X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיתוף פעולה אקדמי בין בי"ח סורוקה לאוניברסיטת בן-גוריון יימשך בצו בית משפט האוניברסיטה: הניתוק יהווה מכת מוות ללימודי הרפואה בבן-גוריון
▪  ▪  ▪
הנשיאה כרמי. מכת מוות [צילום: דני מכליס]

צו לשיתוף פעולה. שופטת בית משפט המחוזי בבאר שבע מיכל ברנט הוציאה (יום ו', 1.5.09) צו המחייב את בית החולים סורוקה בבאר שבע, המוחזק בבעלות שירותי בריאות כללית, להמשך שיתוף פעולה אקדמי עם אוניברסיטת בן-גוריון.
הצו הוצא לאחר שה"כללית" הודיעה על ביטול שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה מ-1.5.09 על-רקע תביעה כספית בגובה של כ-14 מיליון שקלים. השופטת קבעה כי דיון בסוגייה יתקיים ב-11.5.09.
בעקבות הודעת הכללית כי בכוונתה לבטל את שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה, הגישה האוניברסיטה בקשה למנות בורר לסכסוך. במקביל כאמור ביקשה צו שימנע מהכללית לממש את איומה להפסיק את שיתוף הפעולה מ-1.5.09 .
באי-כוחה של האוניברסיטה, עוה"ד עופר פליישר מוריאל מטלון, עופר צור, נועם רונן, ועופר פליישר, ממשרד גורניצקי ושות', טענו בבקשה כי הודעת הכללית על הביטול כחודש לפני החלתו, ניתנה שלא כדין. כמו-כן טענו כי "מדובר בהסכם בן 35 שנים והסתמכות כמעט מלאה של האוניברסיטה על שירותי בריאות כללית", לפיכך "לא ניתן לפרק את החבילה הזאת בהודעה כה קצרה". יתרה מכך, אם יש למי מהצדדים טענות "מקומן בבוררות בהתאם להסכם". הוא ציין כי הגיש בקשה לבוררות וכי עמדת האוניברסיטה כי יש ללכת לבוררות כמה שיותר מהר כדי לא לפגוע באלפי סטודנטים התלויים בשיתוף הפעולה.
עוד נטען בבקשה כי הניתוק באמצע השנה ייפגע בכ-2500 סטודנטים במקצועות הרפואה כולל התוכנית היוקרתית המשותפת לאוניברסיטה ולאוניברסיטת קולומביה. מלבד הפגיעה בסטודנטים, הודעת הביטול של הכללית מהווה, "שימוש פסול לרעה בכוחה של הכללית כארגון הבריאות הגדול בנגב וכמי שמפעילה את בית החולים היחיד באזור הדרום אשר האוניברסיטה יכולה לעשות בו שימוש לצרכי הוראת מקצועות הרפואה באופן מלא סדיר ופרקטי". לפיכך, "הדרישה הכספית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב לשלם לכללית סכומי עתק מידי שנה, קל וחומר שהאיום בהפסקת הפעילות האקדמית המשותפת היא פעולה פסולה המנוגדת לחוק ההגבלים העסקיים".
לטענת באי-כוח האוניברסיטה, שירותי בריאות כללית היא גוף דו-מהותי החייב בשיקולים של טובת הציבור והאינטרס הציבורי הנזקק לשירותיו ו"טובת הציבור היא שהאוניברסיטה והכללית ימשיכו בשיתוף הפעולה".
נשיאת האוניברסיטה, רבקה כרמי, אף התריעה כי הפסקת שיתוף הפעולה באופן חד-צדדי תהווה "מכת מוות" ללימוד הרפואה באוניברסיטה, ועלולה להוות "תמריץ שלילי לרופאים מוכשרים וטובים. אלו ייאלצו לעזוב את מקומות עבודתם בדרום... לטובת מוסדות רפואיים אחרים שיאפשרו להם לקיים פרופסיה אקדמית לצד זו המקצועית".
כאמור בית המשפט הוציא צו מניעה המחייב את המשך שיתוף הפעולה האקדמי בין שני הצדדים - "עד להחלטה אחרת". השופטת כתבה כי ההחלטה "מתייחסת לכל הפעילות האקדמית המשותפת שהייתה ערב הגשת הבקשה בין הצדדים".

בית משפט המחוזי באר שבע בשא 003552/09
תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקפא ניתוק סורוקה מ"בן-גוריון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האפיפיור יפעל לחיזוק הקהילות הנוצריות בעיקר בירושלים    בין התוכניות: בניית פרויקטים למגורים למשפחות נוצריות צעירות וטיפוח מערכת החינוך
איריס פרחי
התובע טען שהנתבעת מכרה לו עדשות שאינן מתאימות למשקפיים וסירבה לבטל את העסקה    הנתבעת השיבה שהתובע התלונן כעבור שנה וחצי - התביעה נדחתה
איריס פרחי
שני צעירים הואשמו בתקיפה בנסיבות מחמירות של עובד בתחנת דלק ללא סיבה וטענו שהיו תחת השפעת אלכוהול    בית משפט מחוזי שלח אותם לכלא והטיל עליהם קנס
איריס פרחי
התובע טען שהשכן צולם כשהוא מחבל במערכת ועליו לשאת בהוצאות    השכן טען שמאן דהו ביצע את המעשה והוא לא קשור לעניין    בית המשפט לא האמין לו וחייב אותו בתשלום
מערכת אתר ספורט 5
איברהימוביץ' כבש ובישל למונטארי בסן סירו מול לאציו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il