X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירדו ב-3 מיליארד והגיעו לרמתן בתחילת העשור חברות-הזנק "אופנתיות" בתחום האנרגיה הירוקה סובלות במיוחד מהמצב במקום לפתח טכנולוגיות, החברות שומרות כסף קיים מחשש שלא יגיעו השקעות נוספות
▪  ▪  ▪
חברות ההזנק סובלות מהמצב החדש [AP]

השקעות הון סיכון בארה"ב צנחו לרמתן הנמוכה ביותר והגיעו לרמתן בתקופה שקדמה לשגשוג הדוט.קום של לפני עשור, על-רקע המיתון המעמיק ובעיות קבועות בתעשיה, המתחילות לתת אותותיהן.
ההתייבשות ההדרגתית של המימון לחברות הזנק, שהפך בולט בשנה שעברה, האיץ בחדות במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2009 והוא צפוי לעורר אזהרות מחודשות בעולם הון הסיכון באשר לנזק הפוטנציאלי ארוך-הטווח לכלכלת ארה"ב. כך מפרסם הפייננשל טיימס.
כמות הכסף שהושקעה בתעשיית ההזנק ברבעון הראשון של 2009 ירדה ב-3 מיליארד דולר, לסכום של 39 אחוזים בלבד לעומת הסכום שהושקע אשתקד, והיא הגיעה לרמתה הנמוכה מאז 1997, כך על-פי מספר נתונים נפרדים שנאספו על-ידי איגוד הון הסיכון הלאומי ופרייס-ווטרהאוס-קופרס.
הקריסה בהשקעות ההזנק הייתה בולטת במיוחד בעולם הטכנולוגיות הירוקות, מה שסיים תקופת פריחה בטכנולוגיות אנרגיה מתחדשת ובטכנולוגיות חסכון-אנרגיה וסביבה אחרות.
ההשקעות בתחום זה ירדו ל-154 מיליון דולר בלבד, לעומת סכום של קרוב למיליארד דולר בשלושת החודשים האחרונים של 2008.
המחסור בהון חדש עבור טכנולוגיות ירוקות הראה כי "השקעות המומנטום" של השנים האחרונות, אשר הפכו את התחום לאחד האופנתיים ביותר במימון חברות הזנק, הגיעו לקיצו, אמר נובר אפיאן, שותף בחברת פלאגשיפ ווצ'רס, חברת הון סיכון מבוסטון.
באותו הזמן, חוסר היכולת לממן את הצרכים הגדולים של חברות רבות בתחום האנרגיה המתחדשת וחברות דומות, בהתחשב במשבר בשוקי החוב הציבוריים, הביא רבות לרדוף אחר שותפויות עם חברות אנרגיה קיימות, כדי לתמוך בשלב הצמיחה הבאה שלהם, אמר ג'ון טיילור מחברת NVCA.
ההידרדרות החדה בכלכלה כפתה על כלכלני הון סיכון להתמקד בחברות קיימות בתיק ההשקעות שלהם במקום לצאת לצוד אחר הזדמנויות חדשות.
חברות הון סיכון בשלב מוקדם משקיעות זמן רב בקביעת סדרי עדיפויות בתיק ההשקעות שלהן, והן מנסות להחליט אלו חברות להציל, אמר סטפן האריק, שותף בחברת שותפי הון סיכון מוסדי, היושבת בעמק הסיליקון.
עם זאת, גורמים אחרים בתעשיית הון הסיכון הצביעו גם על בעיות ארוכות-טווח אחרות בעסקי מימון הסיכון, אשר קיימות מאז התמוטטות בועת הדוט.קום בתחילת העשור, ואשר רק עכשיו יוצאות לחזית.
כמות גדולה של חברות הון סיכון וסכום הכסף הרב שהושקע, אשר התקיימו במקביל לבועת הדוט.קום, הביאו לתפוסת יתר בעולם הון הסיכון ומשכו כלפי מטה את תשואת ההשקעות במהלך העשור כולו.
התיקון לתפוסת היתר הזו מתחיל להיראות רק עכשיו כאשר קרנות ההקדשה המוסדיות ומשקיעים אחרים אשר מספקים את ההון לתעשיית הון הסיכון נאלצים לקצץ בהוצאותיהם על-רקע המשבר הכלכלי המתרחב.
מצב זה הגביר את הלחץ על חברות הון הסיכון לשמר את הכספים אותם כבר גייסו בעבר, במקום לרוץ ולהשקיעו כעת.

תאריך:  19/04/2009   |   עודכן:  19/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקעות הון סיכון נפלו ב-61% ברבעון ה-1
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הכנסת ביקר בעיר אום אל פאחם ונועד עם ראשיה    "לא היו דגלים בביקור. לא באתי מתוך התחנחנות אלא מתוך רצון אמיתי ליצור הידברות"    מרזל ובן גביר: ריבלין קיפל את דגל ישראל
מערכת PCאון
מכה נוספת לפיראטיים ברשת - בית המשפט בשבדיה גזר שנת מאסר בפועל על ארבעה ממפעילי The Pirate Bay, אחד מאתרי שיתוף הקבצים הגדולים בעולם    כיצד תשפיע ההחלטה על הפיראטיות ברשת?
יפעת גדות
חברת יונייטד מצטרפת לחברות תעופה אחרות וקובעת: במקרים של מטוסים מלאים, נוסעים שמנים ייאלצו לרכוש כרטיס נוסף, באותו מחיר של הכרטיס המקורי
אביב דילבסקי
חמושה בבייבי-דול, בקבוק רום ותיאבון לא מסופק, יצאה נטע-לי להשביע את רעבונה ולחסל את איגור    כל אישה הרי יודעת כמה קל לשטות בגברים בעזרת מחשוף, חיוך וצ'ייסר
נתן שבע
אפריקה ישראל צללה ב-11%    ישראמקו איבדה 6%    מדד הנדל"ן השיל 3.5%    פועלים נחלשה ב-2%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il