X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יחידת האיתור של מד"א עזרה למיכאל וסרמן למצוא את קרוב משפחתו והביאה לאיחוד משפחתי של השניים לאחר 60 שנה
▪  ▪  ▪
איחוד מרגש

יותר משישים שנה לאחר שואת יהודי אירופה, אנשים שמשפחותיהם נקרעו ונפרדו עדיין ממשיכים לחפש את קרוביהם בכל העולם. ניצולי השואה, ההולכים ומתמעטים, בשלהי חייהם מבקשים לדעת מה אירע ליקיריהם.
יחידת האיתור של מגן דוד אדום פועלת ללא לאות, על-מנת לענות על השאלה הזו. מתוך פניות רבות שהיחידה מקבלת בשנה, ישנם אומנם מקרים בודדים של הצלחה, אולם, כל הצלחה כזו של איתור קרובי משפחה שלא התראו מאז השואה והפגשתם, היא מרגשת מאין כמוה.
בתחילת מרס השנה פנה למד"א אדם צעיר בשם ג'ואל וסרמן שהציג את עצמו כדיפלומט אמריקני, המוצב כעת במולדובה. וסרמן הסביר כי הוא בחר במשרה במולדובה, בין השאר, כי רצה להתחקות אחר עקבות משפחתו האובדת, שהגיעה משם במקור.
ג'ואל וסרמן חיפש זמן רב בארכיונים הממשלתיים של מולדובה. החיפוש העצמאי שלו ארך יותר משנתיים והוביל אותו באופן אקראי לארכיון "יד ושם". להפתעתו, הוא גילה ב"יד ושם" דף עדות מ-2001, חתום בידי אדם ששמו מיכאל וסרמן - אחיו של סבו.
ג'ואל וסרמן, אשר עד אותו הרגע כלל לא ידע אם מישהו ממשפחתו שרד, היה נרגש מאד ופנה ליחידת האיתור של מד"א, בבקשה כי יעזרו לו למצוא את קרוב משפחתו.
הרמז היחיד שהוא יכול היה לספק, היה המידע שצוין בדף העדות, כי מיכאל וסרמן התגורר בבית אבות בנתניה ועבר לבית אבות אחר בבת ים.
מתנדבי יחידת האיתור פנו לעשרות בתי אבות במרכז הארץ, עד שלבסוף התקבלה תשובה משמחת מהמקום בו מתגורר מיכאל וסרמן. לאחר שווידאו אנשי היחידה של מד"א, כי אכן מדובר באותו אדם והוא אחיו של סבו של ג'ואל וסרמן, סיפרו לקשיש - שכיום בן 94 - כי בנו של אחיינו מחפש אותו. בתחילה, היה מיכאל וסרמן כה נרגש ונסער מן החדשות, עד שלא היה מסוגל כלל לחשוב על פגישה. רק לאחר שנפגש אישית עם קצין איתור הקרובים של מד"א, בוריס קוזוקין, ולאחר שראה את המדים של מד"א והבין כי לא מדובר בתרמית או תכסיס כלשהו וכי אכן מישהו מבני משפחתו מחפש אותו - ניאות להיפגש.
ג'ואל וסרמן ואחותו, ברברה, הגיעו לישראל ונפגשו כולם - קרובי המשפחה ונציגי מד"א, עם מיכאל וסרמן. הפגישה, כצפוי, הייתה מרגשת, מסעירה ונוגעת ללב. לדברי ברברה וסרמן "לא יכול להיות אירוע יותר הולם וסימבולי מאיחוד משפחה עם ניצול שואה על אדמת ישראל הקדושה, אפילו לאחר יותר מ-60 שנות של פירוד".
בני המשפחה הודו מקרב לב לאנשי היחידה לאיתור קרובים של מגן דוד אדום, על שאיפשרו להם להגיע למעמד המיוחד ולהתאחד עם משפחתם המורחבת.
מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "רבים מניצולי השואה הלכו כבר לעולמם אך רבים מהם עדיין חיים בתוכנו והכאב והגעגועים למשפחותיהם שמהם נקרעו אינו מרפה. מגן דוד אדום משקיע מאמץ רב באיתור המשפחות ואיחודן מחדש, וכבר נרשמו במד"א הצלחות מרגשות לא מעטות".

תאריך:  20/04/2009   |   עודכן:  20/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עשרה בני אדם נפגעו בשריפה שפרצה בדירה ברחוב סטפן וייס בראשל"צ    אישה בת 30 נפגעה קשה ושני ילדיה נפגעו קל עד בינוני משאיפת עשן
מחלקה ראשונה
חבר הכנסת ושר המסחר והתעשיה לשעבר יחליף בתפקיד נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה את אמיר חייק    קרא לממשלה, לייצואנים ולאנשי העסקים להפנות את מרצם מזרחה
יפעת גדות
בדגימות שתן שנאספו ממעשנים שמאוחר יותר פיתחו סרטן ריאות היו רמות גבוהות פי שמונה של שני מרכיבים הקשורים לטבק בהשוואה לרמות של מרכיבים אלו אצל המעשנים שלא פיתחו את המחלה. הדגימות נאספו חמש שנים בממוצע לפני שהסרטן אובחן
יפעת גדות
עד כה הוענקו במדינת ישראל החל משנת תשי"ג 551 פרסים
יפעת גדות
לא מצאתם את התכשיר הנכון?
רשימות נוספות
תוכנית מיוחדת של רינו צרור ליום השואה  /  בועז גריילסנר
לכל איש יש שם ואתר  /  בן-ציון ציטרין
בישראל "מסתגלים" טוב יותר לשואה  /  גלית יצחק
טיפול נפשי בילדים ניצולי שואה  /  ד"ר נתן דורסט
העיירה בוערת  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
השנאה שבנתה את אושוויץ תיבנה מחדש?  /  יורם דורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il