X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת שיחות שיתקיימו בוושינגטון השבוע בין אובמה לבין נשיאי פקיסטן ואפגניסטן אמר הנציג האמריקני לקראת נאום בפני ועדת הקונגרס שעל פקיסטן להוכיח כי היא מחויבת למאבק בתנועות הקיצוניות
▪  ▪  ▪
פוחדים מהתחמשות גרעינית בפקיסטן. אסיף אלי-זרדארי [צילום: AP]

השגריר האמריקני, ריצ'רד הולברוק, נציג ארה"ב בפקיסטן ובאפגניסטן, אמר (יום ג', 5.5.09) בנאום הכנה לקראת ועידת הקונגרס כי על פקיסטן להוכיח מחוייבות למאבק בטליבן ובאל-קאעידה הפועלות בשטחה, כך דיווח סי-אן-אן. "פקיסטן חייבת להציג את מחוייבותה לחסל את אל-קאעידה ואת הקיצוניים האלימים בגבולותיה. הסיוע הביטחוני לפקיסטן חייב לשאת בתוצאות", אמר ורמז על כך כי ארה"ב שוקלת הגברת הסיוע באזור. "הממשל מתכוון להפעיל מדדים בסיוע הכלכלי, החברתי והצבאי שלה לפקיסטן.
נשיא פקיסטן אסיף אלי זרדארי והנשיא האפגני חמיד קרזאי יוועדו עם מנהיגים בכירים בקונגרס השבוע טרם פגישתם עם הנשיא אובמה ומזכירת המדינה הילארי קלינטון. הנציג הבכיר באפגניסטן ופקיסטן, ריצ'רד הולברוק, צפוי לנאום בפני הוועדה לענייני חוץ על חשיבות מתן סיוע מיידי לפקיסטן. בשבוע שעבר אמר הנשיא אובמה כי ממשלת פקיסטן "חלשה ביותר", וציין כי "אין ביכולתה לקיים שירותים בסיסיים". הוא הוסיף כי לארה"ב יש "אינטרסים ביטחוניים גדולים ביציבותה של פקיסטן" ועליה להבטיח כי היא "לא תהפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית".
הבוקר, בשיחה עם סי-אן-אן אמר השגריר הפקיסטני בארה"ב כי פקיסטן מחוייבת לחיסול הקיצוניות באזור. "כשותפות, אנו יכולים להשתלט על הטליבן. הדבר החשוב הוא שלא ניכנס לוויכוחים זו עם זו ונבין כי אנחנו ביחד בעניין", אמר.
ארה"ב מתכוננת להעניק סיוע בסך 7.5 מיליארד דולר במהלך חמש השנים הקרובות ו-7.5 מיליארד דולר נוספים ב-5 השנים לאחר מכן. כרגע מעניקה ארה"ב לפקיסטן סיוע בסך 500 מיליון דולר בשנה. התקציב החדש ישלש את הסיוע.
בינתיים, ממשיך הצבא הפקיסטני להילחם נגד מיליטנטים באזורי הטליבן, זאת לאחר שאלה השתלטו על שטח והפרו הסכם שנחתם על-ידי הנשיא זרדארי השנה. העסקה, אותה ביקרה ארה"ב, איפשרה לטליבן לקיים חוקים איסלאמיים באזור בתמורה להפסקת הלחימה. היום (ג') הוציאה פקיסטן צו המורה לאזרחים לפנות אזורים בעמק סוואט, סימן לכך שבכוונת הממשלה לפתוח במתקפה מחודשת נגד הטליבן. מוקדם יותר היום, מתאבד התנגש עם מכוניתו ברכב ביטחון פקיסטני בנקודת מעבר ליד פשוואר והרג שישה מאבטחים. בשבועיים האחרונים מתחוללים קרבות בין חיילי פקיסטן ובין פעילי הטליבן באזור סוואט. אנשי צבא טוענים כי הרגו רבבות לוחמים.
הילארי קלינטון ושר ההגנה האמריקני רוברט גייטס הביעו דאגה מהתחמשותו של הטליבן באזור פקיסטן וכינו זאת "איום קיומי" למדינה.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  06/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: על פקיסטן להוכיח מחויבות למאבק בטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאבק בטרור
גימי  |  6/05/09 06:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
היועצת המשפטית אסרה כניסת אנשיו של לינדנשטראוס למשכן בטענת חוסר סמכות לבדיקת התנהלותה    הכנסת: לא היה תיאום מראש
מאיה שני
קונדוליזה רייס דיברה בפני תלמידי כיתה ד' בבית ספר יהודי ובבית כנסת בוושינגטון על אהבתה לישראל ועל אהבתה לשפות    אחת התלמידות שאלה אותה מה היא חושבת על השיטות שהונהגו כלפי עצירים תחת ממשלו של בוש    רייס שבה והסבירה כי זו הייתה תקופה קשה וההגנה על המדינה עמדה בראש
מאיה שני
גאורגיה הכריזה כי סיימה את המרד שקיימה סמוך לבירה טבילסי שנועד לסכל את תמרוני נאט"ו באזור
עידן יוסף
שר התקשורת אינו מסכים עם האוצר בנושא הגוף המאסדר החדש שיאחד את מועצת הכבלים ואת הרשות השנייה    התייחסות ראשונית של משרד התקשורת לנוסח הצעות מחליטים לחוק המדיניות הכלכלית לשנת 2009
מאיה שני
סגן נשיא ארה"ב קרא בוועידת איפא"ק להקפיא בניית התנחלויות בגדה ומפציר בישראל לפעול לפתרון של שתי מדינות    לפלשתינים קרא לשחרר את שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il