X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז הבריאות העולמי הודיע כי העלה רמת הכוננות עקב שפעת החזירים לדרגה 5 - אחת לפני הגבוהה ביותר "על המדינות להפעיל תוכניות המגירה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ארגון הבריאות העולמי העלה (יום ד', 29.4.09) את רמת הכוננות מ-4 ל-5 עקב מקרים הולכים וגוברים של שפעת החזירים ברחבי ארה"ב ובעולם.
יו"ר הארגון, מרגרט צ'אן, אמרה כי "כל האנושות נמצאת תחת איום מגיפה". לדבריה, על מדינות העולם להפעיל את תוכניות המגירה שלהן להתגוננות מפני המגיפה.
בוועידה תקשורתית שהתקיימה בז'נבה אמש אמר הד"ר קייג'י פוקודה ממרכז הבריאות העולמי(WHO), כי יש עדות גוברת לכך שנגיף שפעת החזירים מתפשט, זאת לאחר שהתגלה מספר רב של מקרי הדבקה במקומות שונים. רמת הכוננות "דרגה 5" משמעותה כי המחלה מועברת מאדם לאדם לפחות בשתי מדינות; הרמה הגבוהה ביותר היא 6. ארגון הבריאות העולמי קרא למדינות העולם להפעיל אמצעי נגד כדי למנוע את התפשטות המחלה באזורם.
ארה"ב דיווחה בשעות הערב של יום רביעי על התפרצות שפעת החזירים בעשרים מדינות, עלייה מ-10 מדינות בבוקר. ביום רביעי בבוקר מת תינוק מקסיקני בן 23 חודשים שהגיע לביקור בטקסס - מקרה המוות הראשון בארה"ב. השפעת, שמקורה בוירוס החי אצל חזירים, החלה להתפתח אצל אנשים לאחר שהוירוס עבר מוטציה והחל להכפיל את עצמו בתאים אנושיים, כך הסביר היועץ הרפואי של סי-אן-אן סנג'ה גופטה אמש. עד עכשיו התסמינים כוללים חום גבוה, שיעול ובעיות בדרכי הנשימה, ואפשר שהמחלה גורמת גם לשלשול אצל חולים.
במקסיקו מתו ככל הנראה כבר 150 איש עד כה, בעוד סממני המחלה קלים יותר בחלקים אחרים של צפון אמריקה. נציגי בריאות אומרים כי הסממנים עשויים להופיע כקלים, או שעשויים לגרום למוות, אבל לא ברור מה גורם לחומרת המחלה. 64% מן החולים, דווח, מתחת לגיל 18, כאשר החולה הצעיר ביותר היה בגיל 8 והמבוגר ביותר בגיל 81.
עד שעות הבוקר של יום רביעי (שעון ארה"ב) דווחו 91 מקרים לפחות בתוך ארה"ב - 14 בקליפורניה, 51 בניו-יורק, 16 בטקסס, שני מקרים בכל אחת מן המדינות קנזס, מסצ'וסטס ומישיגן, ומקרה אחד באריזונה, אינדיאנה, נבאדה ואוהיו. בקנדה דווח על 13 מקרים, ארבעה מהם ברחבי טורונטו. בשעות הערב חלה עליה במספר החולים.
בארה"ב 5 אנשים אושפזו כתוצאה מן השפעת; מספר זה כולל את הפעוט ממקסיקו שמת בטקסס. "אנו צופים כי המצב יחמיר, ולרע המזל, אני צופה כי יהיו עוד מקרי מוות", אמר היום ד"ר ריצ'רד בסר, מנהל מרכזי הפיקוח והמניעה של ארה"ב.
שינוי שם המחלה ל-H1N1
בארה"ב הוחלט לשנות את שמה של שפעת החזירים עקב התלונה כי מדינות שונות קושרות את השם עם סחר חזירים. "זה אינו משבר שמקורו במזון", אמר שר החקלאות האמריקני טום וילסק, "חשוב להעביר את המסר שצריכת בשר חזיר לא גורמת למחלה. אנו מודאגים בקשר להיבט הבריאותי, אבל גם בהקשר של פגיעה כלכלית". אם יחליטו לשנות את שם השפעת, ייעשה שימוש בשם אחד ממרכיבי השפעת, ממשפחת הוירוסים H1N1.
