X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדברי יו"ר הבורסה שאול ברונפלד ורד דר בוועידה להשקעה מוסדית של די.סי.פייננס: המשבר הריאלי לא נגמר, האבטלה מתחילה לצמוח
▪  ▪  ▪
מכים על חטא. ברונפלד [צילום: הבורסה לני"ע]

"הבעיה היא שמשתמשים במילה אמון בצורה לא נכונה. האמון בשוק ההון הוא האמונה שבזמן הקרוב אני הולך 'לעשות מכה'. אבל זה לא מה שהרולגטורים מפרשים כאמון". כך אמר שאול ברונפלד, יו"ר הבורסה לניירות ערך, בוועידת תל אביב להשקעה מוסדית של די.סי.פייננס.
"כולם מכים על חטא שלא הייתה שקיפות ומשטר תאגידי בהנפקת איגרות החוב. אני מוכן לשים את הראש שלי שהמשבר לא היה שונה גם אם היו עושים את כל הדברים בנושא שקיפות. צריך לעשות את כל השינויים, אבל לצפות שזה מה שימנע את המשברים בעתיד - אני חושב שזה לא יקרה. אני לא מאמין שהחלטה של רגולטור זה או אחר על פרסום תשואות זה מה שיביא את הישועה. יש בעיה גדולה של תחרות גדולה מאד של הגופים המנהלים. תחרות שהוחרפה כדי להצדיק עמלות מטורפות. אני לא מצליח להבין למה אחרי כל-כך הרבה שנות דיבורים אין קופות גמל שאתה מנהל בעצמך. כשאתה נותן לבן-אדם לנהל את תיק ההשקעות שלו אין לו למי לבוא בטענות", אמר ברונפלד.
"סדר עולמי חדש לא יהיה", הוסיף ברונפלד. "מה שהיה הוא שיהיה. הבעיה הבסיסית של עולם ההשקעות היא לא מסוג הבעיות שאפשר לפתור. מה שנראה זה אולי מכשירים חדשים עם שמות חדשים שמשלבים תשואה וסיכון, אך לא הרבה מעבר לזה. תהיה רגולציה משופרת. מאז שנות השלושים כל הזמן משפרים את הרגולציה, אך האם זה מנע את המשברים? כל פעם יש סיבה אחרת למשבר וכל פעם אנחנו שומעים שאבד אמון הציבור בשוק ההון. אבל אחרי שנה-שנה וחצי האמון הזה חוזר ומסתערים על הנכסים בלי הכרה עד המשבר הבא ואז מסתבר שהאמון אובד שוב וחוזר".
ורד דר, כלכלנית ואסטרטגית ראשית בבית ההשקעות פסגות, אמרה כי "המשבר הריאלי לא נגמר. האבטלה מתחילה לצמוח. מקרי חדלות הפירעון, המחיקות וההפרשות בבנקים, ההסדרים - כל אלה עוד לא נגמרו. מה שאנו כן רואים הוא ירידה בקצב ההאטה".
"במובנים מסוימים, מה שהיה הוא מה שמתרחש עכשיו. ראינו כמה הנפקות שגופים התנפלו עליהן. עוד שנים מהיום נהיה בעולם אחר. זה לא מסוג המשברים המחזוריים. עברנו מעולם של מינוף יתר ובמשך שנים קדימה נהיה במינוף חסר. מעולם של יצירתיות פיננסית מוגזמת נעבור לעולם של חזרה לבסיס. מחוסר רגולציה נעבור לרגולציה הדוקה יותר. המשבר בורא עולם חדש, שאולי יהיה מסוכן פחות אבל גם אפרורי יותר ובעל צמיחה נמוכה יותר".
קובי פלר, מנהל השקעות ראשי בכלל פיננסים ניהול קרנות נאמנות, קרא לשר החינוך החדש, גדעון סער, לשלב לימודי חיסכון לתלמידים בבתי הספר. פלר דיבר על העליות בשוק האג"ח ואמר כי "ברבעון הרביעי בשווקי האג"ח, הדבר המרכזי שתמחרו היה היעדר סחירות. תעודות סל וקרנות נאמנות הגיעו למצב של מוכרים ללא קונים. אני אומר למנהלי ההשקעות לא להסתכל אחורה על הרבעון הרביעי והראשון שעברנו אלא להסתכל קדימה על ההזדמנויות בשוק".
