X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדוח מבקר המדינה נחשף הסכם לא חוקי במסגרתו מועברים חומרי חקירה מביטוח לאומי למשטרה לצורך הגשת תביעות המבקר: סמכות התביעות רק בידי פרקליט המחוז
▪  ▪  ▪
ביטוח לאומי. הרמאים חוגגים [ארכיון News1]

מבקר המדינה חושף (יום ד', 6.5.09) הסכם בלתי-חוקי בין המוסד לביטוח לאומי והמשטרה. מדובר בהסכם לפיו בתום חקירות של הביטוח הלאומי, מועבר חומר החקירה למערך התביעות של היחידה הארצית לפשיעה כלכלית.
בדוח העוסק בין היתר בפעילות המוסד לביטוח לאומי למניעת הונאת המוסד מציין המבקר כי, התנהלות זו של שני הגופים הללו עומדת בסתירה לפסיקת בית המשפט העליון. בפסיקה נקבע כי העמדה לדין היא בסמכות המשטרה רק כאשר החקירה עצמה נעשית על ידה וחומרי החקירה בידיה.
לפיכך, כאשר החקירה מבוצעת על-ידי גופים אחרים, דוגמת המוסד לביטוח לאומי, החוק קובע כי החומר יועבר לפרקליט המחוז. לדברי המבקר, "לא נקבע בחוק הסדר מיוחד לניהול תביעות בעבירות בנוגע למוסד, והסמכות בעניין זה היא של פרקליט המחוזי".
מכאן, ש"המוסד והיחידה הארצית לפשיעה כלכלית פועלים כביכול שלא בהתאם לדין בהעברת חומרי חקירה ליחידת התביעות של היאל"כ". המבקר ממליץ בדוח, למשטרה ולמוסד לביטוח לאומי, "לבחון את התשתית החוקית של העברת חומרי חקירה מהמוסד ליחידת התביעות ובמידת הצורך ליזום חקיקה או התקנת תקנות להסדרתו בהתאם לדין".
בדוח קובע המבקר עוד כי חוקרי הביטוח הלאומי סוגרים באופן סיטונאי תיקי חקירה כולל במקרים בהם קיים חשד לביצוע עבירה פלילית. בתגובה טען מי שכיהן כמנהל אגף החקירות בביטוח לאומי בתקופה הרלוונטית, כי "לחוקרי המוסד לביטוח לאומי אין כלי אכיפה מספיקים למקרה של חוסר שיתוף פעולה מצד נחקר כמו סמכויות עיכוב ומעצר, וכי בקשתו להעניק סמכויות כאלה לחוקרי המוסד נדחתה על-ידי המוסד".
בדוח מותח המבקר ביקורת על ביטוח לאומי בשל היעדר "מדיניות כוללת" אשר תיצור "אחידות ושוויון" באכיפת החוק. "המוסד לא גיבש מדיניות המפרטת את הנסיבות אשר לא ייחקר בהן חשוד בביצוע עבירות ולא קבע מי הם בעלי התפקידים המוסמכים לקבל החלטה זו. מיצוי הליכים פליליים במקרים הראויים לכך יש בו כדי ליצור הרתעה בקרב הציבור מפני ביצוע עבירות כלפי המוסד".

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העברת תביעות למשטרה אינה חוקית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
מבקר המדינה קובע כי נמשכת במלוא עוזה תופעת ניגוד עניינים של עובדי מדינה קרובי משפחה    בדוח: עובדת בכירה בנציבות פעלה ביחד עם בעלה המועסק בתפקיד בכיר במשרד ממשלתי
רותי אברהם
לשכת עורכי הדין אישרה רפורמה בהתמחות והסמכת עו"ד    ברפורמה: ההתמחות תתארך לשנתיים, בחינת כניסה להתמחות, פיצול לשני שלבים של בחינות ההסמכה    בבחינת סתיו 2009 - ייערך שינוי בבחינה בעל פה והנבחנים יידרשו לנסח מסמך
יובל מעוז
S&P 500 ירד ב-0.4%; AIG זינקה ב-18.5%    אפל עלתה ב-0.4%    טבע איבדה 0.9%    מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-4.9%
עידן יוסף
בפגישה עם הנשיא פרס אמר אובמה כי המחויבות לבטחון ישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל    על אירן: "הידברות אינה האופציה היחידה"
מאיה שני
השחקנית הבריטית הותיקה ג'ון וויטפילד מאשימה את ערוץ הטלוויזיה של הבי-בי-סי באפליה נגד האוכלוסיה המבוגרת    אין לנו במה לצפות, לקחו לנו את הסדרה האחרונה שאהבנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il