מחזור המכירות של החנויות הזהות של רשת מקדונלד'ס העולמית עלה ברבעון הראשון של 2009 ב-4.3 אחוזים לעומת הרבעון המקביל ב-2008. כך מדווחת (יום ה', 23.4.09) החברה.
בנוסף, רשמה הרשת עלייה במכירות כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים בעולם. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון עלה ב-4 אחוזים לעומת הרבעון המקביל בשנת 2009 והסתכם ב-979.5 מיליון דולר לעומת 946.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2008.
כ-80 אחוזים ממסעדות רשת מקדונלד'ס נמצאות בבעלות זכיינים ו-20 אחוזים מהמסעדות בבעלות החברה. במהלך שנת 2008 והרבעון הראשון של 2009 המשיכה רשת מקדונלד'ס העולמית במגמה, בה החלה בשנים האחרונות, של העברת מסעדות מבעלות החברה לבעלות זכיינים.
מחזורי המכירות של מסעדות המופעלות על-ידי זכיינים אינם מדווחים בדוחות החברה, אלא רק מחזורי מכירות של סניפים שנמצאים בבעלות מלאה של החברה. כתוצאה ממהלך העברת הסניפים מראים דוחות החברה על ירידה קלה במכירות, אשר מקורה חשבונאית והיא נובעת מירידה במספר הסניפים שנתוני המכירות שלהם מדווחים.