X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות התחזקות קשרי סוריה-ארה"ב

חאלד משעל התבקש לעזוב את דמשק

מנהיג הזרוע המדינית של חמאס עשוי להעביר את מפקדותיו לאירן בעקבות בקשת דמשק להתפייס עם וושינגטון אסד מקיים מגעים עם אחמדינג'אד
▪  ▪  ▪
משעל. יעבור לאירן [צילום: AP]

מקורות פלשתינים בניקוסיה מוסרים כי ראש הזרוע המדינית של חמאס, חאלד משעל, החל בחיפושים אחר אתרים חלופיים למפקדותיו בדמשק. המקורות מסרו כי משעל מסר כי אפשר שחמאס ייאלץ להנמיך את פרופיל נוכחותו בסוריה בצורה דרסטית, וזאת כחלק ממסע ההתפייסות בין וושינגטון לדמשק.
המקורות מסרו כי ממשלו של הנשיא האמריקני ברק אובמה העלה בפני הנשיא הסורי בשאר אסד דרישה שקבוצות או ארגונים טרוריסטיים יעזבו את סוריה, וזאת כתנאי להמשך הדיאלוג בין המדינות.
סיוע לסוגייה הפלשתינית
היומון הסעודי "א-שרק אלאווסט" כתב כי סוריה התבקשה לגרש משטחה את ראש הלשכה המדינית של החמאס משעל, וכי הדבר ייטיב עם הסוגייה הפלשתינית, עם סוריה ועם האזור הערבי כולו, שכן העניין המרכזי העומד על הפרק אינו משעל עצמו, אלא הקמת מדינה פלשתינית והשבת השטחים הכבושים מידיה של ישראל.
על-פי הדיווח, סוריה תגרש את משעל בשנה הבאה כשתחדש את השיחות עם ישראל. דיווח על כוונתה של סוריה בנידון, מזכיר היומון, הופיע בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" עם תחילת המגעים הראשוניים בין סוריה לישראל. עם זאת, היומון הבהיר כי סוריה לא תאפשר לישראל לחמוק ממו"מ על נסיגה מרמת-הגולן, גם אם הדבר יחייב אותה לסגור את לשכות הפלגים הפלשתינים בשטחה ולגרש את מנהיגיהן. לנוכחותם של מנהיגי החמאס בדמשק, נכתב, יש משמעות פוליטית בלבד, שכן לחמאס יש כיום מדינה ממשית ברצועת עזה וגירוש מנהיגיו לא יחבל בפעילות הארגון.
בחמאס מכחישים הבוקר את הדיווחים: "מדובר בשמועות ובשקרים שמפיצה התקשורת - להם אין כל בסיס של אחיזה במציאות", אמר בכיר בלשכה המדינית של הארגון, עלי ברקה. "על-רקע חימום היחסים עם מדינות אירופה - עזיבתנו את דמשק תמשיך להישאר בגדר חלום בלבד בקרב אלו השואפים לכך", הוסיף.
שליחים אמריקנים לדמשק
הבית הלבן דורש מחמאס להכיר בישראל ולהתנער מטרור אם ברצונו שוושינגטון תעודד את ישראל להידבר עימו. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר כי חמאס עדיין לא עמד בתנאים הנדרשים ממנו ובהם גם הכרה בהסכמים קודמים שנחתמו עם ישראל. שני נציגים בכירים של ארצות הברית, תת-שרת החוץ , ג'פרי פלטמן, ונציג הבית הלבן דניאל שפירו מגיעים היום (ד') לדמשק לביקור שני בתוך חודשיים. לאחר ביקורו הקודם אמר פלטמן כי סוריה יכולה למלא תפקיד מועיל במזרח התיכון.
תיאום עמדות עם אירן
העיתון הסעודי היוצא לאור "עוּכַּאז" בטהרן דיווח כי אירן הביעה נכונות לארח בתחומה את ראשי חמאס. אתמול נפגש אסד עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד, כדי לעדכן אותו ביחסים הנרקמים עם ארה"ב. אחמדינג'אד נושף בעורפו של אסד, והנשיא הסורי מבקש לומר לו כי דבר אינו נעשה מאחורי הגב אלא מונח על השולחן, וכי הדבר הוא חלק ממדיניותה של דמשק.
אסד אמר לאחר הפגישה שהתקיימה בדמשק כי יש לתמוך בעם הפלשתיני ובהתנגדות שלו בכל דרך אפשרית. לדבריו, דן עם עמיתו מאירן בדרכים לסייע לפלשתינים ולהסיר את המצור מעליהם, בעיקר ברצועת עזה. "יש לפעול גם לאיחוד השורות בקרב הפלשתינים משום שהפילוג אינו מאפשר להם לפעול נגד ישראל", אמר נשיא סוריה. בסוגיית הגרעין, אמר הנשיא אסד כי לכל מדינה בעולם זכות להחזיק באנרגיה גרעינית לצרכי שלום.
הנשיא אחמדינג'אד אמר במסיבת עיתונאים כי ההתנגדות לישראל תימשך עד אשר ישוחררו כל האדמות הכבושות. "על הכובשים לעזוב את האזור מהר ככל האפשר", אמר. הוא הוסיף כי מעמדן של אירן ושל סוריה, באזורנו ובעולם כולו, הולך ומתחזק.

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  06/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חאלד משעל התבקש לעזוב את דמשק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שמשעל ישאר בדמשק והגולן אצלינו ל"ת
עסקה הוגנת  |  6/05/09 22:55
2
מי יפקח על השקרנים...?! ל"ת
הרשלה  |  7/05/09 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה גילה אי-סדרים וגרעונות בקופות המזומנים שהקימו יחידות צה"ל השונות לצורך שיפור תנאי השירות של החיילים
עמר בנוביץ
אפשר לרשום 7 זרים במועדון ויקבע מס בסך 20% מההפרש בעסקאות
עופר וולפסון
כך עולה מדוח העלות הכלכלית של הפשיעה שהכין המשרד לביטחון פנים    על-אף הירידה בשיעור הפשיעה המדווחת, חלה עלייה בעלות הפשיעה ב-2008
אלעזר לוין
יזמים מסרו 20 מקבצי דיור באיחור של עד 4 שנים, החוזה חייב אותם לשלם פיצויים למדינה, אך איש לא דרש והכסף לא שולם    זרקו 46 מיליון שקל על 450 דירות ריקות
יפעת גדות
זריקה חדשה הראתה שיעור דומה לשיעור היעילות של הגלולה או הזריקות למניעת הריון לנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il