X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה זינקה ב-13.4% כי"ל עלתה ב-3.8% לאומי טיפסה ב-1.3% בזק הוסיפה 3.6%
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

על-רקע עליות קלות בוול סטריט ורוח אופטימית בשווקים נפתח הבוקר חודש מאי בבורסה של תל אביב. את השבוע שעבר חתמו המדדים המובילים בעליות שערים וכך גם את חודש אפריל כולו. בדומה לכך, גם בוול סטריט הסתיים שבוע המסחר במגמה חיובית שאפיינה את החודש כולו.
שבוע המסחר נפתח בעליות שערים: תל אביב 25 התחזק ב-0.5% לרמה של 816.39 נקודות. ותל אביב 100 עלה ב-0.4% לרמה של 748.6 נקודות. מדד מניות הנדל"ן התחזק ב-2.1% ומדד מניות הבנקים הוסיף 1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקלים.
ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית קלה בהובלת מגזרי הטכנולוגיה והטלקום: נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 1,719 נקודות, דאו ג’ונס התחזק ב-0.5% לרמה של 8,212 נקודות, ומדד S&P 500 הוסיף 0.5% לרמה של 877 נקודות. בסיכום שבועי עלה נאסד"ק ב-1.5%, דאו ג'ונס הוסיף 1.7% ומדד S&P 500 טיפס ב-1.3%.
בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים כי "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהסביבה המאקרו כלכלית העגומה - עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית".
בבנק הפועלים לא ממהרים להכריז על שינוי מגמה וכותבים כי "בטווח הקצר ייתכנו ירידות שערים נוספות לאלו שנרשמו באמצע החודש. עם זאת, בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים". בפועלים ממליצים להשקיע באמצעות מדדי מניות מרכזיים, ולהעדיף סוג השקעה זה על-פני השקעה במניות בודדות.
מניית אפריקה ישראל (13.13%, 7410.0) המשיכה לרכז את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה כשהיא מוסיפה לנסוק גם הבוקר. החברה, שהודיעה בערב פסח על מכירת קניון רמת אביב אך נאלצה להתמודד עם המלצת "מכירה" מצד לידר וכלל פיננסים, נסחרה בתנודתיות רבה בחודש האחרון. במהלך אפריל התחזקה המנייה ב-78%, בעוד מדד מניות הנדל"ן עלה ב-20%.
כור (-1.58%, 9202.0) הודיעה הבוקר כי תרשום רווח של 271 מיליון שקלים בעקבות מימושים במניות קרדיט סוויס בימים האחרונים. הרווח מצטרף לרווח של 256 מיליון שקלים שרשמה החברה מתחילת 2009 ולרווח של כ-575 מיליון שקלים שרשמה החברה ב-2008 בגין מימושים במניית הבנק השווייצי. בסך-הכל רשמה החברה עד כה רווח של כ-1.1 מיליארד שקלים בעקבות מימוש מניות קרדיט סוויס על-ידה.
עמיקם כהן - יו"ר דירקטוריון אל על - צפוי לזכות לשכר חודשי בהיקף של 90 אלף שקלים, לאופציות בהיקף של 4.6 מיליון שקלים ולהחזר הוצאות אש"ל, אירוח וטלפון נייד. חברי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה אישרו את הסכם העסקתו של כהן וכעת עומד אישור ההסכם בפני הכרעתה של האסיפה הכללית. בנוסף יזכה כהן לטיסות חינם לו ולבני משפחתו.
מניית בנק הפועלים (3.86%, 3635.0)נהנתה ממגמה חיובית לאחר שבמהלך סוף השבוע נהנו מניות הדשנים בארה"ב מהתחזקות - אגריום עלתה ב-4.8% ופוטאש התחזקה ב-4.6%.
מניית שמיר אופטיקה הוסיפה 1.5% במהלך המסחר בוול סטריט בסוף השבוע, על-רקע מינויו של עמוס נצר לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת במקומו של אייל הירדני, אשר הודיע על סיום תפקידו. מינויו של נצר, שכיהן כדירקטור חיצוני בחברה, ייכנס לתוקף ביולי.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופטימיות נמשכת: ת"א 25 עלה ב-0.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
"קיצוץ של 4-3 מיליארד ש"ח בתקציב הביטחון יביא להרס התעשיה הביטחונית בישראל", אמר היו"ר, ד"ר אהוד גנני    כל מיליארד ש"ח קיצוץ יביא, לדבריו, לסגירת 100 מפעלים ולפיטורי כ-5,000 עובדים
אלעזר לוין
הפסיקה מו"מ למכירת 50% מבנייני נייר חדרה במודיעין
עופר וולפסון
חילוקי דעות חריפים בממשלה על-רקע דיוני אישור התקציב הדו-שנתי    ברק : הוספת תקציבים לפרויקטים חברתיים    שטייניץ: נחוש לצמצם הגירעון
ראובן לייב
סימפונט רעננה, ב-7 וב-9 במאי, בשעה 20:30, במשכן העירוני למוזיקה ברעננה
מנחם רבוי
1,500 בני נוער, יחד עם מדריכיהם מכל שבטי תנועת הצופים בירושלים ישתתפו ביום התרמה מיוחד למימון הקייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים, שיפעיל מרכז וראייטי ירושלים בחופשת הקיץ הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il