X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מפלגת העבודה דורשת הגדלת הגרעון ל-3.7% מהתקציב לפחות, וביטול הקיצוץ של 14 מיליארד בשנת 2010" "יש בישראל רעב" מו"מ לעסקת חבילה משולשת שתאפשר הגדלת התקציב "האבטלה גדלה ב-12%, ותגיע החודש ל-7.5% מכוח העבודה" תוקם קרן להצלת עמותות שנפגעו מפרשת מאדוף
▪  ▪  ▪
השר יצחק הרצוג [פלאש 90]

"אם הממשלה לא תאשר בשבוע הבא הגדלת הגרעון והקטנת הקיצוץ בתקציב המדינה, יהיה משבר פוליטי". כך הזהיר הערב (4.5.09) שר העבודה והרווחה, עו"ד יצחק הרצוג. הוא דיבר בכינוס השנתי של פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים, שנערך בהרצליה.
במהלך נאומו אמר עוד הרצוג: "יש בישראל רעב. יש להקציב כספים לעמותות המחלקות מזון לנזקקים".
הרצוג אמר כי מפלגת העבודה דורשת להגדיל את הגרעון בתקציב המדינה ל-3.7% עד 4.2% מהתקציב, לעומת החלטת הרוב בממשלה אתמול, להגדיל את הגרעון ב-1.7% בלבד. תקציב המדינה יהיה 245 מיליארד שקל לשנה (לא כולל החזרת חובות), ובו גרעון של 6%. מכאן, שמפלגת העבודה דורשת להגדיל את הגרעון ב-4.9 עד 6.1 מיליארד שקל.
לדברי הרצוג, מדינות מפותחות הגדילו השנה את הגרעון בשיעורים גבוהים יותר, בגלל המשבר הכלכלי, לדוגמה, אמר כי בתקציב בריטניה יש גרעון של 12%.
השר הרצוג גם אמר שמפלגת העבודה מתנגדת לקצץ את התקציב ב-14 מיליארד שקל בשנה הבאה. הרצוג: "המשמעות היא קיצוץ בחינוך וברווחה, ואני מתנגד לקיצוץ כזה. הקיצוץ יהיה טעות קשה ביותר".
הממשלה תתכנס ביום ג' הבא, 12 במאי (ל"ג בעומר), לישיבה מיוחדת שבה תדון ותאשר את התקציב לשנים 2010-2009. הרצוג אמר שייתכן ויהיה צורך בישיבה נוספת, שתיערך ב-14 במאי, כדי לדון ולאשר את הצעת חוק ההסדרים.

מספר המובטלים זינק ב-71%

בנושא האבטלה אמר הרצוג: "בחודש מרס נרשם גידול של 12% לעומת פברואר בתביעות לדמי אבטלה. בפברואר נוספו 20,000 מובטלים (מדבריו עולה לכאורה, כי במרס פוטרו עוד 22,500 איש, א.ל.). בחמשת החודשים האחרונים גדל מספר המובטלים ב-71אנשים טובים ויצרנים הפכו למובטלים. קומות שלמות בבנייני חברות היי-טק עומדות ריקות".
בתקפו את ממשלת קדימה אמר הרצוג: "מישהו צריך להכין שיעורי בית על 'כוחות השוק' ועל מה שגרמו למדינה. חיוני להגיע לעסקת חבילה, ולא לחשוב שכל החכמה מרוכזת בבנין אחד בירושלים (=משרד האוצר).
שר הרווחה גם הזכיר הסכם בין משרדו לבין האוצר, שברגע שמספר המובטלים יגיע ל-7.5% מכל העבודה, יינתנו להם הטבות נוספות, כולל חודש נוסף של דמי אבטלה. לצערי – אמר הרצוג – נגיע לאחוז זה כבר בחודש מאי.
בנושא אחר הודיע הרצוג, כי הממשלה החליטה אתמול להקים, במסגרת התקציב, קרן מיוחדת להצלת עמותות, שניזוקו קשה מהמשבר הכלכלי ומפרשת מאדוף. הוא אמר כי עמותות וארגונים אלו מטפלים ב-15% מהתוצר הלאומי, ונקלעו למצוקה. העמותות מאפשרות לקיים מפעלי הזנה, מוזיאונים, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד.

