חדי העין שצפו ב-1996 בעונה השנייה של סדרת המדע הבדיוני, "מסע בין כוכבים - וויאג'ר" אולי הבחינו, בפרק 20, בניצב צעיר, חלק פנים ומנומס, החולף להרף על פני גיבורי הפרק, בעוד הם עסוקים בעניינים שברומו של עולם. הוא לא אומר דבר, מכיוון שלא היה חבר באיגוד השחקנים האמריקני, ואסור היה למפיקי הסדרה להקצות לו שורות טקסט. אבל לא צריך לרחם עליו. הוא הגשים את חלומו להופיע לרגע בסדרה האהובה עליו ביותר בעולם, הוא חבר במשפחת המלוכה ההאשמית ונסיך הכתר. כיום הוא מוכר יותר כעבדאללה בן חוסיין, מלך ירדן וחובב "מסע בין כוכבים".
אבל לקרוא למעריצי "מסע בין כוכבים" "חובבים" זו לשון ההמעטה של המאה ה-23. האנשים שיצרו את תופעת ה"חובבות" הטלוויזיונית כפי שהיא מוכרת לנו היום, שעקרו הרים, תרמו כספים ואירגנו כנסים למען הזיכיון האהוב עליהם, הם אנשים עם שיניים וציפורניים, אנשים עם להט ואש בעיניים, ואם המקור של "fan" הוא "פנטי", הרי שהם לא חובבים. הם קנאים.
ב-8 בספטמבר 1966 שודר בטלוויזיה האמריקנית הפרק הראשון במערבון החלל של ג'ין רודנברי, שהציג את ספינת החלל "אנטרפרייז" על צוותה העשוי ללא חת, העושה דרכה בגלקסיה כדי למצוא תרבויות חדשות ומרתקות, המאוכלסות במפלצות גומי, תפאורות קרטון וחייזריות לבושות למחצה. אבל התרבות המרתקת באמת הייתה זו שייצג גשר הפיקוד של הספינה.
המפקד, ג'יימס טיביריוס קירק, היה אומנם גבר לבן, בלונדיני ותכול עיניים (ויליאם שאטנר) אבל לצדו ניצבו, שכם אל שכם, ייצוגים חיים של אוטופיה שהייתה רחוקה מלהתקיים. בעוד המלחמה הקרה מתחממת, המעורבות האמריקנית בווייטנאם מתעצמת והמאבק לזכויות האזרח שועט קדימה, מינה רודנברי לקצין הראשון את פאבל צ'כוב הרוסי (וולטר קניג), להגאי את היקארו סולו האסיאתי (ג'ורג' טקאי), לקצינת הקשר את אוהורה השחורה (נישל ניקולס) שפירוש שמה בסוואהילית הוא "חופש", ולקצין המדע את מר ספוק, חייזר בעל עור ירוק (לנארד נימוי).
דווקא הם, המיעוטים שבאותם ימים הטילו אימה בלב אמריקה הלבנה והשמרנית, ייצאו לכוכבים אורח חיים שאין אמריקני ממנו. רודנברי השתמש, במוצהר ובמודע, ביכולתו של המדע הבדיוני להרחיק אל העתיד כדי לדון בהווה, פרקי הסדרה עסקו רבות בקבלת האחר והשונה ובמתיחות בין-גזעית ואף הציגו את הנשיקה הראשונה בין גבר לבן לאשה שחורה בטלוויזיה האמריקנית. זה לא עבר בשקט.
כל האחרים, השונים, המדוכאים, החולמים, המיעוטים, כולם יכלו למצוא את עצמם בחלל, כחלק מפדרציית כוכבים מאוחדת, כחלק מחלום על עתיד טוב יותר, שבו אין כסף, המין האנושי ניצח את המחלות, המלחמות והסכסוכים הפנימיים. בדיוק המסר שהעשור של שנות ה-60 היה בשל אליו, כמה אליו. תוסיפו לזה נערות בחצאיות קצרצרות ובתסרוקות ארוכות, את חזהו של ויליאם שאטנר, שנחשף כמעט בכל פרק, וקיבלתם מתכון להתמכרות אדוקה. לסדרה הייתה השפעה כה גדולה שכשנישל ניקולס (שגילמה את דמותה של אוהורה) שקלה לעזוב את הסדרה, מרטין לותר קינג בכבודו ובעצמו ביקש ממנה להישאר.