X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדולר מתחזק מול השקל על-רקע התחזקותו בעולם ברקע לחולשת השקל גם התחזית השלילית של נגיד בנק ישראל בנוגע למצב המשק הישראלי והערכות שהראלי בשוקי המניות עומד להסתיים
▪  ▪  ▪
הדולר מתחזק [צילום: מעין מרום]

הדולר מתחזק ב-0.6% וחוצה (יום ב', 20.4.09) את רמת 4.2 שקלים, לרמה של 4.203 שקלים, במקביל להתחזקותו מול המטבעות המובילים בעולם, ועל-רקע דברי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר (יום א', 19.4.09) לפיהם "התחתית עוד לפנינו", שיעור האבטלה צפוי לגדול וכי צריך להתכונן לאפשרות שחברה גדולה במשק תקרוס.
בעולם צובר הדולר תאוצה מול האירו, על-רקע אי-ודאות בנוגע לצעדים שמתכנן הבנק המרכזי באירופה כדי להילחם במשבר הכלכלי המחריף וכן בהמשך לדברי נגיד האיחוד האירופי, ז'אן קלוד טרישה, בסוף השבוע, בהם רמז כי יוריד את הריבית בשיעור של 0.25% ב-7 במאי.
בסוף השבוע יתפרסמו בארה"ב הנתונים על הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא לחודש מרס. על-פי ההערכות המוקדמות צפוי המדד לרדת ב-1.5%, כאשר גם ללא נתון התחבורה, צפויה ירידה של 1.2%.
הדולר כמקלט בטוח
"אם יתמששו תחזיות אלו, הרי שמדובר על חזרה לנתונים מאכזבים בניגוד לחודש הקודם אז עלה המדד באופן מפתיע ב-3.5%. פרסום שלישי שכזה עלול למתן את אהבת הסיכון בשווקים ובכך לתמוך בהמשך עלייתו של הדולר כנכס מקלט בטוח", מציינים כלכלני פינוטק.
במבט קדימה, לעבר השבוע הקרוב, יעמדו במרכז שוק המטבעות העולמי הדולר הקנדי, הדולר האוסטרלי, הליש"ט והשטר הירוק. ביום שלישי יודיע הבנק המרכזי בקנדה, 16:00 שעון ישראל, על החלטת הריבית. על-פי הציפיות, צפוי הבנק להותיר את הריבית ברמה של 0.5%. אך עם זאת כלכלת קנדה, כיתר הכלכלות בעולם, חווה בתקופה הנוכחית ירידה בפעילות העסקית לצד עלייה בשיעור האבטלה אשר עומד על 8%, שיא של 7 שנים.
מחר (ג', 21.4.09) גם צפוי להתפרסם בגזרת אסיה פסיפיק מדד המחירים לצרכן האוסטרלי לחודש מרס, אשר על-פי התחזיות המוקדמות צפוי לעלות ב-0.5% ברבעון הראשון ולהוריד את השיעור השנתי לשפל של יותר משנה, 2.8% לעומת 3.7%.
בבריטניה, יתפרסם ביום שישי נתון התמ"ג הבריטי לרבעון הראשון. התחזיות המוקדמות צופות ירידה, זה הרבעון השלישי ברציפות, בשיעור של 1.5%, הירידה העמוקה ביותר מזה כ-29 שנה.
הזהב מתקרב לשפל
כלכלני פינוטק מציינים, כי המסחר על הזהב מתנהל בצל אזהרותיו של ברק אובמה בנוגע למצב הכלכלה האמריקנית. הזהב התקבע בתחילת המסחר (ב') קרוב למחיר השפל של שלושת החודשים האחרונים, שנקבע ביום שישי האחרון. בעוד נשיא ארה"ב ברק אובמה מזהיר כי הלחץ על הכלכלה האמריקנית, הולך וגדל, לנוכח המשבר הכלכלי המחריף, משקיעים רבים חוששים כי "הרע מכל עדיין לא הגיע".
בנוסף לכך, הקרן שמחזיקה בכמות הזהב הגדולה בעולם הודיעה על קיצוץ בכמות האונקיות שברשותה. "נראה שהמתכת היקרה אינה קורצת עוד למשקיעים, כפי שקרה בעבר לנוכח מדיניות אי-הסיכונים, שאומצה בידי שחקנים רבים בשוק", מעריכים כלכלני פינוטק.
גם ההערכה כי כלכלות רבות בעולם, ובראשן סין, עומדות לצאת מהמשבר אינן מטיבות עם הזהב, ועם זאת אנליסטים בכירים מאמינים שבטווח המיידי ייתכן שהזהב ירים שנית את ראשו לכיוון 1,000 דולר לאונקיה.
הנפט ימשיך בראלי?
כלכלני פינוטק מציינים עוד, כי הסיבה המרכזית מאחורי הראלי של הנפט היא האווירה החיובית בנוגע לניצני סיום המשבר הכלכלי. הנפט ממשיך במגמה בה החל ביום שישי, וגם הבוקר רץ קדימה כשחבית מהנוזל השחור נסחרת סביב 51.75 דולר, בעוד משקיעים רבים מאמינים שהמשבר הכלכלי העולמי יסתיים אולי כבר במהלך 2010.
מדד אמון הצרכן בארה"ב גילה כי לפחות הצרכנים מאמינים כי "הסוף קרוב" וזה נקבע על רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר. לנוכח חדשות אלו משקיעים רבים הזרימו ביקושים לחביות הנפט, לנוכח ציפיות כי הכלכלה העולמית אכן עומדת לאגור כוחות ו"לצאת מהבוץ" אולם אחרים מזהירים כי חדשות אלו מוקדמות מדי.
ברמה העובדתית, מלאי הנפט ותזקיקיו בארה"ב הגיעו במהלך השבוע החולף לרמתם הגבוהה ביותר מזה 19 שנים, וזאת בעוד הביקושים לנוזל השחור בשנת 2009 לא היו גבוהים כלל וכלל.

תאריך:  20/04/2009   |   עודכן:  20/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית רוקאס
ההצגה "העדי של עדי" מנסה להשיב על השאלה, שלעולם לא יהיה לה פתרון פשוט    השבוע תהיה לכם הזדמנות נדירה לצפות בה עם הילדים
עופר וולפסון
הצפי לשנת 2009 הוא כי מחזור מפעלי גליל עליון יסתכם ב-606 מיליון ש"ח    מעסיקים כ-690 עובדים    מ-2003 חלה נסיגה במספר חברי הקיבוצים, אך ישנה עלייה בכמות התושבים
איציק וולף
משרד החוץ הורה לשגריר הישראלי בברן לשוב להתייעצויות בעקבות פגישת נשיא שוויץ עם נשיא אירן    סגנית השגריר השוויצי זומנה לנזיפה
אלעזר לוין
מרכז ביד אחת את כל החברות-לשעבר של גאידמק
איציק וולף
ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה בהתייחסות לוועידת דרבן המתכנסת בז'נבה בהשתתפונת נשיא אירן    בזמן שאנחנו נתייחד עם זכר נספי השואה תתכנס בשווייץ ועידה שאורח הכבוד בה הוא גזען ומכחיש שואה שלא מסתיר את כוונתו למחוק את ישראל מעל פני האדמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il