X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר מבקש לפרק את חברת הנדל"ן הירושלמית "פרזות", כדי להשתלט על קופה בת 130 מיליון שקל המיועדת לרכישת דירות לזכאים הכסף יחולק בין האוצר, משרד השיכון והעירייה אמש נדחתה ישיבת הדירקטוריון בעניין הפירוק
▪  ▪  ▪
משנה תוכניות. שטייניץ [צילום: AP]
יקבל נתח לעיריית י-ם. ברקת [פלאש 90]

שר האוצר יובל שטייניץ מנסה להשתלט על 130 מיליון שקל הנמצאים בקופתה של חברת הבנייה פרזות, הנמצאת בבעלות המדינה ועיריית ירושלים. שטייניץ דורש לפרק את החברה, ולחלק את הכסף לשלושה גורמים: שליש לאוצר, שליש למשרד השיכון, שליש לעיריית ירושלים, 43 מיליון שקל לכל אחד.
ל-News1 נודע, כי התוכנית הקודמת הייתה לחלק את הכסף אחרת - 50% למשרד השיכון, 50% לעיריית ירושלים. אולם לאחר ששטייניץ נכנס לתפקידו כשר האוצר, הוחלט שגם האוצר יקבל נתח מהעוגה, על-חשבון שני הגורמים האחרים.
לא ברור מה בדעת משרדי האוצר והשיכון לעשות בכסף שייפול לידיהם. נראה כי עיריית ירושלים תקבל את ה-43 מיליון שקל בתור פיצוי על כוונת האוצר, לקצץ בתמיכה הממשלתית הקבועה לעירייה. זו הסיבה שראש העיר ניר ברקת תומך בתוכנית.
הנהלת פרזות מתנגדת בתוקף לסגירת החברה ולהעברת הכספים לכתובות שצוינו. המנכ"ל גלעד בר-אדון אמר היום (ה', 7.5.09): "פרזות אינה פועלת למטרת רווח. הכסף הנמצא בקופתה מיועד לרכישת דירות לזכאי משרד השיכון. אינני יודע מה מתכוון משרד האוצר לעשות בכסף שיקבל, אך ברור שלא ישתמש בו לקניית דירות לזכאים, כי בנושא זה עוסק רק משרד השיכון. לפני שנה הצעתי למשרד האוצר להשתמש בכסף כדי לפתור בעיות דיור של מאות משפחות בירושלים, אך פקידי האוצר התנגדו בתוקף".
ישיבת דירקטוריון פרזות, שעמדה לדון אמש בפירוק החברה, נדחתה ברגע האחרון על-פי בקשת רשות החברות הממשלתיות. נציג הרשות הודיע לחברה שמינויו של היו"ר, הרב דוד שמחון, פג ולא חודש, ולכן אין אפשרות חוקית לכנס את הישיבה. כמה שעות לאחר מכן חודש מינויו של שמחון, ונראה שייקבע תאריך חדש לשבוע הבא.
"הפירוק יבטל תוכניות לבניית 230 דירות"
בר-אדון אמר היום ל-News1: "פירוק פרזות יבטל שתי תוכניות לבניית כ-230 דירות בשכונות החרדיות של ירושלים, בשיטת פינוי-בינוי. קידמנו באחרונה תוכנית להריסת בניינים ישנים ברחוב בית ישראל, בשכונה חרדית, ובניית 200 דירות בנות 5-4 חדרים על המגרש. כן קידמנו תוכנית להריסת בניין קטן ברחוב בהרן, ליד מאה שערים, ובניית 27 דירות על המגרש. זהו חלק מהפרויקטים שלנו להתחדשות עירונית, שבו אנחנו עומדים גם להגדיל דירות בדרך חברון. ברור שאם החליטים לפרק את החברה, להפסיק את פעילותה ולהוציא את כל הכסף מקופתה - שהתוכניות הללו יבוטלו או יוקפאו!".
פרזות סיימה את 2008 בהפסד של 2 מיליון שקל, אחרי הפסד של 1.6 מיליון שקל ב-2007. בשנים קודמות היו לחברה רווחים. מספר עובדי פרזות גדל פי ארבעה לפני כשנתיים, ועמד (נכון לדצמבר 2007) על 100 עובדים.

תאריך:  07/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ ישים יד על 130 מיליון שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בושה לאוצר ולעירייה !!!
תושב ירושלים  |  7/05/09 20:18
2
הגיע הזמן כל הכבוד שטייניץ
נוני  |  18/05/09 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורה קורן
"הקביעה בנושא עמלות הבנקים מעודדת נקיטת צעדים להגברת התחרות"    הוסיפה ברמז למחלוקת עם משרד האוצר בסוגיה: "דיני ההגבלים אינם מהווים מכשול לגיבוש הסדרי אג"ח"
יורם גביזון
תכריז על רה ארגון של פעילותה בישראל    פריגו הינה המשווקת הגדולה בארה"ב של תרופות גנריות ללא מרשם רופא
עידן יוסף
סגן שר החוץ מאשר כי נבדקת מסירת הכפר החצוי ללבנון    תת-מזכ"ל האו"ם העלה בפגישתם את בטחון תושבי רג'ר    איילון דרש ממנו ישום 1701
אורן פרסיקו
בכינוס על שחיתות ותקשורת דיברו עיתונאים על הסכנות שחושפי שחיתויות נחשפים אליהן, אבל גם על הקשיים שנערמים בפני עיתונאים שחושפים שחיתויות, בין השאר על-ידי מערכות העיתונים עצמן
עופר וולפסון
כך אומר שר הפנים אלי ישי בתגובה להצעת קיצוצי התקציב שהוכנה ע"י אנשי האוצר    זעם רב מכל קצוות הקשת הפוליטית    בעבודה אומרים כי ההצעה מוכיחה כי אין ברירה אלא להרחיב התקציב    הארגונים החברתיים מאיימים להיאבק בגזירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il