X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתוני התמ"ת ברבעון הראשון של 2009 נהרגו 9, לעומת 12 ברבעון המקביל אשתקד מרבית ההרוגים: בענפי הבנייה סיבת המוות השכיחה: נפילה מגובה
▪  ▪  ▪
תחום העיסוק המסוכן ביותר. פועל בניין [צילום: פלאש 90]

ברבעון הראשון של שנת 2009 אירעו 9 תאונות עבודה קטלניות לעומת 12 תאונות קטלניות שאירעו בתקופה המקבילה בשנת 2008. כך דיווח (יום א', 3.5.09) יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת, לרגל יום הבטיחות בתעסוקה החל היום.
הענפים בהם אירעו התאונות הקטלניות: תעשיה - 4 הרוגים, בנייה ובנייה הנדסית - 3 הרוגים, בנמלים - הרוג אחד, ובתאונות אחרות, גם כן הרוג אחד. 4 נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה, על 3 נפל עצם כבד, הרוג אחד התחשמל למוות והרוג נוסף מת כתוצאה מהתפוצצות. שבעה מההרוגים הינם אזרחי ישראל ושניים הם עובדים זרים או תושבי השטחים.
בשנת 2008 נהרגו 55 עובדים בסך-הכל כתוצאה מתאונות עבודה - נתון זה משקף שיעור של 1.96 פגיעות קטלניות ל-100,000 עובדים (נתון זה מחושב לפי 2.8 מיליון מועסקים במשק כמצויין בנתוני המוסד לביטוח לאומי לשנת 2007). מחישוב הממוצע החמש-שנתי עולה כי מספר ההרוגים מתאונות עבודה נמצא במגמת ירידה בשיעור ממוצע של כ-2% מדי שנה.
42% מתאונות העבודה - בענף הבנייה
ענף הבנייה והבנייה ההנדסית מהווה את הענף המוביל בשיעור ההרוגים. בשנת 2008 נהרגו 23 עובדים (42% מכלל תאונות העבודה הקטלניות). יחד עם זאת, כשבוחנים את המגמה הרב-שנתית של ענף זה, הממוצע החמש-שנתי עומד על 23.4 הרוגים בשנה. נתון זה מצביע על מגמת ירידה קבועה במספר ההרוגים בשיעור ממוצע של כ-6% בשנה.
ענף התעשיה הינו השני מבחינת שיעור ההרוגים. בשנת 2008 נהרגו 20 עובדים (36% מכלל תאונות העבודה הקטלניות). כשבוחנים את המגמה הרב-שנתית של ענף זה, הממוצע החמש-שנתי עומד על 18 הרוגים בשנה. נתון זה מצביע על כך שענף התעשיה מצוי דווקא במגמת עלייה במספר ההרוגים בשיעור ממוצע של כ-11% בשנה.
למעלה מ-50% מהתאונות הקטלניות בענף הבנייה הן תוצאה של נפילה מגובה. לאחר מכן, ובהפרש ניכר, מהוות התמוטטות או קריסה ונפילת עצם את הסיבות לתאונות קטלניות בשכיחות גבוהה.
נפילה מגובה ממשיכה להיות המאפיין המוביל גם בשיעור ההרוגים. בשנת 2008 נהרגו 18 עובדים (32% מכלל תאונות העבודה הקטלניות). כשבוחנים את המגמה הרב-שנתית של מאפיין זה, הממוצע החמש-שנתי עומד על 20.2 הרוגים בשנה. נתון זה מצביע על מגמת ירידה קבועה במספר ההרוגים בשיעור ממוצע של כ-4% בשנה. תאונות אופייניות הן נפילות מפיגומים, נפילות לפירים, נפילות מגגות שבירים, נפילות במהלך התקנות או פירוקים מעמודים וממקומות גבוהים.