עקרונות עסקת החבילה

עוד אמר הרצוג כי הממשלה סיכמה בישיבתה אתמול (3.5.09), שאם האוצר, ההסתדרות והמעסיקים יגיעו להסכם על עסקת חבילה, יוגדל תקציב המדינה לשנים 2010-2009. לדבריו, "עסקת החבילה תלויה מעל ראשנו. ההסתדרות והתעשיינים מנהלים מו"מ אינטנסיבי, במאמץ להגיע להסכם עד ליום ג' הבא, כדי שאפשר יהיה להגדיל את תקציב המדינה".
במרכז עסקת החבילה, אם תסוכם, תעמוד הסכמה משולשת:
ההסתדרות תסכים להקפיא את שכר העובדים במשק לשנה ויותר, או לפחות למתן את העלאות השכר.
המעסיקים יתחייבו להימנע ככל האפשר מפיטורי עובדים. נדונה הצעה להוציא עובדים לחופשה בתשלום: הביטוח הלאומי ישלם את שכרם (ויחסוך תשלום דמי אבטלה), והמעסיקים ימשיכו להפריש לתנאים סוציאליים. האוצר, שיחסוך סכומי כסף גדולים על-ידי הקפאת השכר במגזר הציבורי, יוכל להפנות סכומים גדולים יותר לעידוד התעסוקה. בנוסף, כאמור יוגדל תקציב המדינה, לא ברור באיזה שיעור.
השר הרצוג אמר עוד: "גרעון של 6% בתקציב הוא ללא תקדים בתולדות המדינה, והוא נכפה עלינו, כמו גם על מדינות אחרות, בגלל המשבר הכלכלי. יש החלטות ממשלה לפעול להגדלת התעסוקה והגדלת העוני, והאוצר שכח משום מה – ולא בפעם הראשונה - לשים אותן על השולחן בעת הדיון על התקציב".

תאריך:  04/05/2009   |   עודכן:  04/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצוג מזהיר: צפוי משבר על תקציב המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מזמן לא שמענו כלומניק זה שנולד ל"ת
עם כפית זהב בפה  |  5/05/09 06:59
2
ברק והרצוג מנציחים את שלטון
מפא"י בישראל  |  5/05/09 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפרמיה - 100 שקל לחודש למשפחה    הפוליסה מכסה גם תאונות דרכים, תאונות עבודה וריפוי שינים
עידן יוסף
בקול קורא מיוחד לל"ג בעומר קובעים הרבנים הראשיים כי שימוש בעצי-סרק למדורה נחשב השחתה ואסור    "יש ליתן את הדעת לנזקים ממוניים וסביבתיים"
עידן יוסף
איוב קרא ממליץ להשקיע במתן לגיטימציה לעידוד הילודה וסבור כי היא עדיפה על-פני השקעה כספית בעלייה    [ח"כ איוב קרא / צילום: פלאש 90]
מאיה שני
קבוצות מיליטנטיות בעירק שמות להן למטרה את האוכלוסיה ההומוסקסואלית בבגדד    בחודש האחרון נהרגו 25 גברים צעירים ונערים    רבים עוברים עינוי ובתי חולים מסרבים לטפל בהם
איציק וולף
העיתונאית נעמי לויצקי קיבלה לא פחות מ-31 אלף שקל להנחיית תוכנית שבועית    מגלה: קיימתי מערכת יחסים אישית ואינטימית עם היו"ר משה גביש    טוענת: גביש דרש מאולמרט להדיח את שקלאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il