X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות הטבע והגנים מצטרפת לחגיגה הבינלאומית, ומזמינה להפנינג לכבוד יום הנדידה הבינלאומי בגן לאומי בית גוברין
▪  ▪  ▪
ציפורים נודדות [צילום: AP]

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להפנינג לכבוד יום הנדידה הבינלאומי, שיתקיים ביום שבת, ה-9 במאי, בין השעה 11:00 בבוקר ועד השעה 15:00 בצהריים, בגן לאומי בית גוברין. יום זה מצוין ברחבי הגלובוס ורשות הטבע והגנים גאה להצטרף לחגיגה העולמית ומזמינה את הציבור להשתתף בהפנינג ססגוני וחוויתי לכבוד בעלי הכנף.
ההפנינג החגיגי לכל המשפחה יכלול דוכנים, הפעלות והסברה בנושא ציפורים נודדות, מספר סיפורים בנושא העופות הנודדים, הכרת עבודתו של הצפר, משחקי צפרות לילדים, הקרנת קטעים מתוך סרטים על נדידת העופות, שחרור לטבע של עופות נודדים (דיות וחסידות) פגועים ששוקמו בשיתוף הקהל ועוד.
בנוסף יתקיים טיול רכבי שטח ששמו "מקור החסידה" בו יוכל הציבור לגלות את מקור נדודיה של החסידה לארץ ויתר העופות הנודדים בסיור שטח במרחבי שפלת יהודה, להכיר דרך משקפות את העופות הנודדים באזור, את צרכיהן החיוניים למחיה ואת מקום מנוחתם. הסיור יודרך על-ידי צפר מקצועי ופקח רשות הטבע והגנים. יש להירשם לסיור זה ולשלם מראש דרך מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון כוכבית 3639.
זו השנה השלישית בה מדינת ישראל מצטרפת לשכנותיה על כדור הארץ ומציינת את יום הנדידה הבינלאומי.
מדי שנה, בסתיו ובאביב, להקות ענק מרהיבות של עופות נודדים נענות לצו הביולוגי יוצאות לנדידה הארוכה אותה עשו גם אבותיהם הקדומים. לרובם, זהו מסע ארוך ומתיש מלא סיכונים טבעיים ואלו שיוצר האדם. הם צריכים להתמודד עם חוסר מזון, צימצום בשטחים לחניות ביניים, טורפים, פגעי מזג אויר, מחסומים גיאוגרפיים (רכסי הרים, ימים ומדבריות). לכל אלו מתווספים עוד ועוד מכשולים על צירי הנדידה שיוצר האדם: קווי מתח, חוות רוח, מגדלי טלוויזיה ושידור, רבי קומות המכוסים זכוכית ועוד. על מכשולים אלו מתרסקים מיליוני עופות מדי שנה, במיוחד הנודדים בלילה, או נמנעים מלעצור באתרי מנוחה יקרה.
השנה, יום הנדידה הבינלאומי נועד לחשוף את הצורך ההולך וגדל בהגנה על העופות הנודדים וצורכיהם ובמיוחד להעלות את המודעות לסכנות שמהווים מתקנים שונים, לעודד רשויות ממלכתיות ומקבלי החלטות לקחתן בחשבון בעת תכנון וניהול הסביבה. ארגוני שמירת הטבע בעולם, לרבות רשות הטבע והגנים בישראל, יציינו את יום נדידת העופות העולמי ב-9 במאי 2009 באירועים כגון פסטיבלי ציפורים, תוכניות חינוכיות וצפייה המונית בעופות נודדים.
הפעילות היא ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה (למעט דוכני מכירה). מחירי כניסה: מנוי מטמו"ן של הרשות - ללא תשלום. מחיר כניסה למבוגר: 25 שקלים. מחיר כניסה לילד מגיל 5: 13 שקלים. פרטים: 08-6811020.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  30/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הוועד הארצי של העובדים הודיע על רשימת צעדים ראשוניים בהם ינקוט החל מיום שני הקרוב    מאיימים להחריף העיצומים בהמשך    הרקע: אי-העברת תקציב בסך 40 מיליון ש"ח לרשויות המס
אלון עידן
יש הרבה סיבות לשנוא את הטלוויזיה בארץ, אבל ביום העצמאות צריך לחשוב חיובי    אלון עידן בוחר 10 אנשי טלוויזיה שבשבילם הוא לא יעזוב את המסך הישראלי
מערכת סרט
בפעם הרביעית חוזר יו ג'קמן לגלם את תפקידו של לוגאן בסדרת סרטי אקס-מן    לעומת הסרטים הקודמים בהם התרחשו האירועים בעתיד, עלילת הסרט הנוכחי מתרחשת בעבר ומעצבת את עתידו של לוגאן
עידן יוסף
בזמן שצה"ל נלחם ברצועת עזה במבצע עופרת יצוקה תכננו ערבים מברטעה וממרר לבצע פיגועים בעומק ישראל    היום הותר לפרסום דבר מעצר המחבלים
מערכת PCאון
חטיבת המחקר של ג'נרל אלקטריק הודיעה כי הצליחה לפתח תקליטור ייחודי שיכול לאחסן עליו מידע שווה ערך ל-100 תקליטורי DVD    מתי הוא צפוי לצאת לשוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il