X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תל אביב 25 עלה ב-1.5% דיסקונט זינק ב-7.9% כי"ל עלתה ב-3.1% מדד הנדל"ן זינק ב-5% מכתשים אגן ירדה ב-2% וטבע איבדה 1%
▪  ▪  ▪
ממשיכים לעלות [צילום: לע"מ]

עליות השערים בארה"ב בסוף השבוע דחפו גם היום את הבורסה הישראלית קדימה כאשר מניות הבנקים והנדל"ן הן אלה שהובילו את העליות. מדד תל אביב 25 עלה ב-1.5% לרמה של 849 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף שיעור דומה לרמה של 780 נקודות ומדד התל טק טיפס 1.2%. גם מדדי היתר עלו בשיעורים של 5%-4.5%. זהו היום השישי מתוך שבעה ימי מסחר רצופים שבו הבורסה עלתה (ביום חמישי היא כמעט ולא זזה), ומחזורי המסחר המשיכו לגדול גם היום, למרות שזהו יום נטול זרים. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקלים.
ביום שישי האחרון פורסמו נתוני הכלכלה האמריקנית שהעידו על כך שבסך-הכל קצב הנפלטים ממעגל העבודה הולך ופוחת. רמת האבטלה בארה"ב הגיעה לשיא של 26 שנים. עם קצת עזרה ממניות הבנקים, עלה מדד הדאו ג'ונס ב-2% ובסיכום שבועי עלה ב-4.4%, נאסד"ק עלה ב-1.3% וטיפס בשיעור דומה בשבוע שחלף.
העליות בשוקי העולם ונתונים מעודדים על הכלכלה האמריקנית עוזרים לבורסה המקומית לטפס. מדד תל אביב 25 עלתה מתחילת החודש ובסך-הכל טיפס ב-28% מתחילת השנה. מדד תל אביב 100 טיפס ב-3% מתחילת מאי והשלים בכך זינוק של 38% מתחילת השנה. בכך השלים מדד תל אביב 100 יותר משליש מהדרך (36%) שעליו לעשות על-מנת להחזיר את הנזקים שהסב ב-2008.
גם תעשיית הקרנות המשיכה לגדול - בבית ההשקעות מיטב ציינו היום כי כ-270 מיליון שקלים זרמו בארבעה ימי המסחר של הראשונים של חודש מאי לתעשיית הקרנות האג"ח הכללי והאג"ח מדינה. טפטופים מהכספים האלה מגיעים גם לשוק המניות. בשוק הסולידי לא נרשמה תנודות חדות כאשר מדדי התל בונד שמרו על יציבות. השחרים ל-10 שנים איבד 0.3% לאור עליית תשואות בארה"ב בסוף השבוע. הצמודים הארוכים שמרו אף הן על יציבות.
מניות הבנקים נהנו מעליות כחלק מהתאוששות מניות המגזר בעולם. מדד הבנקים טיפס ב-4.2% כאשר מניית דיסקונט (7.86%, 453.0) הובילה את העליות עם זינוק של 7.8%, הפועלים (0.0%, 36.2) עלתה ב-6.2% אך ריכזה את המחזור הגבוה בשוק - 100 מיליון שקלים ולאומי (0.0%, 36.2) השתרכה מעט מאחור עם עלייה של 2.6%.
מניות הכימיה נהנות בחודש האחרון מעליות שערים נאות - כי"ל (0.0%, 36.2) עלתה ב-56% מתחילת השנה ומכתשים אגן (-2.05, 2200.0) קפצה ב-82% מתחילת השנה. העליות באות כחלק מהתאוששות במגזר הסחורות כחלק מהצפייה להתאוששות של הכלכלה. כיל עלתה גם היום ב-3.1% כשברקע עליות השערים במניות הדשנים בארה"ב בסוף השבוע. החברה לישראל (6.48%, 230000.0), החברה האם של כיל הגיבה אף היא בזינוק של 6.5% והשלימה טיפוס של 168% מתחילת השנה.
מכתשים אגן (-2.05%, 2200.0) דווקא נעצרה היום והמניה איבדה 2.5%. זאת על-רקע הורדת המלצה של הראל פיננסים שחותכת את ההמלצה למניה ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 24 שקלים - 6% מעל מחירה של המניה בשוק. ביום רביעי תפרסם החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה.
מניות הנדל"ן המשיכו גם היום לטפס כאשר מדד הנדל"ן זינק ב-5% כחלק מהמשך מהעלייה באהבת הסיכון. אפריקה ישראל (7.51%, 8601.0) עלתה בשבוע האחרון ב-22% טיפסה היום בעוד 7.5% ובסך-הכל טיפסה ב-185% מתחילת השנה. גם אחרי הזינוק רחוקה מניית אפריקה ב-85% מהשיא שבו הייתה בדיוק לפני שנתיים במאי 2007 ערב הנפקת החברה הבת אפי פיתוח בבורסה בלונדון. עוד מנייה שבלטה היום במגזר הייתה אלקטרה נדל"ן שקפצה ב-24%.
טבע (0.0%, 36.2) איבדה גובה בעקבות פער שלילי עימו פתחה. גם היחלשותו של הדולר בימים האחרונים לא מוסיפה למניה שמחירה נגזר מהמסחר בניו-יורק.
גולף (0.0%, 36.2) הגיבה לדוחות שפרסמה הבוקר בזינוק נאה של 8.4%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  10/05/2009   |   עודכן:  10/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניות הנדל"ן והבנקים משכו הבורסה למעלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לקראת ביקורו של האפיפיור בירושלים מחר יינקטו אמצעי ביטחון נרחבים אשר ישפיעו על שגרת החיים ויכולת התנועה בירושלים
עופר וולפסון
הירידה הגדולה ביותר בביקוש למשרות נרשמה בתחום המשרות הניהוליות ובתחומי היבוא והיצוא - אשר הביקושים להם ירדו ב-38% לעומת אשתקד    יציבות נרשמת בתחום הפיננסים
יפעת גדות
מחקר של אוניברסיטת בר-אילן הראה שניתן על-ידי הפעלת מניפולציה שיווקית, להשפיע על רמת המשיכה שאישה תחווה כלפי הגבר אותו היא בוחנת
איריס בר-טל
ארבעה מעובדי הבנק לשעבר תובעים כחצי מיליון ש"ח כל אחד    לטענתם, כל עובד מעל גיל 55 המצטרף לבנק מחויב לחתום על "הסכם קשישים" שאינו חוקי
איריס בר-טל
במטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים מקימים פורום לשילוב התעשיה בפרויקט מעבר בסיסי צה"ל לנגב    100 יצרנים כבר הביעו נכונות להשתלב בפרויקט    סך העבודות: 10 מיליארד ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il