X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון הבריאות העולמי יכנס מומחים לשפעת כדי לדון בשאלה אם חברות התרופות צריכות להחליף את ייצור החיסונים לשפעת העונתית לחיסונים נגד מגיפה הגיל הממוצע של החולים המאושפזים - 15 - מגמה שמעוררת דאגה
▪  ▪  ▪
שאלות מטרידות [צילום: AP]

למרות שתלמידים רבים חזרו אתמול (יום ד', 6.5.09) לבתי הספר ברחבי ארצות הברית, וגורמי בריאות רשמיים מנסים להשיב את הביטחון ולהרגיע כי שפעת החזירים אינה מהווה איום רציני, המרכז לפיקוח ומניעת מחלות (CDC) מדווח על מספר לא פרופורציונלי של אנשים צעירים שנדבקו בווירוס.
למרות שאין עדיין מספיק נתונים כדי שניתן יהיה לומר בוודאות כי אנשים צעירים רגישים יותר לשפעת החזירים מכל אחד אחר, מומחים מ-CDC מדווחים כי בארצות הברית, יותר ממחצית מהחולים הם מתחת לגיל 18. במקסיקו, כמחצית ממקרי המוות משפעת החזירים היו של אנשים מתחת לגיל 29.
ד"ר ריצ'ארד בסר מה-CDC, אמר כי "בעונת השפעת, אפשר לראות בדרך כלל כי רוב המקרים הם של קשישים או של ילדים מאוד צעירים. לעומת זאת, במקרה של שפעת החזירים רוב המקרים הם בקרב האוכלוסיה הצעירה. זוהי מגמה שאנו עוקבים אחריה. זוהי מגמה שמעוררת דאגה", אמר.
שפעת החזירים הדביקה כבר יותר מ-1,900 בני אדם ב-24 מדינות, כולל יותר מ-600 בני אדם בארצות הברית - על-פי נתונים של ה-CDC ושל ארגון הבריאות העולמי. 2 בני אדם מתו מהמחלה בארצות הברית ו-42 בני אדם מתו ממנה במקסיקו.
בסר ומומחי בריאות אחרים ציינו כי ייתכן שיש הסבר פשוט לכך שאנשים צעירים הם ש"נושאים בעיקר העול" של הווירוס: בארצות הברית, אנשים צעירים נוטים יותר מאנשים מבוגרים לנסוע למקסיקו ולמעשה נחשפים לווירוס שם. מספר גדול של אמריקנים שנדבקו בשפעת החזירים היו במקסיקו לפני שחלו. הסבר אפשרי נוסף הוא שאנשים מבוגרים נמצאים בסיכוי גבוה יותר להיחשף לסוגים דומים של הווירוס - הידוע כשפעת A, תת סוג H1N1 - ולכן גם מחוסנים יותר.
בסר ציין כי למרות שילדים מהווים אחוז גבוה מהמקרים הרציניים ביותר של המחלה - הגיל החציוני של החולים המאושפזים בארצות הברית הוא 15 - לא נעשה מחקר מספיק כדי לומר אם מדובר בנתונים משמעותיים. 35 בני אדם אושפזו עם שפעת החזירים בארצות הברית, אך לא ברור כמה מאלו סבלו ממצבים רפואיים בנוסף לווירוס.
עד כה, המחקר שנעשה הראה כי שפעת החזירים היא מחלה מתונה יחסית ואינה חמורה יותר מהשפעת העונתית. זוהי הסיבה גם לכך שבתי ספר שנסגרו בעקבות החשש משפעת החזירים נפתחו מחדש אתמול.

