X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח המבקר: משרד התחבורה מעלים עין מפיקוח נאות ונוצר מצב בו אגד (בעיקר) חורגת מתנאי הרישיונות והיחס לו זוכים הנוסעים אינו ראוי
▪  ▪  ▪
אגד. מצפצפים על הנוסע
שר התחבורה הקודם שאול מופז. הפקרות מתחת אפו [צילום: פלאש 90]

ליקויים רבים מצא מבקר המדינה בדוח השנתי בשירות שמספקים חברות התחבורה הציבוריות הפרטיות ואגד בפרט. ביקורת קשה נמתחה גם על משרד התחבורה.
  • באוטובוסים של אגד אין כל מידע לנוסע על מסלול הנסיעה או על התחנה הקרובה. טיפולו של משרד התחבורה בתלונות מתמשך זמן רב. דוחות וממצאים שהועלו על-ידי מחלקת פניות הציבור באגד לא נדונו במזכירות אגד, ולא התקיים מעקב אחר תיקון הליקויים.
  • למרות ההבטחות, משרד התחבורה לא הקים מערכת מידע מרכזית ומשותפת לאגד ולמפעילים החדשים, שתספק מידע על האפשרות להשתמש בשירות משולב שניתן על-ידי כמה מפעילים כדי להגיע ליעד מסוים. כמו-כן לא קבע משרד התחבורה, בהסכם או ברישיון ההפעלה של אגד, את שעות הפעילות של עמדות המודיעין ושל קופות הכרטיסים העומדות לשירות ציבור הנוסעים.
  • משרד התחבורה מעסיק חברת בקרה חיצונית, האחראית מטעם המדינה לבקרה התפעולית בחברות התחבורה הציבורית. הבקרה על המפעילים החדשים נעשית על כלל הפעילות שלהם. לעומת זאת, הבקרה באגד נעשית בהיקף מצומצם בהרבה. למרות מספרן הגדול של התלונות בגין אי-איסוף נוסעים, לא ביקש משרד התחבורה מהחברה לבקרה לבדוק נושא זה. אף שהמשרד מזמין ספירת נוסעים בקווים שונים מחברות סקירה חיצונית, הוא אינו כולל בדרישה לספירה את אלה שאינם נאספים ונשארים להמתין בתחנה.

