X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה מתכננת לחסל את מחלקת המחשוב באסם לטובת שימוש בשרתים מרוחקים (מחשוב מענן) הצעד שיזמה נסטלה יביא לחיסכון לחברה, אך יפגע בעובדים ובחברות מקומיות
▪  ▪  ▪
מחליפים עובדים במחשבים

מחשוב מענן - שפירושו צריכת משאבי מחשוב כמו עיבוד נתונים ואחסון מידע, משרתים מרוחקים - מיוחס לרוב לקידמה טכנולוגית, ולחיסכון במשאבים. אך לצד היתרונות יש למחשוב מענן היבטים פחות חיוביים.
עובדי המחשוב של אסם מרגישים כעת את ההיבטים הבעייתיים של הטכנולוגיה. כחלק מהמעבר של החברה לקבלת שירותי מחשוב מענן, הצטמצמה בשנים האחרונות מצבת העובדים של המחלקה מ-120 ל-40 איש. בתחילת מאי, המועד שנקבע לעלייתה לאוויר של המערכת החדשה, צפויה המחלקה לעבור צמצום נוסף שבסופו ישארו בה כעשרה עובדים שיהיו אמונים על תחזוקת המערכת בלבד. המהלך של אסם הוא חלק מפרויקט של חברת נסטלה לאיחודן של כל תשתיות המחשוב של החברה, פרויקט שקיבל את השם Globe. עם תחילת העבודה במחשוב מענן, מחלקת המחשוב במתכונתה הנוכחית באסם תסגר ושירותי המחשוב יסופקו לחברה מאתר מחשוב מרכזי של נסטלה בסידני.
פרויקט Globe, נועד ליצור סטנדרטיזציה עולמית של כל מערכות המחשב בכל חברות הבת של נסטלה הפרושות ב-158 מדינות. במסגרת הפרויקט, הקימה נסטלה שלושה מרכזי שרתים בפרנקפורט, סידני וסאו פאולו - מרכזים אלה יספקו את שירותי המחשוב לחברות הבת בזמן אמת.
דירקטוריון אסם ואסיפת בעלי המניות של החברה אישרו את העסקה ב-2007. לפני הכניסה ל-Globe העבירה אסם את החברות הבנות בישראל למערכות ה-SAP של אסם. ההשקעה בפרויקט Globe נמנתה בדוח השנתי של אסם כאחת מההשקעות המרכזיות של הקבוצה.
המהלך צפוי לחסוך לחברות סכום ניכר על הוצאות מחשוב. אך אסם תיאלץ גם לוותר על חלק ניכר מההשקעה שבוצעה בחברה לפיתוחן של מערכות מחשב ייעודיות. "הפתרון הגלובלי של נסטלה מהווה התקדמות אבל גם נסיגה", אומר אחד מעובדי מחלקת המחשוב לשעבר. "החברה מוותרת גם על פתרונות עמוקים שנתפרו במיוחד עבורה".
ניסו לדאוג לעובדים
התהליך החל לפני שלוש שנים כשהותוו התוכניות הראשוניות להשתלבותה של אסם בפרויקט Globe. מנהלי אסם, שרצו להקל על העובדים תכננו מהלך מדורג במסגרתו יועברו יחידות ממחלקת המחשוב לספקיות שירותי מיקור חוץ, כמו טלדור ויבמ. מתכונת עבודה זו נועדה לרכך את הקשיים הצפויים לעובדים, שכן לספקיות המחשוב יכולת להעבירם מפרויקט לפרויקט וכך לא להותירם מחוץ למעגל העבודה.
אך ההסדר לא סיפק את עובדי החברה. משנודע להם על כוונותיה של ההנהלה, החל גל עזיבות. בסופו של דבר נותרו בחברה 40 מתוך 120 עובדי מחלקת המחשוב המקוריים. "מדובר בעובדים ותיקים ומקצועיים שלמרות הצעות אטרקטיביות בשוק בחרו להישאר והשקיעו את מיטב זמנם בפיתוח מערכות שהשימוש בהן יופסק", אומר עובד החברה. מרבית העובדים עסקו בהטמעתה של מערכת ניהול משאבים ארגוניים של SAP בחברות הבנות שאסם רכשה בישראל.
40 העובדים שנותרו, יחד עם צוות של עשרה יועצים מנסטלה העולמית, עמלו בחצי השנה האחרונה על פיתוחן של המערכות שיאפשרו את שילובה של אסם במערך המחשוב מענן של נסטלה. עם המעבר למתכונת העבודה החדשה במאי ישארו בחברה רק כעשרה עובדי מחשוב שיהיו אמונים על תחזוקת מערכת התקשורת, ועל תחזוקתם של שירותים בודדים שימשיכו להתבצע על-ידי שימוש במשאבים מקומיים. ככל הנראה גם השארתם של עובדים אלה הועמדה בספק.
העובדים יקבלו ניידי HP
במסגרת הטמעתה של שיטת המחשוב החדשה יחולקו לעובדי אסם מחשבים ניידים מתוצרת HP, שיחליפו את העמדות השולחניות הקיימות. המחשבים החדשים יספקו לעובדים את כל צורכי המחשוב בעזרת רשת תקשורת אלחוטית ופורטל אינטרנטי. הכוח המחשובי לביצוען של הפעולות יסופק על-ידי השרתים באוסטרליה. עבור שירותי המחשוב תעביר אסם לנסטלה דמי שירות שאינם עולים על 1.5% מהכנסות ברוטו של החברה. ההתקשרות עם נסטלה נקבעה לזמן בלתי מוגבל וכל אחד מהצדדים רשאי לסיימה בהודעה מוקדמת של שישה חודשים מראש.
חוץ מהעובדים צפויים להיפגע מהמהלך ספקי התוכנה והחומרה המקומיים שהפעלת המערכת החדשה תבטל את הצורך בהם. בין אלה בולטת נוכחותה של SAP, מפתחת תוכנות ניהול המשאבים הארגוניים, וליבי - משווקת פתרונות הבינה העסקית של קוגנוס.
מאסם נמסר: "בשנתיים האחרונות עברה אסם למערך המחשוב המתקדם של Globe. במהלך תקופה זו אף עובד לא פוטר ולכל עובדי יחידת המחשוב נמצאו פתרונות".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  13/04/2009   |   עודכן:  13/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסם עוברת לענן, העובדים הולכים הביתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לפני שחולי סוכרת יוצאים לשדה התעופה כדי לטוס למטרת עסקים או לחופשה משפחתית בחו"ל, עליהם להתכונן לכך טוב-טוב ורוב הסיכויים שישכחו לקחת עימם דבר או שניים    להלן המדריך המלא לסוכרתיים
צבי זרחיה
כך לדברי שלי יחימוביץ    כדאי ששטייניץ יתייחס בחשדנות להצעות האוצר
עופר וולפסון
כוכב הרוק קיבל לאחרונה מכתב מנשיא צרפת בו הוא ואשתו התוודו בפניו על היותם מעריצים נלהבים    כעת צפויים השניים לשתף פעולה באלבומה החדש
איריס בר-טל
המשבר הכלכלי: מדד המחירים הסיטונאיים רשם במרס את הצניחה החדה ביותר מאז שנת 2002    החשש: שהדפלציה תצבור תאוצה לקראת אמצע השנה
מיקי סגל
בעקבות הכרזותיה על פריצת דרך בתחום הגרעין גוברת התרסתה של אירן מול המערב - קוראת לשלבה במו"מ הגרעין על בסיס שווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il