X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנאשם חבט באמצעות לבנה בראשו של קשיש בן 75 שישב לתומו על ספסל בגן ציבורי באשקלון ושדד את תיקו לדבריו, המעשה בוצע בהשפעת אלכוהול
▪  ▪  ▪
זרק עליו לבנה וקרא: "מגיע לך"

המקרה הבא מזעזע את אמות הסיפים. אנדרי בריוחנוב, הורשע, על-פי הודאתו, בעבירת שוד של קשיש. הוא הודה שב-11.7.08, סמוך לשעה 12:45, כשישב על ספסל בגן ציבורי באשקלון, הבחין במתלונן, קשיש יליד 1934, יושב על ספסל אחר, נטל בידו לבנה, רץ לעברו כשהוא צועק: "מגיע לך" וחבט בו עם הלבנה בראש. בריוחנוב משך את תיקו של הקשיש ונטל מתוכו 500 שקל. הקשיש נפצע בראשו והובהל לבית חולים, שם סגרו את הפצע בסיכות.
רק השתחרר ממאסר
בא-כוח המדינה ציין שהוא מודע לנסיבות חייו הקשות של הנאשם ובכל זאת הוא מבקש להטיל עליו עונש מאסר ארוך ומרתיע, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן. הוא ציין את החומרה המיוחדת שבתקיפת קשיש, את העובדה כי הנאשם ביצע את העבירה 10 ימים בלבד לאחר ששוחרר ממאסר של 8 חודשים ואת עמדת שירות המבחן כי אפיק טיפולי לנאשם, רלוונטי - אם בכלל, רק בכלא.
בא-כוח הנאשם ציין, כי הנאשם חולה במחלת כבד כרונית, שנגרמה מצריכת אלכוהול מופרזת. אביו ואחיו נפטרו כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול. הנאשם סובל מהפרעת אישיות ומהפרעות רגשיות ומנטאליות. לטענתו, הנאשם ביצע את המעשה ללא תכנון וכי הפצע שנגרם למתלונן, קטן ושטחי. "יש לטפל בנאשם ולאפשר לו להשתלב בגמילה ולהטיל עליו עונש של שנה וחצי-שנתיים מאסר".
בריוחנוב הביע צער על המעשה ואמר כי ביצע אותו בהשפעת האלכוהול ולאחר שהשתחרר ממאסר קודם ונותר לבדו. הוא ביקש שיוטל עליו עונש שיאפשר לו להשתלב בתהליך גמילה.
שירות המבחן התרשם כי הנאשם בן ה-31, אינו מסוגל לעמוד בדרישות תהליך טיפולי כוללני ואינטנסיבי ולכן הוא לא בא בהמלצה טיפולית.
הנאשם חולה פיזית ונפשית
בפסק הדין כתב שופט בית המשפט המחוזי בבאר-שבע אליהו ביתן: "אין צורך להכביר מילים על חומרת עבירת השוד בכלל וזו המבוצעת כלפי קשישים, בפרט. על תקיפת קשיש היושב לו בגן לתומו, בלבנה על ראשו ונטילת כספו, חייבת לבוא תגובה עונשית הולמת. למען ידעו כל המזידים לעשות כדבר הזה, כי העונש המחכה להם, כבד ביותר מהרווח לו הם מצפים".
לצד אלו, אמר השופט כי אין להתעלם מנסיבותיו הקשות של הנאשם. "הנאשם חולה - פיזית ונפשית והוא משווע לעזרה ואין בו אף את הכוחות הנדרשים לקבלת העזרה הנחוצה לו. בלא לטפל בשורש הבעיה, עלול הנאשם לחזור ולהיקלע למצבים דומים. וחוזר חלילה".
השופט הוסיף כי יש להביא בחשבון גם את העובדה, כי למרבה המזל הפגיעה במתלונן הייתה קלה - "פצע בגודל 2 ס"מ ושריטות".
עוד ציין כי שירות בתי הסוהר, מקיים מסגרות גמילה שאסירים המעוניינים להיגמל - הנמצאים מתאימים, יכולים להשתלב בהן. "יש לקוות שהנאשם יימצא מתאים ויוכל להשתלב במסגרת כזו ולהפיק ממנה תועלת".
עונש תלוי נוסף
השופט הפנה לעונש מאסר על תנאי שתלוי ועומד נגד הנאשם מתאריך 3.6.08 והתנאי שנקבע בו שבמשך שלוש שנים לא יעבור עבירת אלימות. "אין חולק כי עבירת השוד שביצע הנאשם בתיק זה, הינה עבירת אלימות וכי היא בוצעה בתוך תקופת התנאי ועל כן היא מפעילה את המאסר על תנאי".
בסופו של דבר נקבע בגזר הדין שהנאשם ירצה 30 חודשי מאסר בפועל - מניינם מיום מעצרו. הפעלת המאסר על תנאי של 6 חודשים בחופף, 12 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, שלא יעבור עבירת אלימות שהיא פשע. "תשומת לב שב"ס מופנית לתסקירי שירות המבחן ולאמור בהם לעניין גמילת הנאשם מאלכוהול ורצונו של הנאשם בכך".

תאריך:  27/04/2009   |   עודכן:  27/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שדד קשיש באכזריות ונדון ל-30 חודשי מאסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התמכרות איננה נסיבה מקלה
תמימה  |  27/04/09 12:41
2
אני מאחל לשופט תקיפה דומה ל"ת
שופט אידיוט !!  |  27/04/09 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנק הפועלים דורש מהחברה לפרוע 50 מיליון שקל    מאיים לחלט פקדונות    החברה חייבת לפרוע בקרוב גם 30 מיליון שקל לבעלי האג"ח    מנהלת מו"מ למכור נכס ב-40 מיליון שקל
יואב יצחק
חברי הדירקטוריון קיימו דיון בדרישת המפקח להדיח את דנקנר מתפקידו היושב-ראש ובסופו החליטו: נותנים גיבוי מלא לדנקנר; מזמינים את המפקח לבוא ולנמק מדוע הוא מבקש לפטר את דנקנר; קובלים כנגד המפקח שפועל באמצעות התקשורת
ישי קיצ'לס
כנגד כל הסיכויים והציפיות, "סטאר טרק" החדש הוא אופרת חלל קצבית, מהוקצעת ומפעימה. מי צריך את ג'ורג' לוקאס כשיש את ג'יי ג'יי אברמס?
עידן יוסף
נבחר מכוח הסעיף המחייב את הצבתו של שר משפטים לשעבר או יועץ משפטי לשעבר כאחד מחברי הוועדה
עידן יוסף
אושרה בקשת ראש הממשלה כי הוועדה המייעצת תסייע לא רק למועצה הלאומית לכלכלה אלא גם לו כשר לאסטרטגיה כלכלית    הממשלה גם אישרה כי מינוי היו"ר יתבצע על ידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il