X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, המתלונן תקף אותו והפיל אותו ארצה והוא ניסה להתגונן המדינה ביקשה להחמיר בעונש ובית משפט המחוזי פסק שהנאשם הותקף בגסות
▪  ▪  ▪
שהייתו בארץ לא היתה חוקית [צילום אילוסטרציה: לע"מ]

קוומי אמה קולט, הורשע בבית משפט המחוזי בבאר-שבע, לאחר ניהול הוכחות, בעבירות של חבלה חמורה, בשיבוש מהלכי משפט ובשהייה בישראל שלא כדין.
מהכרעת הדין עלה שב-11.9.07, בסביבות השעה 02:00, במרכז המסחרי בשכונת איזידור באילת, נתקל הנאשם במתלונן שהגיע למקום עם בת זוגו. בין השניים פרץ ויכוח שהתפתח לקטטה. במהלך הקטטה הנאשם הותקף על-ידי המתלונן, שהפיל אותו ארצה והמשיך להכות ולבעוט בו, בעודו שרוע על הרצפה. כשהמתלונן פנה לכיוון רכב סמוך, קם הנאשם, נטל בקבוק זכוכית והשליך אותו לעברו אך החטיא. הנאשם זרק על המתלונן בקבוק נוסף והוא נפצע מרסיסים, והובהל לבית חולים כשהוא מורדם ומונשם ואובחן כסובל מפצע דקירה בצוואר ובפנים ומדימום ניכר.
כאמור, לנאשם יוחסה עבירה של שיבוש מהלכי משפט, לפיה, ב-30.4.07 הוא שהה בישראל ללא אשרת שהייה ועם מעצרו, מסר למשטרה פרטים כוזבים וכינה עצמו "סמואל אגימון", במטרה להכשיל חקירה. ב-17.9.07, התגלתה זהותו האמיתית לאחר שנמצא כרטיס עובד ובו תמונתו. הנאשם הודה בעבירה השלישית, של שהייה בישראל שלא כדין, והורשע על-פי הודאתו.
להרתיע עובדים זרים מפני השימוש באלימות
המדינה עמדה על חומרת מעשיו של הנאשם וביקשה למצות עמו את הדין. "הנאשם בחר להשתמש בשבר בקבוק, שהינו אמצעי מסוכן, המוכר בפסיקת בתי המשפט כ'נשק קר' לכל דבר ועניין, שווה ערך לסכין. הנאשם חתך את המתלונן במקום רגיש ביותר בצוואר, סיכן את חייו, ובנס לא נגרם לו נזק חמור יותר". עוד נאמר כי יש להשוות את העונש שייגזר על הנאשם, לעונשים שהושתו על נאשמים בעבירות של דקירה בסכין - תופעה המכונה בפסיקה 'תת תרבות הסכין'. "בתי המשפט נרתמו למיגורה של התופעה באמצעות הטלת עונשי מאסר חמורים למשך שנים רבות, וכך יש לנהוג גם עם הנאשם".
המדינה הוסיפה שיש להרתיע עובדים זרים אחרים, מפני השימוש באלימות מכל סוג שהוא. "מדובר בעובד זר, שאמנם לא הסתבך בעבירה פלילית במשך 5 שנותיו בישראל, אך עברו הפלילי הכולל אינו מוכר. האופי הקרימינלי שלו, בא לידי ביטוי גם בעובדה ששהה בישראל כחצי שנה, ללא אשרה חוקית, וכן שיקר במצח נחושה בקשר לזהותו, בעת שנחקר במשטרה, ולא מסר את שמו האמיתי, אלא בשלב מאוחר יותר".
הנאשם טען להגנתו שלא דובר בתקיפה בריונית ובהיטפלות למישהו ברחוב, אלא שהוא הותקף על-ידי המתלונן, שהפיל אותו פעמיים ארצה ונאלץ להתגונן ולהציל את חייו.
השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, גזרה על הנאשם מאסר בפועל למשך 24 חודשים, החל מיום מעצרו, מאסר על תנאי למשך שנה, ופיצוי למתלונן בסך 10,000 שקל. "אמנם בקבוק זכוכית הוא בגדר 'נשק קר', כמשמעות מונח זה בסעיף 335 לחוק, אך נסיבות המקרה המיוחדות מלמדות, כי השימוש בו נעשה באופן אקראי, לאחר שהנאשם הותקף באופן ברוטלי על-ידי המתלונן". גרסת המתלונן, כי תקף את הנאשם בגלל ביטויים מעליבים שהנאשם השמיע כלפיו, לא התקבלה על-ידי השופטת ולמעשה, אמרה, "נותר המניע לתגרה שיזם המתלונן עצמו בלתי ברור. לא מצאתי כי ראוי להכביד בעונשו של נאשם זה, ואיני סבורה כי יש למצות עמו את הדין".

תאריך:  23/04/2009   |   עודכן:  23/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ברוך לוי
בשבוע שעבר הוטל לראשונה קנס על מעביד בגין הוצאות המדינה על הרחקת עובד זר לא חוקי מהארץ    החוק קובע כי המדינה זכאית לגבות סכום של עד 7,500 ש"ח בגין הוצאות ההרחקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il