X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני נערים שהורשעו בוונדליזם ירצו שישה חודשי עבודות שירות ויפצו את קורבנותיהם השופט: אין לפגוע בשיקומם העתידי וביכולתם להשתלב בשירות הצבאי
▪  ▪  ▪
שרפו שתי סוכות [צילום: AP]

בית משפט בנצרת גזר (יום ה', 23.4.09) שישה חודשי מאסר בעבודות שירות על שני נערים שהורשעו בשורה של מעשי ונדליזם בחג סוכות. השניים שתו לשוכרה ויצאו למסע השחתה שכלל שריפת סוכות, השחתה בגן ילדים והצתת קלנועית של נכה. במהלך ההצתה נפגע אדם משאיפת עשן. השופט דני צרפתי הקל בעונשיהם בין היתר בשל העובדה כי עבדו לפרנסת משפחותיהם לצד לימודיהם התיכוניים, "תמונה שאינה שגרתית בחיי היום-יום בארצנו וראויה להערכה", כתב.
השניים תושבי קריית שמונה, דוד אזרזר וזיו פחימה, יצאו בחג הסוכות בשנת 2008 לשעתיים של ונדליזם. הם ריססו גן ילדים ושתי מכוניות באמצעות מטפי כיבוי אש, הציתו פח בסמוך לגן, הציתו שתי סוכות על תכולתן, גרמו לנזק לקלנועית לאחר שהציתו את האופנוע לידה. בעקבות ההצתה נפגע אחד מדיירי הבניין משאיפת עשן.
הביע חרטה וביקש לתרום למדינה
השניים הועמדו לדין והורשעו על-פי הודאותיהם. בטענות לעונש, טען בא-כוחו של אזרזר עו"ד בני הראל כי מדובר באירוע חד-פעמי שאירע בשל שתייה לשוכרה וכי מדובר בבחור נורמטיבי מטבעו שמעולם לא צרך אלכוהול. אזרזר פנה לבית המשפט והביע חרטה על האירועים וביקש כי יתאפשר לו להוכיח שהוא יכול לתרום למדינה ולהתגייס לצבא.
פחימה טען באמצעות סניגורו, עו"ד מויס, כי לא השתתף כלל בהצתה אלא היה נוכח "ולא מנע מאזרזר להצית". פחימה הביע "חרטה עמוקה" ואף "הזדהה עם הקורבנות ועם סבלם והביע זאת במכתב התנצלות". גם פחימה טען כי מדובר באירוע חד-פעמי שנבע משתייה לשוכרה, וכי "חווית המעצר בו היה נתון 'ניערה אותו' וחידדה את הפסול במעשיו ותחושות הבושה והאשמה אותן חש". גם פחימה הביע חרטה ואת צערו וביקש לאפשר לו להתקדם בחיים להתגייס לצבא וללמוד.
מנגד, התביעה דרשה להטיל עליהם מאסר בפועל מרתיע. לטענת התביעה, מתסקירי המבחן לא ניתן ללמוד על סיבת המעשים החמורים או לתת הסבר לפער בין "הנורמטיביות כביכול של הנערים לבין מעשיהם החמורים". יתרה מכך, בתסקיר נקבע עוד כי "פער שאינו מטופל, מסוכן ביותר ומצביע על חוסר שליטה ועל מניעים חמורים ובעייתיים אצל השניים כאשר הם לא הפנימו למעשה את חומרת מעשיהם והם תולים אותם בגורם חיצוני - שתיית אלכהול".
מאסר בפועל ידרדר אותם
השופט גזר על השניים שישה חודשי עבודות שירות. בהחלטה כתב כי "מכלול הנסיבות בעניינם מחזק את הצורך שלא לפגוע בשיקומם העתידי וביכולת ההשתלבות שלהם הן בצבא ובחברה בכלל לרבות בהתחשב בכך שמנגד האינטרס להרחיקם מן הציבור בשל מסוכנותם אינו גבוה". הוא הוסיף כי בניגוד לעמדת שירות המבחן הוא סבור כי "ראוי ונכון לתת לנאשמים הזדמנות להשתלב בהליך טיפולי כבר עתה בקרוב כשנדמה כי המסקנות של עורך התסקירים ביחס לנאשמים החמירו איתם מעט".
הוא הוסיף כי המעצר, מעצר הבית וההליך המשפטי כמו גם הטלת פיצוי משמעותי לקורבנות למרות המצב הכלכלי של הנאשמים ומשפחותיהם, נותן מענה טוב יותר לצרכי הרתעה ולהיבטים השיקומיים, מאשר מאסר בפועל שעלול לדרדרם ולהגביר את ייאושם.
בית המשפט הטיל על כל אחד מהם לשלם קנס של 6,000 שקלים. כמו-כן דוד אזרזר נדרש לפצות את בעלי הסוכות שניזוקו בסכום של 5,500 שקלים, לבעל האופנוע נדרש לשלם 3,000 שקלים, כמו-כן אלף שקלים לבעליו של קלנועית אחת ו14,000 שקלים לבעליה של קלנועית שנייה. השופט הורה לאזרזר לפצות את הגן שניזוק בסכום של 1,500 שקלים. על זיו פחימה הוטל לפצות את הגן בסכום של 5,500 שקלים, לועד הבית 1500 שקלים ולבעל הקלנועית 6,000 שקלים.

בית משפט המחוזי בנצרת פ 145/08
תאריך:  23/04/2009   |   עודכן:  24/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש קל לוונדליסטים שסייעו בפרנסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מתי דב התפטר - אך ימשיך לנהל את החברה לעוד חצי שנה    יוכמן לא נבחר ליו"ר
רותי אברהם
נועם פדרמן הורשע בהסתה לגזענות וזוכה מ-24 אישומים של הסתה והמרדה.    השופטת: ניצל במת "לימוזינה" לפרסם דעותיו הגזעניות    ועוד, לא ייתכן לדרוש מחיים יבין תמונה מאוזנת אך את המרואיין שלו להעמיד לדין
עכבר העיר און ליין
עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב לכיכר רבין בתל אביב כדי לציין את שעת כדור הארץ ולשמוע הופעות חיות שהתקיימו בזכות אנרגיה חלופית ורוכבי אופניים שהפעילו גנרטורים
מאיה שני
מסמך מודיעין אמריקני חושף: מזכירת המדינה לשעבר, קונדלויזה רייס, אישרה באופן אישי את דרכי העינוי שהפעילו חוקרי ה-CIA על חשודי אל-קאעידה
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הורה לראש הממשלה, לשרים ולסגני השרים להימנע מניגוד עניינים אפשרי בטיפול בעניינים המיוצגים על-ידי מי ששימשו לפני הקמת הממשלה כיועצי המפלגה שאליה הם משתייכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il