X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדברי ד"ר חיים גבאי, בכיר ברשות המיסים, עוד הוסיף ואמר על ורד פרי עצמה: "שמעתי אותה ברדיו - במס הכנסה היא לא בדיוק מבינה"
▪  ▪  ▪
יתחילו לעשות ילדים

בניגוד לאיומים הפסימיים על חור ענק בתקציב המדינה שיגרום פסק דין ורד פרי, אמר בסוף השבוע ד"ר חיים גבאי, פקיד שומה חולון וחבר הנהלת רשות המיסים: "השמיים לא נופלים. לא יקרה כלום. מה, נהפוך את כל הסבתות לבעלות עסק? הן יתחילו לנהל ספרים?" גבאי אמר את הדברים בהרצאה סגורה בפורום אקדמי באוניברסיטת בר-אילן.
גבאי הוא בכיר ברשות המיסים וכיהן בעבר כפקיד שומה חקירות. מלבד תפקידו הבכיר הוא גם איש אקדמיה ובפורומים אלה הוא נוהג לעתים להתבטא בחריפות תוך הצגת עמדות שאינן מייצגות בהכרח את עמדת רשות המיסים. עם זאת, הדברים שאמר בסוף השבוע עשויים לשקף דעות ברשות לאחר ההפסד שספגה בעליון בפסק דין ורד פרי.
גבאי ניתח את פסק דינו של השופט המחוזי מגן אלטוביה, אשר קיבל לראשונה את טענותיה של ורד פרי. לדבריו, "בהחלטה תקדימית השופט אלטוביה במחוזי קיבל חלקית את הטענה שלה (של פרי; ע"ב) ועשה חלוקה בין הוצאות השגחה להוצאות השארה. השגחה כן, השארה לא. מכאן התחילו מהומות אלוהים. כשעל כל במה, בכינוס יועצי המס באילת לדוגמה, ראיתי את מנהל רשות המיסים זועם ואת ירום אריאב זועם, ואני טענתי - השמיים לא נופלים".
לדברי גבאי, החשש העיקרי של רשות המיסים הייתה כי ההכרה בהוצאות השגחה תביא להכרה בהוצאות אחרות.
גבאי חשף גם קצת מהשיחות הפנימיות בין בכירי רשות המיסים. מדבריו עולה כי ברשות המיסים היו משוכנעים כי בית המשפט יקבל את עמדת המדינה וידחה את עמדתה של ורד פרי. גבאי עצמו לא היה שותף להערכה המוטעית. לדבריו "בית המשפט רמז שהוא הולך לכיוון הזה, להתיר את ההוצאה. הופעתי בלשכת עורכי הדין עם היועץ המשפטי של רשות המיסים בשבוע שעבר והוא שאל אותי - מה דעתך, מה תהיה התוצאה בבית המשפט?
אמרתי -לא יקרה הרבה, בית המשפט יקבל את הדעה אבל יתחכם. הוא אמר - לא ייתכן שבזמן כזה בית המשפט יקבל את זה. ואכן, בית המשפט מבצע מהלך שלדעתי הוא מהלך שצריך להבין או לראות אותו יותר לעומק. הוא אומר - אני מכיר לך בהוצאה החל משנת 2010. הוא מקבל באופן עקרוני את עמדת המחוזי. והוא אומר עוד דבר: אני מאשר עכשיו לורד פרי שתקבל את ההוצאה מאז הערעור. אבל לגבי כל השאר - בית המשפט מאפשר לרשות המיסים או למחוקק שיחוקק את הדרכים איך להתיר את ההוצאה".
גבאי הזכיר בהקשר זה את סוגיית ההכרה בהוצאות לימודים לתואר שני: "רשות המיסים בסוף מחוקקת ואומרת - הוצאות לימודים לא יותרו. אני מנחש שגם את זה לא יתירו. יאסרו את זה בחקיקה". עם זאת, גבאי העריך כי רשות המיסים עשויה להיתקל בקשיים בניסיון להגביל את ההכרה בהוצאות השגחה בחקיקה. "אם נלך להעביר את החקיקה של ורד פרי זה לא יהיה פשוט, הרבה גופים וקבוצות ירצו את הקופון שלהם לפני שהם יעבירו לרשות המיסים חוק כזה".
גבאי מתח ביקורת על הצורה שבה סיקרה את התקשורת את פסק הדין. "תראו עד כמה לא מבינים את העניין", אמר. גם על ורד פרי אמר בבדיחות, "במס הכנסה היא לא בדיוק מבינה. שמעתי אותה היום ברדיו". לדבריו, "פרי אמרה ברדיו שלמעשה מה שכאן קורה זה שלא עוברים את סף המס. מי אמר שלא עוברים?... אולי עכשיו יתחילו לעשות ילדים כי זה מוכר במס. לא בטוח שזה לא עובר את סף המס".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עכשיו יתחילו לעשות ילדים כי זה מוכר במס"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לעשות ילדים? ילדינו הם תקוותנו ל"ת
משפחה שמחה  |  3/05/09 14:22
2
לא צריך להבין במס הכנסה כדי.
לא מבין במס הכנסה  |  3/05/09 16:00
3
מצויין למדינה שאנשים עובדים
מישה12  |  3/05/09 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי זרחיה
"נודע לי שנתניהו יהיה מוכן 'להעניק' לעבודה יעד הוצאה של 2.3%-2.5% בתמורה להתגמשות"
יפעת גדות
בזכות מיגון עמודי החשמל: ירידה של 20% במספר הציפורים שנפגעו מהתחשמלות    ביום שבת ייערך בגן לאומי בית גוברין האירוע השנתי לציון יום הנדידה הבינלאומי
עופר וולפסון
כך עולה מסקר התאחדות התעשיינים    כ-18% מהמפעלים מתכננים להפחית שכר בחודשים הקרובים    35% מהחברות ביטלו מענק לעובד בשל המשבר
איציק וולף
לפנות בוקר עצרה המשטרה 25 חשודים בסחר בסמים באזור חולון    המעצרים התאפשרו בעקבות פעילות של לוחם מג"ב שהיה במשך תשעה חודשים סוכן סמוי
עידן יוסף
יישובי קו הגבול מאיימים בהחשכת תאורת הגדר סביב היישובים, במחאה על אי-העברת התקציב למרכיבי ביטחון ביישובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il