X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקר מפציר בכל הגופים לפעול יחדיו לפתרון המחסור בשטחים לקבורת נפטרים במרכז הארץ תוך חודשים ספורים אין פיקוח על פעילות כלכלית של מאות מיליוני שקלים בשנה המתבצעת בידי חברות קבורה
▪  ▪  ▪
אין מקום לקבור [אילוסטרציה]

משרד מבקר המדינה בדק את שירותי הקבורה היהודיים והפיקוח עליהם. מצוקת השטחים הפנויים לקבורה בגוש דן קריטית. עד סוף השנה לא ייוותרו מקומות פנויים לקבורה. גם אם תחלנה במועד זה עבודות הבנייה של מבני קבורה רוויה (בניצול קרקע גבוה) בבית עלמין ירקון ובבית העלמין האזורי המתוכנן בברקת, לא יהיו מקומות זמינים לקבורה.
הליכים שיזמה הממשלה לפתרון המצב, ובהם גם תשלום גבוה על קניית קבר בחיים, מעוכבים. נוכח המצוקה הקשה, קובע המבקר שעל כל הגופים הנוגעים בדבר לשנס מותניים ולפעול לאלתר להקמת בית העלמין האזורי בברקת (האמור להתחיל לפעול לכל המוקדם במרס 2011) ולהפעלתו. מן הראוי - קבע - שהמשרד לענייני דת יכלול כתנאי לתקצוב פיתוח בתי העלמין את המעבר לשיטות קבורה רוויה.
עוד מצא המבקר שבעת מצוקתן לא תמיד משפחות הנפטרים מודעות לזכויותיהן או מסוגלות לדאוג לעצמן במידה מספקת, אך נמצא כי המשרד לענייני דת לא קיים פיקוח ובקרה שיטתיים על פעולותיהן של כל חברות הקבורה. גם לא היה בידיו מאגר מידע ממוחשב על בתי העלמין בישראל או על כל החברות הפעילות.
המבקר קובע כי כדי לוודא שחברות קבורה פועלות בהתאם לחוק ולתנאי הרישיון שקבע השר, על המשרד, בתיאום עם שאר הגופים הממשלתיים העוסקים בקבורה, לקיים פיקוח ובקרה כספיים ומינהליים על התנהלותן. מדובר בפעילות כלכלית בסכומים של מאות מיליוני שקלים בשנה הנתמכת מתקציב המדינה, ממומנת מכספי הציבור ומוסדרת בחקיקה ללא פיקוח ובקרה נאותים.
על המשרד ועל הביטוח הלאומי לפעול לצמצום השונות בין רשימת בתי העלמין הסגורים שנקבעו על-ידי השר לבין רשימת בתי העלמין שמוכרים על-ידי הביטוח הלאומי כבתי עלמין סגורים. מן הראוי גם כי המשרד יקבע נהלים ודפוסי עבודה שיסדירו את פעולות השר והמשרד בעניין זה.

תגובת המשרד לשירותי דת

המשרד לשירותי דת פועל רבות בתחום, ובכלל זה העברת החלטות בוועדות שרים שקיבלו תוקף של החלטת ממשלה, כגון: ביטול הנחות בקבורת שדה, הגדלת הנחות בקבורה רוויה, הגדלת הסבסוד לקבורה רוויה מ-1,000 ש"ח ל-2,000 ש"ח, וכן הקמת תוכנית שיווקית לעידוד קבורה רוויה, מידע מפורט לאזרחים על אודות תעריפים ומידע רלוונטי בנושא וכו'.
ועדת שרים לענייני קבורה מפברואר 2009 קיבלה החלטה קריטית ששחררה את כל ההסכמים שמנעו את פיתוח הקבורה הרוויה בגוש דן. במסגרת החלטה זו, יינתן סבסוד בסך של 2,000 ש"ח עבור כל קבר בקבורה רוויה צפופה. משרדנו מנחה את חברות הקדישא לקדם את הטיפול בעניין.
עם קבלת החלטה זו, התחילה הבנייה של מתחם הקבורה הרוויה הראשון בגוש דן בקיבולת של 12,000 מקומות קבורה. כמו-כן, בית העלמין תל-רגב שבשטחים החדשים שלו מתבצעת קבורה רוויה בשיעור של 100%. לפני מספר חודשים נבחר קבלן זוכה, ולאחרונה החלו עבודות לבנייה של 13 דונם מתוך 29 דונם לחברה קדישא חיפה, קריית מוצקין ומועצה אזורית זבולון. בסך-הכל ישנן תוכניות מפורטות לביצוע, שלב א' ליישור השטח ויצירת טרסות כבר בוצע. כן בוצעו חפירות ליודות של קירות תמך, יסודות לקמרונות, ובימים אלו החלו ביציקת היסודות.
פיקוח ובקרה על חברות הקדישא
אגף פיקוח ובקרה הכין תוכנית ביקורת לחברות הקדישא במסגרתה יוקם מאגר מידע ממוחשב אשר יכלול את כל האינפורמציה הרלוונטית, כגון: כמות קברים, תעריפים, מספר נפטרים בשלוש השנים האחרונות, מאזנים כספיים, דוחות כספיים וכו'. צוות נציגי המשרד ונציג הביטוח הלאומי כבר החלו עבודתם בהקמת המאגר.
כמו-כן, המשרד לשירותי דת התקשר עם מספר משרדי רואי-חשבון לביצוע ביקורות עומק בחברות קדישא.
אנו מאמינים שעם הפעלתם של הנהלים החדשים, הפעלת מאגר המידע הממוחשב, ביצוע הביקורות ושדרוג מערך כוח האדם, ניתן לנהל כראוי פיקוח והבקרה על פעילות החברות קדישא.

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש באדמה: מצוקת הקבורה בגוש דן קריטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה חושף ליקויים חמורים בהתנהלות המשרדים הממשלתיים ביחס להפעלת רשות חסות הנוער - התחנה האחרונה לפני הידרדרות סופית של בן נוער לפשיעה
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי בין 40% ל-50% מן הנהגים שרישיונם נשלל אינם מקבלים הודעה רשמית על כך    בשל כך קיימת סכנה שאותם נהגים ממשיכים לנהוג על אף שהם מסכנים את הציבור
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי משטרת ישראל לא מצליחה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה במאבק בארגוני הפשיעה    החלטת הממשלה להקמת רשות להגנה על עדים נשארה על הנייר כבר שלוש שנים    "האחריות נותרה בידי המשטרה שלא יכולה להגן על העדים - התוצאה היא מכשול נוסף במאבק בארגוני הפשיעה"
עידן יוסף
דוח המבקר מסכם את הידוע על הקמתו הכושלת של הקו - בתכנון, באומדני העלויות ובלוח הזמנים    המדינה כשלה בפיקוח על הפרויקט
עידן יוסף
דוח המבקר: התוכנית של משרד החינוך לביקור בירושלים של כל תלמיד בארץ הייתה על הנייר בלבד אך לא יושמה    בתוכנית החדשה בשיתוף העירייה יוצעו לבתי הספר חבילות טיולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il