X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חריגות בכ-57 מיליון ש"ח נמצאו בחברת נתג"ז, בפרויקט הקמת מקטע במערכת הולכת הגז הארצית המנכ"ל והסמנכ"ל לא דיווחו לדירקטוריון ולוועדת המכרזים על התוספות
▪  ▪  ▪
פרויקט שהתייקר ללא דיווח [צילום: AP]

חברת נתיבי גז טבעי חרגה ב-57 מיליון ש"ח מהעלות המתכוננת בהקמת המקטע הצפוני של מערכת ההולכה הארצית לגז טבעי. כך עולה (יום ד', 6.5.09) מבדיקת דוח מבקר המדינה החצי-שנתי.
נתג"ז היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל.
בפברואר 2005 פרסמה החברה מכרז להקמת תשתית ארצית של מערכת הולכה בשלושה שלבים, לפי שלושת מקטעי ההולכה שהוגדרו ברישיון. ביוני אותה שנה התקשרה החברה עם שותָפוּת שזכתה במכרז - שהרכבה היה חברה ישראלית וחברה זרה - בהסכם להקמת המקטע מאשדוד לאשקלון, ובמחצית השנייה של 2006 מימשה אופציה לביצוע המקטע הדרומי מקריית גת לסדום. בתחילת שנת 2008 מימשה החברה אופציה להקמת המקטע הצפוני - מתחנת הכוח חגית לתל-קשיש ולחיפה ומתחנת הכוח חגית לאלון תבור - וחתמה עם השותפות על תוספת להסכם בהיקף כספי של 180 מיליון ש"ח.
כדי לקבוע את מחירי הבסיס של המקטע הצפוני בעת מימוש האופציה למקטע זה, נבחרו מנגנוני הצמדה שונים מאלה שנקבעו בין החברה ובין השותפות במכרז ובהסכם להקמת המקטעים הקודמים. בשל השינוי, היו מחירי הבסיס של המקטע הצפוני גבוהים בכ-11.7 מיליון ש"ח ממחירי הבסיס של המקטע הדרומי.
מנכ"ל החברה דאז וסמנכ"ל ההקמה דאז, דיווחו לוועדת המכרזים ולדירקטוריון על "תוספות הנובעות מאופי העבודה בצפון", שהיקפן הכספי כ-27 מיליון ש"ח, ועל השינויים במנגנוני ההצמדה כאמור. הם גם דיווחו לה על עוד עבודות שלא נכללו בשלבים הקודמים של הפרויקט, אך לא ציינו את היקפן הכספי, ובכך לא הביאו לפני מקבלי ההחלטות את מלוא המידע הדרוש. לפי חישובי משרד מבקר המדינה, אותן עבודות נוספות, שהיקפן הכספי לא צוין, הסתכמו בכ-18.7 מיליון ש"ח (לא כולל הצמדות), וסך כל התוספות והשינויים, ובכלל זה השינויים בשיטת ההצמדה כאמור, היה כ-57 מיליון ש"ח, שהם כ-32% מהיקף ההתקשרות הכולל של המקטע הצפוני.
דוח המבקר קובע כי על החברה לשפר את סדרי הפיקוח והבקרה שלה בנושא התקשרויות: לקבוע נהלים לקיום משא-ומתן עם קבלנים בשלבים השונים של ההתקשרויות; לנהוג בשקיפות ולהקפיד על גילוי נאות בעת הצגת נתונים לדירקטוריון ולוועדת המכרזים לפני אישור ההתקשרויות. כמו-כן, בבואה לשקול מימוש אופציה, קובע המבקר כי עליה להשוות את עלויותיה לחלופות של פרסום מכרז או לקיום הליך תחרותי אחר, באופן שייטיב עִמה וישמור על עקרונות התחרות והשוויון.
"על החברה להשלים בלוח זמנים קצר את הבדיקות שהודיעה למשרד מבקר המדינה שתבצע. בנוסף, מן הראוי שהחברה תבחן את הדרכים העומדות בפניה להתמודדות עם הבעיה שנוצרה נוכח התחייבותה לבצע תשלומים בסכום של כ-5 מיליון ש"ח שמקורם בטעויות ושראוי היה להימנע מלכתחילה מלהתחייב לשלמם", כותב המבקר.

"ליקויים טרם זמנו של המנכ"ל החדש"

מנתג"ז נמסר בתגובה כי "מנכ"ל החברה החדש, שמונה בעת קבלת הטיוטא המתייחסת לליקויים טרם זמנו, התחייב מיד עם כניסתו לתפקיד לפעול באופן מידי להפקת הלקחים מליקויים בהתנהלות החברה, אם וככל שיתגלו, לרבות אלה שעלו בדוח מבקר המדינה, ומתכוון להמשיך ולעשות כן בעתיד".
החברה הוסיפה בתגובתה כי היא "תפעל כפי שעשתה עד היום, בכל המאמצים כדי להמשיך ולהוות דוגמא לחברה ממשלתית המבצעת את משימותיה בלוחות זמנים קצרים וביעילות גבוהה. החברה תמשיך לפעול תוך הקפדה על כללי מינהל תקין ושמירה על כללי בטיחות נוקשים ופיקוח נרחב על-מנת להבטיח כי כל ליקוי קטן כגדול, יתוקן. נתג"ז משקיעה את מירב המאמצים לצורך הבטחת המשך הקמתו של פרויקט מערכת הולכת הגז הטבעי, שהינו פרויקט לאומי בעל חשיבות אדירה למשק הישראלי ומהגדולים והמורכבים שבפרויקטי התשתיות והאנרגיה בישראל".

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חריגות בעשרות מיליונים בהקמת מקטע הגז הצפוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
מאמן מכבי חיפה העדיף להתעלם מהביקורת של שחקניו על היכולת
עופר וולפסון
דוח הבנק בנושא לרבעון הראשון מגלה כי ציפיות האינפלציה במשק לרבעון ה-1 נמצאות כעת מתחת לגבול התחתון של יעד הבנק, על אף הורדות הריבית החדות
רותי אברהם
בית המשפט גזר שבע שנים בפועל על אח שהרג את אחיו הנרקומן    האב: האח המנוח התנכל לאח הנאשם    השופט: הנאשם "מביע יום יום ושעה שעה, חרטה וצער על המעשה ועל תוצאותיו"
נויה כוכבי
הפקת ההופעה של "דפש מוד" מזהירה: נפוצו כרטיסים מזויפים, והם לא יכובדו בכניסה    איך תזהו בכל זאת אם יש לכם ביד כרטיס מזויף או אמיתי?
אלעזר לוין
דוח המבקר חושף שערוריית-ענק: עמידר מכרה 26 אלף דירות, אך התמורה, שהייתה אמורה לשמש לרכישת דירות לזכאים, שוכבת אי-שם, ולא קנו אף דירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il