X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספרם הכולל של דורשי העבודה עומד כעת על כ-230 אלף איש מספר דורשי העבודה הגיע לכ-27 אלף במרס עלייה בהשמות שירות התעסוקה, בעיקר בתחומי המכירות והשירות, עקב הביקוש לחג
▪  ▪  ▪
עלייה נוספת בדורשי התעסוקה [צילום: AP]

מספר דורשי העבודה במשק עלה בחודש מרס בשיעור של 2.3% לעומת חודש פברואר - תוספת של 5,100 בני אדם. כך עולה (יום ג', 5.5.09) מנתוני שירות התעסוקה.
מספרם הכולל של דורשי העבודה הסתכם בכ-230 אלף בני אדם במרס, לעומת כ-221 אלף בפברואר. בחודש מרס אשתקד התסכם מספרם בכ-188 אלף דורשי עבודה.
המספר הכולל של דורשי עבודה במרס עמד על כ-27 אלף בני אדם, בעוד מספרם בפברואר הגיע לכ-18 אלף ול-12 אלף בחודש מרס אשתקד. כשלושה רבעים מדורשי העבודה הם עובדים שפוטרו לאחרונה.
ניתוח נתוני המגמה מראה כי לאחר 4 שנים של ירידה בשיעור חודשי ממוצע של 0.5% בנתוני האבטלה, החל מחודש אפריל 2008 נרשם שינוי במגמה, ומאז ועד היום נרשמת מגמת עלייה בשיעורי האבטלה בשיעור חודשי ממוצע של 1.7%.
הביקוש הגבוה ביותר מעסיקים הפונים לשירות התעסוקה הוא למקצועות השירות והמכירות. עלייה של 48.9% חלה בביקוש למקצועות מסוג זה לעומת מרס אשתקד. ביקוש ער נרשם גם בדרישה למקצועות הניהול (עלייה של 39.3%) ולמקצועות הפקידות (עלייה בביקוש של 36.9% לעומת אשתקד).
מספר ההשמות בפועל אותן הצליח שירות העבודה ליישם הסתכמו במרס בכ-12 אלף השמות לעומת כ-9,000 בחודש המקביל אשתקד - עלייה של כ-30%.
מנכ"ל שירות התעסוקה אמר כי העלייה בביקוש לעובדים בחודש מרס היא תוצאה של שני גורמים עיקריים: הגורם הראשון הוא דרישה מוגברת לעובדים במקצועות המכירות והשירותים בגין חג הפסח ואילו הגורם השני הינו פעילות מוגברת ואינטנסיבית של עובדי שירות התעסוקה בקרב המעסיקים והגדלת חלקו של שירות התעסוקה כגורם המסדיר את שוק העבודה.
פרחי הוסיף כי במחוז הצפון, בניגוד לשאר חלקי הארץ ובהשוואה לחודש המקביל אשתקד, חלה ירידה במספר הבקשות לעובדים, את הירידה ניתן להסביר בזהירות בה נוקטים המעסיקים בקליטת עובדים נוספים לאור צמצום התעסוקה באזור וסגירת מפעלים.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  05/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרס: 5,100 איש הצטרפו למעגל האבטלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ כבל הגיש ליו"ר העבודה אהוד ברק מכתב התפטרות חריף בטרם יפוטר    "ביתך הפוליטי שאתה יוצר במידתך אינו ביתי. אתה זקוק לחצרן ולא למזכ"ל"    עמיר פרץ: "ברק דוחף לפילוג בכל כוחו"
טל לוי
רווח נקי מתואם של 634 מיליון דולר    זהו הרבעון הראשון בו מציגה טבע את התוצאות המאוחדות במלואן עם חברת התרופות באר, אותה רכשה טבע תמורת 7.46 מיליארד דולר
יפעת גדות
רשת CNN Turk: החולה סבל מתסמינים של המחלה ומת ממנה    בית החולים: מת מאי ספיקת לב בביתו
יפעת גדות
עימות חריף בין מקסיקו לסין לאחר שסין החליטה להכניס להסגר את כל הנוסעים שהיו בטיסה עם אדם שאובחן כחולה בווירוס ואת כל מי ששהה עימו במלון    קנדה ביקשה מסין להסביר מדוע קבוצה של סטודנטים קנדים הוכנסה לבידוד למרות שלא הראו תסמינים של שפעת
איציק וולף
ועדת חקירה מיוחדת שהקים האו"ם קובעת: צה"ל ירה במכוון לעבר מוסדות האו"ם בעזה    זעם בירושלים: הוועדה התעלמה מירי החמאס לעבר ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il