X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח המבקר: רשת גני הילדים של אגודת ישראל ומעונות יום 'בית יעקב' בירושלים הקטינו הוצאות באמצעות פגיעה בזכויות העובדים במקום לנקוט פעולות ארגוניות אחרות להבראה
▪  ▪  ▪
ליקויים ברשתות החינוך החרדי [AP]

הביקורת של מבקר המדינה מעלה ממצאים חמורים בנוגע לשתיים מהבעלויות הגדולות על גני ילדים במגזר החרדי, שנמנות עם המעסיקים הגדולים במגזר זה: רשת גני הילדים של אגודת ישראל ומעונות יום 'בית יעקב'.
מרבית העובדים הם נשים, מפרנסות יחידות במשפחותיהן שאפשרויות התעסוקה העומדות לרשותן מצומצמות. נמצא שבמשך חמש שנים קיצצה רשת גני הילדים של אגודת ישראל בשכר עובדיה באופן שרירותי וחד-צדדי, לעתים שלא לפי דיני העבודה וזכויות העובדים.
הרשת הפחיתה 10% משכר עובדיה באופן שרירותי, וגם לאחר שמשרד החינוך התנה את הפחתת שכר העובדים בכך שהרשות תקבל מהם הסכמה אישית לכך, לא דאגה הרשת לעשות זאת. בנוסף לכך, הרשת התנתה את המשך עבודתן של גננות ותיקות בצמצום ניכר של מספר שנות הוותק שלהן לעניין החישוב לצרכי שכר, ודרשה מגננות לעבוד ללא תוספת שכר גם לאחר שעות העבודה הנדרשות לפי היקף משרתן.
מנהלי הרשת פעלו באופן לא הוגן ולא אחראי ומסרו לגננות המפוטרות מידע שהשתמע ממנו שהן יקבלו פיצויים כחוק. בעקבות כך שוכנעו עובדות להתפטר, ומאות עובדות פוטרו מרשת שמפעילה מוסדות חינוך בלי שהיא שילמה להן פיצויי פיטורים, ועקב כך הן נותרו ללא מקור הכנסה.
הפסד של 8 מיליון שקלים
עוד עולה מדוח המבקר, כי במהלך השנים, הפעילה הרשת גנים שמספר הילדים בהם קטן מהקבוע בתקן, ואשר לא היו לה מקורות כספיים כדי לכסות את מלוא עלות הפעלתם.
ההפסד השנתי של הרשת בעקבות הפעלת כיתות גן קטנות מתקן המשרד בשנת הלימודים התשס"ח, נאמד ב-8 מיליון ש"ח, שהם כ-11% מתקבולי הרשת ממשרד החינוך. הרשת לא פעלה לסגירת גנים גרעוניים ולא חדלה להפעיל שירותים שלא היה להם מקור מימון, שלא כנדרש ממנה.
פעילות ללא רישיון וללא מנכ"ל
בנוסף לכך, אף שהרשת נתונה בחובות כבדים ונדרשת לעשות צעדים דרסטיים כדי להמשיך ולפעול, היא פועלת ללא מנכ"ל.
בשנת הלימודים התשס"ח הפעילה הרשת, שלא כחוק, שש כיתות גן ללא רישיון, וכן עשרות כיתות גן שהרישיון להפעלתן התקבל רק באמצע אותה שנה, ומכאן עולה שילדים למדו בסביבה שתנאיה לא נבדקו ולא אושרו. הרשת לא קיבלה מהמשרד כספים למימון הפעלתם של אותם גנים ולכן גדל הגירעון.
המבקר מציין, כי מדובר ברשת הממומנת בעיקר מכספי ציבור. הרשת היא מעביד, מהגדולים במגזר החרדי, ועליה להקפיד לקיים את זכויות העובדים לפי דיני העבודה, לרבות חוקי המגן וצווי ההרחבה, ולא לפגוע בזכויותיהם הסוציאליות.
"יש לראות בחומרה את אוזלת היד שלו לנוכח שלילת זכויות שכר בסיסיות מעובדי מוסדות חינוך אגב ניצול חולשתם של העובדים, מרביתם כאמור נשים", מציין מבקר המדינה.
ממצאי מבקר המדינה, מעידים גם על מינהל לא תקין של הנהלת מעונות היום בית יעקב, על בזבוז כספי ציבור ועל שלילת זכויות שכר מעובדים. "בית יעקב לא פעלה בהתאם לנדרש ממי שכספי הציבור הופקדו בידיו בנאמנות. על הנהלת בית יעקב לשלם לאלתר שכר לעובדים כנדרש", מציין המבקר.
לדעת משרד מבקר המדינה, על רשת גני הילדים אגודת ישראל לנקוט פעולות להתייעלות, לדוגמה - לסגור גנים גרעוניים ולחדול לתת שירותים שאין לה מקור למימונם. המבקר ממליץ לעקוב בקפידה אחר הפעולות שנוקטות רשתות החינוך, ולנקוט סנקציות במידת הצורך כתנאי להמשך הזרמת כספים בעתיד.

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  06/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חינוך חרדי: שלילת זכויות עובדים במקום ייעול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוח המבקר: נשללת מן הציבור הזכות הבסיסית להתנגד להקמת מתקני שידור אלחוטיים
רותי אברהם
דוח המבקר קובע כי ברשות השידור נמשכת חגיגת שעות נוספות בקרב מנהלים    נציגי המבקר ביקרו בהנהלת הרשות אחרי 16:00 - הבניין היה ריק אך המנהלים דיווחו שעות נוספות
איריס פרחי
לאחר שהתובע קנה רכב משומש וגילה שמדובר ב"טרנטה", ביקש לבטל את העסקה ונדחה    הנתבעת השיבה שהרכב נקנה מרצונו החופשי של התובע שנסע נסיעת מבחן - התביעה נדחתה
איריס פרחי
בעלת דירה תבעה שוכר פוטנציאלי לאחר "שסגר" איתה בעל-פה שישכור את הדירה וחזר בו    לדבריו, הודיע לתובעת מבעוד מועד שלא ישכור את הדירה - בית המשפט חייב אותו בפיצוי
איריס פרחי
גנב רכב עירער על גזר דינו בטענה שבית משפט קמא התעלם מנסיבותיו האישיות    הערעור נדחה ונפסק שרק במקרים מיוחדים לא יוטל מאסר בפועל על גנבי רכב
רשימות נוספות
העברת תביעות למשטרה אינה חוקית  /  רותי אברהם
נציבות שירות המדינה אינה עושה תפקידה  /  רותי אברהם
הכנסת מונעת ביקורת המבקר  /  עידן יוסף
לינדנשטראוס, אל תשלח ידך אל הפרס  /  יששכר בן חיים
המלך מיכה הראשון   /  עמי דור-און
מבחן הראיה המנהלית  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il