X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התל"ג ברבעון הראשון גדל ב-6.1% וירד מרמה של 9% ב-2008 קיים חשש לאי-שקט חברתי לקראת יום השנה למחאות הסוציאליות ביוני 1989
▪  ▪  ▪
חשש ממחאות עובדים [צילום: AP]

התוצר הלאומי הגולמי בסין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, רשם ברבעון הראשון של 2009 את קצב הגידול הנמוך ביותר בעשור האחרון.
מנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של סין (יום ה' 16.4.09), עולה כי התל"ג של סין גדל ברבעון הראשון בשיעור של 6.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וירד מקצב גידול של 6.8% ברבעון הקודם.
קצב הגידול שנרשם ברבעון הראשון, אף היה נמוך מסקר כלכלנים, שערך בלומברג, לפיו ההערכה החציונית של 13 כלכלנים הייתה לקצב גידול בשיעור של 6.2%.
האתגר: שחרור התלות בייצוא
יחד עם זאת, הגידול בייצור התעשייתי ובהשקעות, מראה כי תוכנית ההאצה של ראש ממשלת סין, וון ג'יאבה, שהיקפה כ-585 מיליארד דולר, מוכיחה את עצמה. גם מדד המחירים המשולב של שנחאי, שצמח לשיא של שמונה חודשים, תומך בספקולציות שג'יאבה ינקוט צעדים נוספים להגדלת הצריכה ולשחרור הכלכלה הסינית מתלותה בייצוא.
"הם הצליחו לייצב את הכלכלה, וכעת האתגר הוא לעודד את הצריכה וההשקעה הפרטית", ציין סטפן גרין, ראש מחלקת המחקר של Standard Chartered Plc בשנחאי.
חשש ממחאות עובדים
עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי קצב הגידול בתל"ג שנרשם ברבעון הראשון, הוא הנמוך ביותר מאז הרבעון הרביעי של 1999. הקצב ירד משיעור של 9% במהלך 2008, ומקצב של 13% במהלך 2007, ונשאר מתחת ליעד הממשלה ליצירת תעסוקה.
מדד המחירים לצרכן צנח במרס בשיעור של 1.2%, לאחר צניחה של 1.6% בפברואר, ואילו מדד המחירים ליצרן רשם ירידה של 6%, הירידה החדה ביותר מאז 1999.
סגירתם של אלפי מפעלים, עלתה במשרות של מיליוני עובדים, והעלתה את הסיכון לחוסר שקט סוציאלי, זאת לקראת יום השנה למחאות האנטי ממשלתיות שפרצו בכיכר טיאמן ביוני 1989.

תאריך:  16/04/2009   |   עודכן:  16/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי להב
גדי להב חושב שאנסטסיה עפה בגלל טיפשותה, וגם כל שאר המתמודדים לא ממש גאונים    לפרק הגמר צפויים להגיע שלושה מתמודדים שלא יודעים מה הם עושים
נתן שבע
זאת בעזרת הבנקים והנדל"ן    אפריקה עלתה ב-16%    עליות של עד 4% במניות הבנקים    מדד הנדל"ן עלה ב-5.7%    כיל הוסיפה 2.7%
אלעזר לוין
מכרה לקבועת עו"ד פלדמן מניו-יורק את יתרת אחזקותיה בחברה, 9.5%, ב-18.3 מיליון שקל    פלדמן ישלם 22% מעל מחיר השוק של המניה
עופר וולפסון
הנחות של עד 40% לרוכשי רכב בעל פליטת פחמן נמוכה בבריטניה    הנחה נוספת תינתן למחליפי מכוניתם המזהמת במכונית העומדת בתנאי התוכנית    תשנה את תעשיית הרכב במדינה עד ל-2011
יפעת גדות
ארבעה גברים נוספים נמצאים על הכוונת בגרמניה באשמת פשעים נאצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il