קרוב ל-2,000 חולים

התפתחויות עיקריות של התפרצות שפעת החזירים, על-פי נתונים של המרכז לפיקוח ומניעת מחלות (CDC), ארגון הבריאות העולמי (WHO) וגורמים ממשלתיים רשמיים (יום ה', 7.5.09):
מקרי מוות: 42 במקסיקו ושניים בארצות הברית, שניהם בטקסס. אחד ממקרי המוות בארצות הברית היה של פעוט ממקסיקו.
מקרים מאושרים: קרוב ל-1,900 בכל העולם ב-24 מדינות; יותר מ-1,000 במקסיקו; יותר מ-600 בארצות הברית. שבדיה ופולין דיווחו אמש על המקרים הראשונים.
גורמי בריאות אמריקנים רשמיים אומרים כי שבועיים בלבד הספיקו כדי לזהות את המאפיינים הגנטיים של הווירוס, והם קרובים לפתח חיסון לסוג זה של שפעת. מדענים קנדיים שעקבו אחר הווירוס בהיבט הגנטי הגיעו לפריצת דרך שהם מקווים שתעזור לזהות את מקור הווירוס ולגלות כיצד הוא מתפשט לבני אדם.
ארגון הבריאות העולמי יכנס בשבוע הבא קבוצה של מומחים לשפעת כדי לדון בשאלה אם חברות התרופות צריכות להחליף את ייצור החיסונים לשפעת העונתית לחיסונים נגד מגיפה.
לדברי גורמי בריאות אמריקנים רשמיים, הגיל החציוני של החולים המאושפזים בארצות הברית הוא 15, ובמקסיקו נתונים חדשים מראים כי כמעט מחצית ממקרי המוות משפעת החזירים היו של אנשים בני 29 וצעירים יותר.
יותר מ-140 בתי ספר שבהם יותר מ-100,000 תלמידים נפתחו מחדש אתמול לאחר שנסגרו בעקבות התפרצות שפעת החזירים, כך דיווח משרד החינוך האמריקני. כ-590 בתי ספר ובהם 370,000 תלמידים נשארו סגורים, אך רבים מהם אמורים להיפתח שוב היום או מחר. גורמי בריאות בארצות הברית חזרו בהם אמש מההמלצות לגבי סגירת בתי ספר במקרים של התפרצות שפעת החזירים.
מקסיקו איפשרה לרוב בתי העסק להיפתח מחדש אתמול, כשבתי ספר תיכוניים ואוניברסיטות ייפתחו היום ובתי ספר יסודיים בשבוע הבא. מקסיקו-סיטי הודיעה כי בתי עסק - כולל מועדוני ספורט, מועדוני ריקודים, בתי קולנוע ומסעדות - יוכלו לשוב ולפעול כבר היום אך הם מחוייבים לבצע סריקות לאנשים חולים ולחבוש מסיכות - גם העובדים וגם הלקוחות.
עשרות מקסיקנים שהושמו בהסגר בסין למרות שלא סבלו מתסמיני שפעת החזירים הגיעו למקסיקו-סיטי על מטוס ממשלתי שנשלח לאסוף אותם. חלקם התלוננו כי הסינים השפילו אותם והיפלו אותם. שר החוץ הסיני הכחיש את הטענות [ראו ידיעה משמאל].
שגרירות ארצות הברית בסין הודיעה כי שני אמריקנים שהוחזקו בבידוד בסין קיבלו היתר לעזוב, בעוד ששניים אחרים עדיין מוחזקים בבידוד. סין ביטלה גם את הבידוד של קבוצת סטודנטים קנדיים.

תאריך:  07/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפעת החזירים פוגעת בעיקר בצעירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בית דין רבני פסק שאישה שבגדה בבעלה אך אין ודאות באשר לזמן קיום יחסי האישות שלה עם בן הזוג הטרי תיאסר על בעלה ועל בועלה    היילוד העתידי אינו ממזר
מוטי בסוק
תוכנית הקיצוצים של האוצר: פגיעה במקבלי הקיצבאות, אנשי הקבע ניצולי שואה וילדים בסיכון
יפעת גדות
סקר חדש מראה כי השכלה היא סמן למערך של הזדמנויות ומשאבים שיכולים לתרום לבריאות טובה או גרועה יותר
יפעת גדות
בסוף חודש אפריל החלו כוחות הצבא האדום לחדור לברלין, ובתאריך 30 באפריל התאבד אדולף היטלר יחד עם אשתו
יפעת גדות
להתעמל לפחות 5 ימים בשבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il