X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באופוזיציה סבורים כי תוכנית ההצלה שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר היא תוכנית על לא-כלום תומכי התוכנית: היא עוסקת בתחומים החשובים במשק
▪  ▪  ▪
נפנופי ידיים. נתניהו במסיבת העיתונאים [צילום: פלאש 90]
תוכנית נטולת חזון. פינס [צילום: פלאש 90]

המטרה: חידוש הצמיחה במשק משנת 2011
עופר וולפסון
התוכנית המשותפת לרה"מ ולשר האוצר נועדה לבלום עוד השנה את הצניחה במדדי המשק ולחזור לצמיחה עד 2011 * כוללת הפחתות במיסים ליחידים ולחברות, מתן אשראי לבנקים במיליארדי שקלים, הרחבת תוכניות למאבק באבטלה ועידוד השקעות
לרשימה המלאה

כצפוי, ההודעה על התוכנית הכלכלית החדשה עליה הכריזו היום (ה', 23.4.09) בראשי פרקים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, הביאה לתגובות נזעמות מספסלי האופוזיציה.
דובר קדימה אמר כי "נתניהו הוכיח שוב כי הוא חזק בסיסמאות ריקות מתוכן. הבלוף הכלכלי של נתניהו נחשף והוכיח שמענה הממשלה מול אתגרי המשק אינו רציני ומסתכם בגיבובי מילים ובתוכנית מחוררת ושטחית אשר אינה מחדשת דבר ואינה נותנת מענה של ממש לצרכי המשק".
"נתניהו ממשיך לאחז את עיני הציבור בנפנופי ידיים ובדוגמאות על מטוסים וספינות ומצפה שהציבור בישראל ישכח לו את בזבוז המיליארדים, אותם הוציא על הקמת ממשלתו המנופחת ואת העדפתו לקנות שלטון בכסף, בהסכמים קואליציוניים סקטוריאליים ומופקרים", הוסיף.
ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "מופע הפירוטכניקה שהוגדר על-ידי נתניהו תוכנית הבלימה והתנופה ראוי יותר לשם תוכנית ההידרדרות והנסיגה. לצד הצגת שלל גזירות ופגיעות בתחומים לאומיים חיוניים בחר נתניהו להעדיף את הפוליטיקה על הכלכלה ולהעלות בעשרות אחוזים את תשלומי ההעברה לאברכים ולסקטורים לא יצרניים אחרים".
גם ח"כ אופיר פינס (העבודה) שמפלגתו חברה בממשלת נתניהו אמר בתגובה להצגת התוכנית כי "במקום תוכנית חירום אמיתית נתניהו ושטייניץ מציגים תוכנית נטולת חזון וגיבוב של מילים ואוויר חם. התוכנית היא זלזול באינטליגנציה של הציבור ומצג שווא של עשייה שנועד לזרות חול בעיני הציבור, המעסיקים והעובדים".
"הממשלה הגדולה והבזבזנית בתולדות ישראל, עם 30 שרים ו-9 סגני שרים, מחליטה בחוצפה לקצץ את תקציבי החינוך והבריאות ולהקפיא את השכר במשק. איפה הדוגמא האישית?", תהה.
מנגד, יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר כי אינו מוטרד מדברי המתנגדים בכנסת וכי צפוי רוב לאישורה.
בבנק ישראל הודיעו כי הם מקדמים בברכה את הכוונה לבנות תוכנית כלכלית המבוססת על ראשי הפרקים שהציגו היום ראש הממשלה ושר האוצר. "יישומה של תוכנית המתבססת על העיקרים שפורסמו היום, צפויה לתרום לחיזוק יכולת ההתמודדות של המשק הישראלי נוכח האתגרים הניצבים בפניו על-רקע המשבר העולמי", נאמר בבנק.
בבנק ישראל מציינים, כי ביצוע תוכנית מקיפה אשר עקרונותיה כוללים משמעת ואמינות פיסקלית מהווה נקודת מפנה חיובית בהתמודדותו של המשק עם המשבר.
התוכנית עוסקת בתחומים החשובים למשק בעת הזאת: שמירה על האמינות התקציבית דרך קביעת תוואי גרעון פוחת והצבת מגבלות על ההוצאות; רפורמות מבניות להסרת חסמים וביורוקרטיה; השקעות בתשתיות; עידוד האשראי והייצוא וקידום שוק העבודה.
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי "מה שהוצג היום ע"י ראש הממשלה ושר האוצר הם רק עיקרי התוכנית הכלכלית. הפרטים יגובשו, כפי שסוכם, תוך שבועיים-שלושה עם המעסיקים וההסתדרות, והתוכנית הכלכלית תהיה אז מוסמכת על הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים.
בהתייחסו לרפורמות המבניות שהוצגו ע"י נתניהו ושטייניץ, אמר ברוש, כי הוא בעד ייעול השירות הציבורי. "במסגרת זו, צריך לקחת בחשבון שהנמל חייב לספק שירותים ברמה נאותה, מנהל מקרקעי ישראל חייב להוציא תוכנית מהר, בזמן אמיתי ובלי ביורוקרטיה. כן הדברים אמורים לגבי השקעה בתשתיות שבשל הביורוקרטיה הנוראית, לא הצליחו עד היום להוציא לפועל תוכניות השקעה בהיקף של 20 מיליארד שקל בתחומים של התפלות מים, רכבות, כבישים ותחומים נוספים".

תאריך:  23/04/2009   |   עודכן:  23/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קדימה תוקפת: תוכנית נתניהו - גיבובי מילים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי שמדבר...
א.ל. רמת-גן  |  23/04/09 17:22
2
מקרים את השיר שודדים, גנבים
ציקי  |  23/04/09 17:32
3
כלכלה
ציקי  |  23/04/09 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנשיא פרס הציג לשר החוץ הסיני את התוכנית הערבית ואמר לו כי יש סיכוי ממשי להתקדם לעבר השלום    השר מסין: עליכם לפתוח בשיחות שלום גם עם סוריה ולבנון    [רגע של נחת / צילום: פלאש 90]
איריס בר-טל
הרווח הנקי הסתכם ב-80.6 מיליון דולר בהשוואה ל-99.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד    החברה צופה ירידה בשיעור של 10%-12% בשנת 2009 בהשוואה לשנת 2008
עכבר העיר און ליין
"שעת כדור הארץ" תצוין הערב בכיבוי אורות כללי של שעה, ובכיכר רבין מזמינים אתכם לצפות בבלקן ביט בוקס ואסף אבידן מופיעים על חשמל שאתם תייצרו בעצמכם
יפעת גדות
החדיר 11 מהם לרחמן של ארבע נשים אך אף אחד מהעוברים לא שרד הפעם    "אין שום דרך שזה לא יקרה", אמר
סיון בראימן
ד"ר רוני פוטסמן מונה לתפקיד    הצטרף לרפאל ב-1982 ומאז מילא שורה של תפקידים בתחומי המחקר    מחליף את ד"ר אבי גינזבורג, שמסיים את תפקידו לאחר שש שנים
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il