X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב מכין את הקרקע לביקור

"מצפה לפגוש את נתניהו בקרוב"

בפגישה עם הנשיא פרס אמר אובמה כי המחויבות לבטחון ישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל על אירן: "הידברות אינה האופציה היחידה"
▪  ▪  ▪
הנשיאים אובמה ופרס נפגשים [לע"מ]

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נועד (יום ג', 5.5.09) בבית הלבן עם הנשיא שמעון פרס. בפגישה, שארכה כשעה, אמר אובמה כי הוא מצפה בכיליון עיניים לפגוש את ראש הממשלה נתניהו בקרוב, וכי הוא בטוח שיוכל לעבוד עמו בשיתוף פעולה בדרך חיובית ומעשית. "אמריקה היא הידידה הגדולה של ישראל", הסיר אובמה כל ספק. "אני רואה שנתניהו רואה לנגד עיניו את בטחונם של אזרחי ישראל, כפי שאני רואה לנגד עיני את בטחונם של אזרחי אמריקה".
פרס השיב לאובמה: "אנו רואים בך חבר אמיתי של ישראל, ללא סייג ומאחלים לך הצלחה. אני שב וחוזר על דברים שאמרתי לך בפגישתנו הקודמת בישראל, כי הדבר הטוב ביותר לישראל הוא שתהיה נשיא מצוין לאמריקה, מאחר שהיום בעיותיה של ישראל הן בעיות שמאפיינות את כל העולם - הטרור, הנשק הגרעיני, מניעת מלחמה ואפליה".
בנושא הפלשתיני, אמר פרס לאובמה כי ישראל רוצה בשלום, ומחויבת לתהליך. "ממשלת ישראל מכבדת את ההתחייבויות הקודמות הכוללות את מפת הדרכים", אמר והוסיף כי שוחח ארוכות עם ראש הממשלה נתניהו לפני בואו אליך. "יש בפי מסר ברור: ישראל מוכנה להתחיל במשא-ומתן עם הפלשתינים באופן מיידי. ישראל אינה רוצה לשלוט על עם אחר - כיבוש מנוגד לצו המוסרי היהודי המפעם בלבנו", אמר פרס.
עוד ציין פרס כי חל שינוי דרמטי, כלשונו, במזרח התיכון – מדינות ערביות מתונות רבות במזרח התיכון רואות את האיום הגדול ביותר עליהן מאירן ולא מישראל, ו"דבר זה מציב בפנינו הזדמנות לפעול יחד עם כל העולם הערבי להשגת שלום אזורי כולל במזרח התיכון". "יש כאן הזדמנות לעשות היסטוריה", המשיך פרס תוך שהוא מפרט לפרטי-פרטים מהם הכיוונים שבהם ניתן לדעתו להתחיל באופן מיידי להניע את התהליך המדיני מול הפלשתינים ומול העולם הערבי, "אני מאמין שגם נתניהו רוצה לעשות היסטוריה, ובפני שניכם ניצבת ההזדמנות לעשות זאת".
הנשיא פרס הדגיש בפגישה את חומרת האיום הנשקף מאירן. הוא לא הביע התנגדות לכוונת הממשל להידבר עם טהרן, אך אמר כי אחר כך יש להשאיר את כל האפשרויות פתוחות. "אני תמיד תומך בניסיון להידבר ולקדם אינטרסים באמצעות משא-ומתן – זה עדיף על פני מלחמה, והלוואי שתצליחו למנוע מאירן להפוך גרעינית, אבל אנחנו איננו יכולים להתעלם מהסכנה הגרעינית. אסור לנו לחזור על הטעות האיומה שהביאה את זוועת השואה לעולם. אילו אירופה הייתה מתייחסת להיטלר כבר מההתחלה במלוא הרצינות - מיליוני חיי אדם היו נחסכים. אירן היא בעיה של העולם אבל היא מטרידה אותנו מאוד בעיקר בגלל ההיסטוריה שלנו כיהודים".

הידברות אינה האופציה היחידה מול אירן

אובמה אמר לפרס כי המחויבות לבטחונה של ישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל. הוא ציין כי הנושא האירני מתחיל בהידברות, אבל אין זו האופציה היחידה. "האתגרים העומדים בפנינו הם גם הזדמנויות אדירות שיכולות להוביל לכיוונים מבטיחים. המחויבות האמריקנית לבטחונה של מדינת ישראל הינה חד-משמעית, והיא תבוא לידי ביטוי במשך כל כהונתי כנשיא ארצות הברית".
הפגישה נפתחה בהשתתפות היועצים הבכירים של שני הנשיאים, ובהם ראש הסגל, רם עמנואל; היועץ הבכיר, דייויד אקסלרוד; הגנרל ג'ים ג'ונס; ראש מחלקת המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, דן שפירו; שגריר ישראל בוושינגטון, סליי מרידור ויועציו הבכירים של הנשיא. לאחר הפתיחה ביקש הנשיא אובמה להמשיך את הפגישה עם הנשיא פרס בארבע עיניים.
מוקדם יותר היום נפגש נשיא המדינה עם סגן הנשיא ג'ו ביידן, עם מזכירת המדינה הילארי קלינטון ועם יושב-ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי. בפגישות עם פרס, חזרו השלושה על מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל, ופרס הציג בפניהם את המתווה להנעת התהליך המדיני והעלה את סוגיית החייל החטוף גלעד שליט. הוא הודה לפלוסי על פעילותה הדיפלומטית ומאמציה לקידום שחרור שליט.

פגישה עם אנשי הסגל בבית הלבן [צילום: לע"מ]
תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  06/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מצפה לפגוש את נתניהו בקרוב"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שפת הגוף של אובמאזן משדרת שעמו
קורן נאוה,טבריה  |  6/05/09 05:34
2
פרס מאחד את העם בתיעוב כלפיו ל"ת
פרס רודף שררה וכח  |  6/05/09 07:50
3
"תאוות הפירסום העצמי של פרס"
משה שרת  |  6/05/09 08:01
4
השוּעָל (קוים לדמותו)
פרס יקבור אתכולנו  |  6/05/09 08:55
5
כך כתבתי על שמעון פרס :
גולדה מאיר  |  6/05/09 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
השחקנית הבריטית הותיקה ג'ון וויטפילד מאשימה את ערוץ הטלוויזיה של הבי-בי-סי באפליה נגד האוכלוסיה המבוגרת    אין לנו במה לצפות, לקחו לנו את הסדרה האחרונה שאהבנו
עידן יוסף
מתחייב כי במבחנים הבינלאומיים בעוד שנתיים יעלו הישגי התלמידים ובלבד שיינתן לכך המימון    בישיבה נגד קיצוץ בתקציב החליטה הכנסת להעביר את הנושא לדיון בוועדת החינוך    השר סער מזהיר מקריסה טוטלית של המערכת, וגם מגלה את דעתו על רפורמת "אופק חדש"
מאיה שני
סולן להקת יו-2 בונו כתב שיר באורך 14 דקות לאלביס פרסלי שישודר בבריטניה בשבוע הבא בערוץ רדיו 4
מחלקה ראשונה
בעצת יושב-ראש מרצ תדון אחת הוועדות בנושא הטעון העלול ליצור מתח דיפלומטי עם טורקיה
מאיה שני
כמאה איש הגיעו לסדנה בנושא התאבדות שקיים פעיל המתות חסד המכונה ד"ר מוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il