X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה קובע כי נמשכת במלוא עוזה תופעת ניגוד עניינים של עובדי מדינה קרובי משפחה בדוח: עובדת בכירה בנציבות פעלה ביחד עם בעלה המועסק בתפקיד בכיר במשרד ממשלתי
▪  ▪  ▪
הולנדר. הנציב אינו מקיים הבטחתו [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה קובע בדוח המתפרסם (יום ד', 6.5.09) כי נציבות שירות המדינה אינה עושה את המוטל עליה למיגור תופעת ניגוד העניינים, בשל קרבת משפחה, בקרב עובדי המדינה. הדברים מובאים בדוח מעקב המתייחס לממצאים בדוח קודם בהם הצביע המבקר על חשש לניגוד עניינים במשרדי ממשלה בשל העסקת קרובי משפחה במשרדים השונים.
המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מציין כי בעקבות ממצאי הדוח הקודם, משנת 2007, החליטה הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ זבולון אורלב, להורות לנציבות שירות המדינה לחייב את עובדי המדינה להצהיר אחת לכמה זמן, או בעת מעבר לתפקיד חדש, על זיקות וקשרים משפחתיים.
אלא שהנציבות לא ביצעה את המוטל עליה ולא החילה את חובת ההצהרה והדיווח בנוגע לקרבת משפחה, בעיקר בנוגע לבעלי תפקידים בגופי מטה ופיקוד, כולל אלו המועסקים בנציבות עצמה. כמו-כן, לא קבעה הסדרים למניעת ניגוד עניינים בין עובדים במשרדי הממשלה. יתרה מכך, מוסיף המבקר, גם להתחייבות נציב שירות המדינה "להמשיך וליישם ולהקפיד" בתחום זה, אין כיסוי.
הנציבות טענה בתגובה, כי היא מתקשה לגבש רשימת עובדים וזיקותיהם, וכי אין זה מתפקידה לפקח פרטנית על כל עובד ועובד בשירות המדינה. משימה למניעת ניגוד עניינים יש לטענתה להטיל על האחראים לכך במשרדים השונים.
המבקר מוסיף כי לא זו בלבד שהכשלים שהועלו בדוח הקודם לא טופלו, הרי שלאחרונה הגיעה תלונה למשרדו על חשש לניגוד עניינים בתוככי הנציבות עצמה. מדובר בעובדת בכירה בנציבות, עובדת אגף בחינות ומכרזים, גוף המנהל את המכרזים ותקינותם, הפועלת תוך חשש לכאורה לניגוד עניינים בתפקידה, בשל העובדה כי בעלה נושא תפקיד בכיר בכוח אדם במשרד ממשלתי.
הבדיקה העלתה כי העובדת נמצאה בקשרי עבודה שוטפים בענייני תפקידה, מכרזים, עם משרדו של בעלה כאשר הוא זה המופקד על נושא המכרזים. "אותה עובדת בכירה הציעה באחד המכרזים את שמות חברי הוועדה ואף נכחה כמרכזת הוועדה באחד המכרזים. כלומר בין בני הזו היו קשרי עבודה שעלולים ליצור חשש לניגוד עניינים".
המבקר מדגיש כי מקרה זה "מעניק משנה תוקף להמלצה כי יש צורך שנציב שירות המדינה ידרוש מידע מהעובדים בתפקידי פיקוח ובקרה בדבר קרוביהם המועסקים במשרדי ממשלה אחרים כדי שניתן יהיה לקבוע כללים להסדרת החשש לניגוד עניינים במקרים שבהם קיימים קשרי עבודה וכל שכן קשרי פיקוח ובקרה בין קרוב משפחה". המבקר מדגיש כי על הנציבות לקבוע כללים להסדרת ניגוד עניינים בשל קרבת משפחה בין עובדים במשרד ממשלתי אחד לעובדים במשרד ממשלתי אחר תוך דגש על יחידות העוסקות בתפקידי פיקוח ובקרה דוגמת הנציבות.

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  06/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נציבות שירות המדינה אינה עושה תפקידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
לשכת עורכי הדין אישרה רפורמה בהתמחות והסמכת עו"ד    ברפורמה: ההתמחות תתארך לשנתיים, בחינת כניסה להתמחות, פיצול לשני שלבים של בחינות ההסמכה    בבחינת סתיו 2009 - ייערך שינוי בבחינה בעל פה והנבחנים יידרשו לנסח מסמך
יובל מעוז
S&P 500 ירד ב-0.4%; AIG זינקה ב-18.5%    אפל עלתה ב-0.4%    טבע איבדה 0.9%    מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-4.9%
עידן יוסף
בפגישה עם הנשיא פרס אמר אובמה כי המחויבות לבטחון ישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל    על אירן: "הידברות אינה האופציה היחידה"
מאיה שני
השחקנית הבריטית הותיקה ג'ון וויטפילד מאשימה את ערוץ הטלוויזיה של הבי-בי-סי באפליה נגד האוכלוסיה המבוגרת    אין לנו במה לצפות, לקחו לנו את הסדרה האחרונה שאהבנו
עידן יוסף
מתחייב כי במבחנים הבינלאומיים בעוד שנתיים יעלו הישגי התלמידים ובלבד שיינתן לכך המימון    בישיבה נגד קיצוץ בתקציב החליטה הכנסת להעביר את הנושא לדיון בוועדת החינוך    השר סער מזהיר מקריסה טוטלית של המערכת, וגם מגלה את דעתו על רפורמת "אופק חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il