שקל
עם זאת, דיווחה החברה בשבוע שעבר על הפסד של 51 מיליון שקל לשנת 2009. הסיבה לכך היא, שעל-פי כללי החשבונאות החדשים, רושמים כהכנסה את תמורת המכירה של הדירות רק לאחר הבניין והאכלוס. בניית המגדל נמצאת בשלב התחלתי.
מצד שני, בודקת החברה אפשרות להקפיא את התוכניות לשמר ולשדרג את הבניינים במתחם נחלת בנימין, וזאת בשל משבר הנדל"ן בארץ ובעולם.
ברגרואין זקוקה ל-24 מיליון שקל כדי לפרוע אג"ח השנה, ולעוד 47 מיליון שקל כדי לפרוע אג"ח בשנה הבאה. החברה הודיעה באחרונה כי יש לה די מקורות מימון כדי לעמוד בכל ההתחייבויות שלה. עם זאת, הודעת החברה אינה מוציאה מכלל חשבון מכירת חלק מהנכסים או הכנסת שותף. מקורות החברה אומרים כי החברה ביקשה להכניס שותף מקומי ב-50%.
נודע, כי לפני חתימת החוזה עם חג'ג' וכהן, התנהלו מגעים למכירת 50% לחברת חבס ולחברת תדהר, אך ללא תוצאות.

תאריך:  12/04/2009   |   עודכן:  12/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנשיא קורא לגייס גם את הסונים נגד אחמדינג'אד    "בודאי שאנו לא יכולים לצאת בלי אמריקה ובודאי שאנחנו לא יכולים לצאת נגד אמריקה וגם לא צריך"
אמיתי זיו
זהו סבב פיטורים שני לאחר שבנובמבר האחרון החברה פיטרה 20 עובדים נוספים
יאיר הוכנר
רמת המשחק המחפירה והתסריט האומלל של "מהיר ועצבני 4" לא מצליחים להוציא את הכיף מהסרט    סרט רע אבל מהנה
עופר וולפסון
בנותיו של אובמה בחרו בכלב מים פורטוגזי אשר יענה לשם בו    הגור בן ששת החודשים שייך לסנטור הדמוקרטי הידוע טד קנדי    יוצג לציבור לראשונה ביום ג' הקרוב
יפעת גדות
ניתן לטפל בציפורן חודרנית ללא עזרה רפואית, אך אם הכאב חמור או מתפשט לאזורים אחרים רצוי לנקוט בצעדים שיקלו על חוסר הנוחות ויעזרו למנוע סיבוכים הנובעים מהמצב    אם אתם סובלים מסוכרת או ממצב אחר הגורם לבעיות של זרימת דם תקינה לרגל, אתם בסיכון גבוה יותר לסיבוכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il