X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל חברת השמה: "מחפש העבודה הישראלי הוא מפונק, ובניגוד לעבר כבר לא מתבייש להיות מובטל" בזק, פרטנר, סלקום ופלאפון זקוקות לעובדי תמיכה טכנית ומכירות, אך מציעות שכר נמוך משמעותית מהנהוג בהייטק
▪  ▪  ▪
לא מתפשרים

א', בן 27, הוא אחד מ-50 העובדים שפוטרו ערב חג הפסח מחברת טקסס אינסטרומנטס בישראל. בתפקידו כמהנדס תוכנה הוא השתכר כ-20 אלף שקלים בחודש.
א' נרשם בלשכת התעסוקה בתל אביב ופנה גם לחברת השמה, שהציעה לו להשתלב בעבודה באחת מחברות הסלולר כאיש שירות לקוחות. הובטח לו שלאור ניסיונו המקצועי ייהנה מקידום מהיר בחברה. א' שקל את ההצעה, אך החליט לדחותה בפסקנות. "איני מוכן לרדת משכר של 20 אלף שקלים לשכר של 5,000 שקלים, ועוד בתפקיד תובעני מאין כמוהו", הוא מסביר. לעומת ענף ההייטק, שספג מכה קשה בחצי השנה האחרונה, חברות הסלולר בישראל שומרות על תנופה ומעוניינות בתוספת עובדים. לכאורה, חברות הסלולר הן מקום מתאים להשתלבותם של מפוטרי ההייטק - שהרי גם בהן העבודה כרוכה במגע עם טכנולוגיה מתקדמת. ובכל זאת, א' ורבים מהמפוטרים אינם ששים לעבוד בהן, ובמיוחד לא כאנשי שירות לקוחות או מכירות. הסיבה: שכרם יצנח לשליש עד רבע מהשכר שממנו נהנו עד לא מזמן.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור האבטלה בישראל הוא 6.8%. ההערכות המתונות ביותר מדברות על כך שברבעון השלישי של 2009 האבטלה תגדל ל-7.5%, ובאוקטובר ל-8%. ההערכות הפסימיות מדברות על אבטלה של 9%-10% בסוף 2009 או בתחילת 2010. במרס פוטרו במשק 20,072 עובדים - מספר שיא של מפוטרים בחודש אחד.
עם זאת, חברות רבות שזקוקות לעובדים מתקשות להשיגם. השכר בחברות אלה גבוה משכר המינימום (20.7 שקלים בשעה), ולעתים אף מהשכר הממוצע במשק (8,197 שקלים בחודש). חברות התקשורת בזק, בזק בינלאומי, פרטנר, סלקום ופלאפון זקוקות לעובדי שירות לקוחות ולעובדי מכירות פרונטליות לעבודה במשמרות - בשכר של 23-22 שקלים לשעה. "לתפקידים אלה בלבד אני זקוק כעת ל-400 עובדים", אומר מנכ"ל של חברת השמה.
להערכת מנכ"ל חברת ההשמה, חמש חברות התקשורת הנ"ל זקוקות כיום לתוספת של 1,000 עובדים. לדבריו, לחברות הכבלים HOT ו-yes דרושים מאות אנשי מכירות וכן נציגי שירות טכני; לחברות כרטיסי האשראי דרושים כ-100 עובדי שירות לקוחות; לאוניברסיטה הפתוחה דרושים אנשי שיווק טלפוני; ולרשתות האופנה דרושות מוכרות בשכר של 5,000 שקלים בחודש, שעשוי לגדול ל-7,000 שקלים ויותר.
עוד אומר מנכ"ל חברת ההשמה כי אלקטרה מוצרי צריכה זקוקה ל-30 טכנאי מיזוג אוויר בשכר של 8,000-7,000 שקלים בחודש שעשוי לגדול ל-10,000 שקלים, וכי התעשיה האווירית זקוקה לאנשי אבטחה בשכר של עד 7,000 שקלים. "מחפש העבודה הישראלי הוא מפונק. הוא סומך על עזרת משפחתו, בעל דימוי עצמי גבוה ואגו מנופח - ובניגוד לעבר, אינו מתבייש להיות מובטל", הוא אומר.
מנכ"ל יצרנית מערכות השינה הולנדיה, אבי ברססט, אומר כי אינו מצליח לאייש 23 משרות במפעל ובמרכז הלוגיסטי שבשדרות, באזור המרכז ובשירות ההובלה. השכר המוצע הוא 7,000 שקלים. שכר עובדי ההובלה הוא 8,000 שקלים בחודש, ובתוספת טיפים עשוי להגיע ל-12 אלף שקלים בחודש. "חלק מהאנשים שמגיעים לראיון באים רק כדי שלא ייחשבו כסרבנים על-ידי לשכת התעסוקה", אומר ברססט. "הם מעדיפים לקבל דמי אבטלה ובמקביל לעבוד בעבודה 'שחורה'".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  13/04/2009   |   עודכן:  13/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפוטרי ההייטק לא מוכנים להתפשר על משרות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מוכן
גדי לוי  |  13/04/09 13:10
2
חברות הסלולר עוברות על החוק
אח אחד   |  14/04/09 01:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גורם בסיסי להשמנה הקשור לסביבת העבודה הוא היעדר מודעות לחומרת הבעיה בקרב העובדים והמעסיקים    הגורמים האחרים כוללים לחץ הקשור לעבודה, תפקידים הדורשים שעות נוספות ועבודה מול שולחן רוב שעות היום
איריס בר-טל
התביעה הוגשה בארה"ב על-ידי בעלי מניות המיעוט בחברה-הבת אימג'סט    התעשיה האווירית: "אין בסיס לטענות"
אור הירשאוגה
החברה מתכננת לחסל את מחלקת המחשוב באסם לטובת שימוש בשרתים מרוחקים (מחשוב מענן)    הצעד שיזמה נסטלה יביא לחיסכון לחברה, אך יפגע בעובדים ובחברות מקומיות
גלית יצחק
לפני שחולי סוכרת יוצאים לשדה התעופה כדי לטוס למטרת עסקים או לחופשה משפחתית בחו"ל, עליהם להתכונן לכך טוב-טוב ורוב הסיכויים שישכחו לקחת עימם דבר או שניים    להלן המדריך המלא לסוכרתיים
צבי זרחיה
כך לדברי שלי יחימוביץ    כדאי ששטייניץ יתייחס בחשדנות להצעות האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il