דברי אובמה: לסגור את בתי הספר עם התפרצות המחלה
נשיא ארה"ב ברק אובמה הפציר בנציגי בריאות לעבוד במהירות כדי לזהות ולדווח על מקרים חדשים של השפעת, וקרא לבתי הספר לשקול סגירת מוסדותיהם במקרה של דיווח על שפעת באזורם. הוא קרא להורים לשתף פעולה בעניין. בית ספר אחד בניו-יורק כבר נסגר לאחר שעשרות תלמידים פיתחו את סממני השפעת, ועוד 74 בתי ספר ייסגרו החל מיום חמישי ולא ייפתחו לפחות עד 11 במאי.
בקליפורניה נדבק חייל מרינס בנגיף, ויש חשש מהתפרצות המחלה אצל חברי צוותו.
ביום רביעי ביקש אובמה מן הקונגרס האמריקני להטות 1.5 מיליארד דולר לטובת סיוע חירום עבור תרופות וציוד רפואי, וביקש כי נציגי הבריאות ישתפו פעולה זה עם זה בנמרצות יתר. אובמה קרא לאזרחי האומה להיזהר ולנקוט צעדי מניעה. הוא ביקש מן האזרחים ליטול ידיים ולכסות את פיהם בזמן שיעול, "להישאר בבית אם הינכם חולים, ולא לשלוח את ילדיכם לבית הספר אם הם חולים".
מקרים נוספים של שפעת החזירים התגלו עד עכשיו בבריטניה (כולל וויילס וסקוטלנד), ספרד, גרמניה, אוסטריה, וניו-זילנד. בריטניה שלחה עלוני מידע בנוגע למחלה ל-25 מיליון הבתים במדינה; גרמניה דיווחה על שלושה מקרים; בניו-זילנד דווח היום כי קבוצת תלמידים ומורה חזרו לבית הספר לאחר שלקו במחלה, ודווח על עשרה מקרים נוספים ככל הנראה אצל תלמידים; שווייץ החלה להיערך להתפרצות המגיפה.
מקהיר, דווח כי מצרים שוקלת לפתוח בתהליך שחיטה של 300,000 חזירים, כאמצעי הגנה מפני התפשטות שפעת החזירים, אף על-פי שלא דווח על מקרה אחד עדיין. חזירים אסורים למאכל על-פי דת האיסלאם במצרים, אבל את החזירים מגדלים עבור האוכלוסיה הנוצרית, המהווה כעשרה אחוזים מן האוכלוסיה הכללית. דובר משרד הבריאות המצרי עבדל רחמן אמר כי על-פי הערכתו יש בין 350-300 אלף חזירים במצרים. בירדן הוחלט לסגור את חמש החוות לגידול חזירים שברשותה, ובהן 800 חזירים.

תאריך:  29/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האנושות תחת איום מגיפה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחסל את חוות החזירים בישראל! ל"ת
למה אנו מחכים?  |  30/04/09 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מייד לאחר הישיבה (יום חמישי) ימסור הבנק לפרסום את דוח המפקח ואת תשובת הבנק    אריסון והנגיד עומדים לקיים פגישה נוספת
איציק וולף
ארבעה ישראלים שנחשדו בהידבקות בשפעת החזירים נושאים נגיפים אחרים    צוות מטוס של אייר פראנס סירב לטוס למקסיקו סיטי מחשש להידבקות
מאיה שני
השחקנית ההוליוודית ביקשה את הזכויות לסיפור חייה של סוזן בויל לאחר שהתרשמה מהופעתה הטלוויזיונית
מאיה שני
השניים מצפים לזוג תאומות מאם פונדקאית
סוכנויות הידיעות
צפוי כי תשוב לצמוח ב-2010    עתידה לרשום השנה הנפילה החדה ביותר בתמ"ג בין הכלכלות הגדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il