בשנת 2008 חל גידול חד במספר ההרוגים מפגיעות כלי רכב שאינן תאונות דרכים. כך אירעו 11 תאונות קטלניות במאפיין זה (20% מכלל תאונות העבודה הקטלניות). מספר התאונות במאפיין זה בשנת 2008 הינו כמעט פי ארבעה מהממוצע החמש-שנתי שהיה עד 2007. דוגמאות אופייניות לסוג תאונות זה הן פגיעת מלגזות, התהפכות טרקטורים ופגיעה בעת פריקת משאיות.
התוכנית: תקנות בטיחות אחידות ונהלים לממוני הבטיחות בשטח
אלעזרי מציין, כי לאור החשיבות שמייחס משרד התמ"ת לניהול הבטיחות, מתכוון האגף לפעול לקידום תקנות תוכנית הבטיחות ותקנות הממונים על הבטיחות. הרעיון העומד מאחורי גישה זו הוא תמיכה ודאגה לאנשי הבטיחות הפועלים בשטח ויצירת תשתית טובה ויעילה לקידום יתר הנושאים. כמו-כן האגף מעודד ארגונים המאמצים שיטות ניהול בטיחות מתקדמות.
השנה יפעל המשרד גם להעלאת המודעות לבריאות התעסוקתית במקומות העבודה, ולהסמכת מרפאות תעסוקתיות ומעבדות לגיהות תעסוקתית. בנוסף, בימים אלה נבחן באגף ישימותו של רעיון להקמת רשם לאומי למחלות מקצוע.
בנושא בטיחות בעבודה בגובה אמר אלעזרי, כי הנושא ימשיך להיות מרכזי בפעילות האגף. האגף מתכוון לטפל בגורם המוביל לתאונות עבודה קשות וקטלניות במדינה. לאחרונה עודכנו הנהלים הקשורים להדרכות בנושא במגמה להקל על ביצוע ההוראות בענפי הבנייה והחקלאות.
חקלאות נחשבת לאחד הענפים בהם הסיכונים לבטיחות ובריאות העובדים הם הגדולים ביותר. העובדה שהענף עתיר בעובדים זרים בדרך כלל אף מחריפה את הסיכונים שקיימים ממילא. בשנת 2009 יקיים האגף מבצעי אכיפה בחקלאות. אלה יתמקדו בשימוש בציוד מגן אישי כנגד חומרי הדברה וחיטוי. כמו-כן, תכוון האכיפה למיגון מכונות בחקלאות ויושם דגש גם על העבודה הבטוחה בגובה: מעל במות הרמה כדוגמת ה"עפרונים", סולמות, חממות וכדומה.

תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גדעון חסדאי, מוותיקי ענף הפלדה בארץ, פורש מהקבוצה
יפעת גדות
צוות מדענים אמריקנים זיהה 'מתג סלולרי' שלא היה מוכר קודם לכן, ש"מפעיל" ו"מפסיק" את האלרגיות ואת האסטמה
אלעזר לוין
לבנברג קנה מניות ואג"ח של החברה ב-50 אלף שקל, והצהיר על הבעת אמון ביכולתה לפרוע את חובותיה    החברה הפסידה 671 מיליון שקל וחייבת מאות מיליוני שקלים    לבנברג הצטרף לדירקטוריון שלושה ימים לפני הרכישות
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני 2008    כ-1,300 בתי קפה פועלים בארץ - 40% מהם בת"א    25 אלף עבדו בהם אשתקד, רובם במשרה חלקית, והרוויחו בממוצע 3,232 ש"ח    צרכני בתי הקפה העיקריים - מהחמישון העליון
ענבל בר-און
מרכז תמורה, ביחד עם תנועת 'אחותי', הפיץ מייל, וקרא לנשים ממוצא מזרחי לבוא ולהפגין נוכחות בדיון המשפטי אשר יתקיים מחר בבוקר בבית משפט השלום בתל אביב בעניין ההפרדה על בסיס מוצא בבית הספר החרדי 'בנות יעקב'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il