X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סרברוס-גבריאל מציעות במכרז את חלקן בבנק - כ-9.8% ממניותיו מחיר המינימום: 1.45 מיליארד שקל משקיעים בולטים מתעניינים ברכישת המניות
▪  ▪  ▪
מושכים את ההשקעה [צילום: פלאש 90]

פרשת מאדוף והמשבר העולמי מכים בקרנות ההשקעה הבינלאומיות סרברוס-גבריאל ומאלצים אותן למכור את חלקן בבנק לאומי. בערב חג הפסח פרסמו הקרנות מכרז בינלאומי מזורז למכירת 9.8% בבנק במחיר מינימום של 1.45 מיליארד שקלים.
המחיר משקף ללאומי שווי של 71% מהונו העצמי, המסתכם ב-4.9 מיליארד דולר. כל אחת מהקרנות האמריקניות מחזיקה בנפרד מחצית מאחזקות אלה, אך המכירה תהיה משותפת. הצעות הרכישה יוגשו עד ה-30 באפריל 2009. דיווח ראשוני ניתן על-ידי העיתונאי יהודה שרוני במעריב עסקים (יום א', 19.4.09).
לפי ההערכות, העסקה תיסגר בסופו של דבר מעל מחיר המינימום. ברכישת מניות הבנק מגלים עניין כמה משקיעים ישראלים, בהם שלמה נחמה, לשעבר יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים; קרן אייפקס, בניהול זהבית יוסף; ברנרד שרייר; ומשקיעי חוץ נוספים.
מדובר באחת העסקות האטרקטיביות ביותר, שכן בהשקעה יחסית לא גבוהה יוכלו הרוכשים הבאים להשיג את השליטה בבנק הגדול בישראל.
כזכור, באוגוסט 2005 רכשה קבוצת סרברוס-גבריאל את חבילת המניות ממדינת ישראל במחיר 16.5 שקלים למניה. בדרך נהנתה הקבוצה מדיבידנדים נדיבים שחילק לאומי בגובה 200 מיליון שקל. אולם אם העסקה תיסגר במחיר המינימום, יספגו קרנות ההשקעה הפסד של מאות מיליוני שקלים.
מכירת אחזקות הקרנות בלאומי נעשית בלוח זמנים מואץ, מכיוון שהן זקוקות להון נזיל לפיצוי המשקיעים, שחלקם נפגעו קשות עקב מעילת הענק של ברנרד מאדוף. קרן גבריאל, המנוהלת
על-ידי עזרא מירקין, ביצעה חלק מהשקעותיה באמצעות קרן מאדוף.
לפי פרטי המכרז, שהגיעו למעריב עסקים, יוצעו מניות הבנק למכירה בשני מסלולים: מכירה של כל חבילת המניות כמיקשה אחת במחיר מינימום של 10 שקלים למניה. המסלול השני - מכירה מיידית של רק מחצית מהאחזקות (לפי מחיר המינימום) ומתן אופציה של חצי שנה לרכישת החלק השני במחיר מינימום של 11 שקלים למניה.
אך אם האופציה לא תמומש, יופעל מנגנון קנס ומחיר המינימום המקורי של העסקה יעלה ל-10.5 שקלים.
המסלול המועדף מבחינת הקרנות האמריקניות הוא מכירת חבילת המניות כולה. המניות יימכרו כפי שהן ללא אפשרות לבדיקה מוקדמת של הבנק או בדיקת נאותות אחרת.
רכישה של יותר מ-5% ממניות הבנק מחייבת את אישור בנק ישראל. זו הסיבה שלרוכשים הפוטנציאליים הוצע גם מסלול האופציה, בשל ההנחה שחצי שנה הוא פרק זמן סביר לקבלת אישור המפקח.
עוד נודע כי חלק מהקונים הפוטנציאליים כבר פנו בשבועות האחרונים למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בבקשה לאישור עקרוני לרכישת עד 10% ממניות הבנק.
המכרז יוצא-הדופן ינוהל באמצעות עו"ד אנדריי וייס ממשרד עורכי הדין הניו-יורקי, שולטיס, ועו"ד אהוד סול ממשרד עו"ד הישראלי הרצוג-פוקס-נאמן.

תאריך:  19/04/2009   |   עודכן:  19/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אגף התנועה של המשטרה סיים בהצלחה חקירה סמויה שהובילה לעיכוב נהג פורשה שהשתולל בכבישי ישראל    נתפס בסוף השבוע במהירות 200 קמ"ש    במושב האחורי ישבו באותה עת שלושת ילדיו
מוטי בסוק
ראש הממשלה לוחץ על האוצר: גבשו תוכנית להפחתת מס הכנסה ומס חברות - עד הקיץ    חלק מבכירי האוצר מתנגדים בטענה כי משבר הגבייה העכשווי אינו מאפשר זאת
איציק וולף
פעילי חמאס עברו לנתיב הברחה ימי    הנשק מושלך בחביות אל הים ונאסף על-ידי דייגים עזתיים    הדייגים הוזהרו שלא לשתף פעולה עם רכזי השב"כ
יפעת גדות
סאלירסיב היא התרופה הראשונה מסוגה שמעכבת את החלבון RAS שהוא אחד מהחלבונים הפגועים במספר רב ביותר של סוגי סרטן באדם    במספר סוגים של סרטן השכיחות של ה-RAS הפגום גבוהה ביותר    בסרטן הלבלב - כ-90% מכלל המקרים, בסרטן המעי הגס - כ-30% מכלל המקרים ובסרטן הריאות - כ-20%-30%
יפעת גדות
בניין הרייכסטאג הוצת ב-27 בפברואר 1933, שבוע לפני הבחירות והנאצים ראו בקומוניסטים כאחראים למעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il