פחות ליקויים אצל המפעילים החדשים

מדוחות החברה לבקרה עולה כי משרד התחבורה לא הצליח לאכוף עמידה של כל המפעילים בהתחייבויותיהם. משרד התחבורה לא עודד את המפעילים לאכוף משמעת על נהגיהם בנוגע לנהיגה מסוכנת, קוד לבוש והיחס לנוסע. משרד התחבורה אף לא הצליח לחייב את המפעילים לספק דוחות מפורטים כנדרש בחוזה, דוחות שאמורים לסייע בעידכון רישיון הפעלת הקווים ולשפר את השירות לציבור; לא הצליח לאכוף עמידה בלוח הזמנים, בתדירות ובהגבלות על מספר הנוסעים. משרד התחבורה אפשר הפעלת אשכולות קווים לפני שקיבלו רישיון לכך; לא קבע נהלים להפעלת אוטובוסים בעִתות חירום; ולא התאים את תשתית התחבורה בארץ לשימושם של אנשים עם מוגבלויות.
  • אגד לא קבעה בנהליה מדדים של רמת השירות, וטיב השירות ולא קבעה יעדים לשיפור השירות. במועד סיום הביקורת, ספטמבר 2008, טרם קבע משרד התחבורה תקנים לרמת השירות, אף שהדבר הוסכם עם אגד עוד בשנת 1996.
  • מדוח שהגישה החברה לבקרה למשרד התחבורה, למחצית השנייה של 2007, עולה כי רמת השירות באגד ירדה, ברוב המדדים, יחסית לשיפור שחל ברמת השירות של מרבית המפעילים החדשים. עוד עלה כי אגד חורגת מתנאי הרישיונות שניתנו לקווים שהיא מפעילה בהיקף גדול יחסית למפעילים החדשים.
  • מחלקת עידכון ובקרה באגד אינה בודקת אם הנסיעות בפועל נעשות לפי לוח הזמנים המתוכנן ואינה מפיקה דוחות מעקב תקופתיים אחר העמידה בלוח זמנים והחריגות ממנו, על-מנת לאפשר להשתמש בו כדי לבחון ולהעריך את רמת השירות לנוסע. אגד תכננה ב-12 שבועות מייצגים בשנת 2007 1,399 נסיעות פחות מהנדרש ברישיונות הקווים. נמצא כי מערכת ספירת הנוסעים האוטומטית שהייתה מותקנת באוטובוסים יצאה מכלל שימוש לפני חמש שנים, ועדיין לא הותקנה מערכת חדשה במקומה.
  • משרד התחבורה לא קבע, בתקנות ובהסכמים עם אגד ועם המפעילים הפרטיים, רמת תחזוקה ושירותים להפעלת תחנות מרכזיות ותחנות רגילות. בדיקה של משרד מבקר המדינה בארבע תחנות מרכזיות שאגד מפעילה בצפת, בקריית שמונה, בעפולה ובבאר שבע העלתה, כי המתקנים בתחנות מיושנים, רמת התחזוקה של התחנות נמוכה, והתחנות לא שופצו במשך תקופה ארוכה.
רע שההגה בידיים של אגד
המבקר קרא לשפר את השירות לציבור בתחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה. לינדנשטראוס רומז כי ראוי היה להוציא עוד ועוד קווים מהפעלה בידי אגודת אגד, וקובע שעל משרד התחבורה לקבוע תנאי-סף במכרזים שיאפשרו את זכייתם של מפעילים בעלי צי אוטובוסים מתאים, בעלי חוסן פיננסי ובעלי רמת שירות גבוהה לציבור. על משרד התחבורה לקבוע אמות מידה מינימליות לשירות לציבור, לוודא את אכיפתן באמצעות פיקוח ובקרה הדוקים יותר, ואף לשקול את החמרת האמצעים הננקטים נגד מפעילים שאינם עומדים בתנאים שנקבעו על ידו. הפיקוח והבקרה של משרד התחבורה על המפעילים הפרטיים ועל אגד הוא מצומצם, והוא לא עשה די כדי להביא לתיקון המצב ולשפר את השירות לנוסעים.

תאריך:  06/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה חדה ברמת השירות לנוסע באגד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההפך הוא הנכון
8משה  |  11/05/09 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוסדר נושא העירוב בירושלים    ראש העירייה קיבל את מסקנות הוועדה שהקים    [בתמונה: יאיר מעיין, ניר ברקת והרב אברהם קצנלבוגן]
מחלקה ראשונה
מבקר המדינה רומז כי הרבנות הראשית שגתה כאשר החליטה לצמצם את השימוש בהיתר המכירה
עידן יוסף
מערכות גופה קרסו באחת לאחר שיצאה לריצה עם שני אחיה התאומים    מאמצי ההחייאה נמשכו שעה ארוכה    המשפחה: היא הייתה בריאה לחלוטין
עידן יוסף
ניצני פיוס במפלגה המפוצלת? עדיין מוקדם לומר    אבל הערב נפגשו ברק, כבל, פינס, פרץ ותמיר    מהפגישה הטעונה התקיימה "באווירה טובה"
מאיה שני
דוגמנית-העל עומדת להשיק ספר אוטוביוגרפי שיכלול חומר על חבריה מעולם הידוענות    "הספר 'מסעיר'" - מבטיח איש העסקים סיר ריצ'רד ברנסון, בעל מניות בהוצאה לאור 'וירג'ין'    [קייט מוס והמעצב מרק ג'ייקוב בגאלת התחפושות במוזיאון ה-MET בניו-יורק / צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il