"באג"ח מדינה נוצרו סיכונים שלא היו קודם. עומדות בפנינו גידול בהנפקות ועליית ריבית ותהיה תחליפיות בין השקעה באג"ח הממשלתי לאג"ח קונצרני", אמר פלר. "משקיעים מוסדיים בחו"ל רואים את ההשקעה בסחורות כהגנה אינפלציונית. תחום הסחורות הוא תחום שכמעט לא מוחזק בארץ על-ידי מוסדיים וכדאי לשים אליו לב".
רוי רגב, יו"ר קסם תעודות סל: "שוק הסחורות שונה מהותית ממניות ואג"ח והמחיר שלו לא שקוף. המשבר הוא הזדמנות לפתור שלוש בעיות מבניות חשובות כדי שנוכל להמשיך הלאה עבור קהל המשקיעים: הדבר הראשון הוא תיאום ציפיות. אחת הבעיות הייתה שפחות התעסקנו בתיאום ציפיות מול הלקוחות שלנו. מרבית הלקוחות נכנסו לקופות הגדולות והדבר הראשון שצריך לעשות הוא לתאם ציפיות בין הלקוח לסטנדרט שלו. השקעה בגיל 40 ובגיל 60 שונה. התיקון השני שצריך להיות הוא קשור לתשואות. ראיתי מנהלי השקעות שבחנו את ההשקעות יום-יום. קבלת ההחלטות הפכה להיות של סוחרים יומיומיים. התשואות יתפרסמו שנה לאחור וזה חשוב. התיקון השלישי שמרבית העיסוק של הגופים המוסדיים הוא בניירות ערך ספציפיים ובתזמון לכניסה לשוק. זה בעיניי בעיה. מחקר שבדק עשרות קרנות פנסיה בארה"ב מצא שהאלמנט היחידי שמצביע על הצלחה הוא הרכב ההשקעה ולא התזמון או בחירת המניות".
עו"ד אלעד מן, שותף בחברת מן-ברק עורכי דין, אמר כי "במשך השנים משקיעים מוסדיים אימצו לעצמם מדיניות של 'להירגע ולא לעשות כלום'. בתי משפט מדגישים היום חובות אמון של המשקיעים המוסדיים כלפי בעלי המניות והמשקיעים. הגענו לצומת קבלת החלטות של המשקיע המוסדי - האם להישאר עם גישה פסיבית ולהתחיל לבנות מקלט שיגן עליו מפני ההפצצות המשפטיות הבאות. אני לא חושב כך. הזרם הזה רק יגבר. לכן, המשקיע המוסדי צריך להחליט האם להתגונן או לתקוף ולהוביל את המחנה. זה מתבטא בפעולות טכניות כמו למלא טפסים ולקבל החזרים בתביעות ייצוגיות שהושג בהן החזר וזה מגיע גם לדברים אקטיביים כמו מעורבות בהחלטות בחברה ציבורית. משקיע מוסדי יכול להגיד שאירע לו עוול מסויים ולהוביל תביעה בשם העמיתים. המציאות מחייבת את המשקיע המוסדי לעשות שינוי ולהתחיל לצאת להתקפות".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  10/05/2009   |   עודכן:  10/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמלות מטורפות - סיבת התחרות בין מנהלי הכסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משכורת אפריל לא שולמה לעובדי המכון עקב אי-העברת תקציב הממשלה עבורו בסך 13 מיליון ש"ח    תקנה חדשה של משרד המשפטים בנושא טרם אושרה
TheMarker IT
גולשים ברשת התלוננו בשעות האחרונות על התקלה    לפי הדיווחים, הפרסום באתר כלל מידע אישי ורפואי    דובר צה"ל: התקלה תיבחן
הילה רז
שכר ממוצע של כ-124 אלף שקל בשנה    אוניברסיטת ת"א במקום השני - כ-120 אלף שקל בשנה    מכללת שערי משפט במקום החמישי    האוניברסיטה העברית - רק במקום השישי
איריס בר-טל
זאת בהשוואה לרווח נקי של 186 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד    ההפסד הנקי בשנת הכספים 2009 הסתכם ב-6.7 מיליארד דולר
איציק וולף
עמותת אור ירוק הציגה דוח מיוחד הסוקר את העלויות של תאונות הדרכים למשק    "על שר התחבורה כץ מוטלת אחריות אישית לצמצום מספר ההרוגים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il