X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בענף יוצאים למלחמה בניסיון לבטל את הפטור ממע"מ על הענף החל משנה הבאה אומרים כי הדבר יביא לאובדן של 240 אלף תיירים בשנה, לפיטורי כ-9,000 עובדים ולאובדן הכנסות למדינה
▪  ▪  ▪
פגיעה קשה בתיירות לישראל [צילום: יח"צ]

חשש כבד בענף התיירות נוכח הכוונה המתגבשת להטיל חובת תשלום מע"מ על התיירים המבקרים בישראל. בהצעת חוק ההסדרים מציע האוצר לבטל את הפטור ממע"מ הקיים כיום על שירותי התיירות החל משנת 2010.
בלשכת התיאום מוסרים (יום ג', 5.5.09) כי על-פי הערכה זהירה של הקטנת היקף התיירות הצפוי בשיעור של 12% עקב הטלת המס, יקטנו ההכנסות הצפויות ממע"מ בסכום של כ-58 מיליון ש"ח מהפוטנציאל של 484 מיליון ש"ח (הסכום שלכאורה יתווסף כתוצאה מגביית המע"מ) ובסכום נוסף של 112 מיליון ש"ח הנובע מהפסד גביה צפוי על שירותי תיירות עליהם כבר היום מוטל מע"מ בשיעור מלא. (כלומר, סך-הכל הקטנה של 170 מיליון ש"ח).
משמעות הקטנת היקף התיירות הנכנסת בשיעור של 12% הינה אובדן של כ-240 אלף תיירים, שיגרום לגל פיטורי עובדיםף הכוללים כ-9,000 מקומות תעסוקה. אובדן 9,000 מקומות תעסוקה ישירים ועקיפים יגרמו להפסד שנתי של כ-355 מיליון ש"ח לקופת המדינה, אשר תבוא לידי ביטוי בתוספת תשלום דמי אבטלה מחד-גיסא ואובדן מס הכנסה וביטוח לאומי מעובדים אלה מאידך-גיסא .
לפיכך, אומרים בלשכת התיאום, סך-כל אובדן ההכנסות הנובע מהירידה בהכנסות ממיסים עקב הירידה בתיירות ומתשלומי המדינה עקב פיטורי עובדים מסתכם ב-525 מיליון ש"ח.
במילים אחרות, על-פי הנחות אלה, החישובים מצביעים כי מפוטנציאל תוספת מס תיאורטית של 484 מיליון ש"ח, לא רק שלא תיוותרנה הכנסות נטו לקופת המדינה, אלא שהכנסות המדינה תקטנה בכ-41 מיליון ש"ח.

"יסתפקו בגיחות בנות יום"

יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, מיכאל פדרמן, שלח מכתב בנושא זה לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר התיירות בו הביע את דאגתו.
"בשם לשכת התיאום של תעשיית התיירות, לשכה המאגדת 17 ארגונים הפועלים בתחום התיירות בישראל, אני מבקש להביא את עמדתנו הנחרצת המתנגדת לכוונת הממשלה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת", כתב פדרמן במכתבו.
הוא ציין כי ביטול הפטור יביא לייקור חבילת התיור לישראל בשיעור של 15.5% ויפגע באופן חמור ביכולת התחרות של התיירות הישראלית מול המדינות השכנות, כולל שטחי הרשות הפלסטינאית. לדבריו, בכך תהפוך ישראל ליעד בלתי רלוונטי עבור רבים שיעדיפו לרכוש שירותי תיירות במחיר זול יותר במדינות אחרות.
פרדמן הוסיף כי ביטול הפטור ממע"מ מעלה חששות כבדים בקרב התיירנים, כי תיירים רבים יסתפקו בגיחות של יום אחד לאתרי התיירות בישראל תוך העדפת הלינות במדינות השכנות. המשמעות לדבריו היא עומס על תשתיות תיירותיות קיימות, מבלי שהמדינה תקבל תמורה הולמת עבור השקעותיה.
"כמי שמייצג את כל מגזרי התיירות בישראל, אני מודאג ביותר מההשלכות הקשות של המהלך על עשרות אלפי משפחות המתפרנסות מתעשיית התיירות. ככל שיפחת מספר התיירים הנכנסים לישראל כך תגדל הפגיעה בענפי התיירות השונים ועובדים רבים עלולים למצוא עצמם ברשימת המובטלים", כותב פרדמן.
הוא סיים את מכתבו בקריאה אישית לאישים המכותבים: "אני פונה אליכם בקריאה, להסיר לאלתר מסדר היום את הכוונה לבטל פטור ממע"מ על התיירות הנכנסת. בד-בבד אני מבקש לקבל את תמיכתכם בהגדלת תקציבי השיווק לתיירות, כדי לתמוך בתעשיית התיירות התורמת במישרין לצמיחה ולתעסוקה במשק הישראלי".

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  05/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש כבד בענף התיירות מהעלאת המע"מ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בעקבות ערעור המדינה, בית המשפט הרשיע את אורן שמיר, מנהל קמפיין הבחירות של ראש העיר קריית אונו בהשחתה וריסוס צלבי קרס בקמפיין הבחירות    השופטת: המטרה אינה מקדשת את האמצעים
רותה קופפר
"החברים של נאור" מגיעה הערב לסיומה בפרק סיום כפול ומשעשע בערוץ 10    "החיים על-פי נד" חוזרת הערב לעונה חדשה ואחרונה בערוץ יס סטארס דרמה
גלית יצחק
בית הספר יוקם על-ידי ארגון נשות הדסה והאוניברסיטה העברית    ייתן מענה למחסור ברופאים בצה"ל ולאתגרים החדשים של טראומה ולוחמה לא קונבנציונלית
איציק וולף
שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, הודיע לאומ"ץ כי לא יטפל בעניינים שבהם קיימת מניעה משפטית מעיסוקו בהם    משמעות הדברים: לא יעסוק בתיקי ליברמן שהיה לקוחו ואולמרט שעמו הוא בקשרי ידידות קרובים
איריס בר-טל
כך עולה מדוח רשות המיסים לשנת 2008 בנוגע לטיפול בפניות הציבור באינטרנט    זמן הטיפול בפניות הציבור באינטרנט ב-2007: 39 ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il