X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחים מארגון הבריאות העולמי: "התיעוד ההיסטורי של מגיפות השפעת מצביע על כך ששליש מאוכלוסיית העולם נדבקים בהתפרצויות מסוג זה" מומחים עצמאיים מסכימים כי ההערכה בהחלט אפשרית
▪  ▪  ▪
מגיפה עולמית? [צילום: AP]

קרוב ל-2 מיליארד בני אדם עלולים להידבק בשפעת החזירים במידה שההתפרצות העכשווית תהפוך למגיפה עולמית שתימשך כשנתיים. כך מזהיר (יום ב', 11.5.09) ארגון הבריאות העולמי.
מי שעומד בראש תחום השפעת בארגון, קייג'י פוקודה, אמר כי התיעוד ההיסטורי של מגיפות השפעת מצביע על כך ששליש מאוכלוסיית העולם נדבקים בהתפרצויות מסוג זה. מומחים עצמאיים מסכימים כי ההערכה בהחלט אפשרית אך מדגישים גם כי אצל רבים לא יופיעו תסמינים כלל.
במידה שאכן השפעת תהפוך למגיפה, הרי שהצפי הוא מספר גדול מאוד של אנשים נגועים בכל העולם, וכשבוחנים מקרים של מגיפות שאירעו בעבר, מדענים מסכימים כי שליש מאוכלוסיית העולם אכן יחלו במחלה.
אוכלוסיית העולם מונה נכון לעכשיו יותר משישה מיליארד בני אדם, כלומר מדובר בשני מיליארד איש שיידבקו במחלה במקרה של מגיפה, אך העולם השתנה מאז המגיפות של הדורות הקודמים, ומומחים אינם מסוגלים לנבא את ההשפעה ולדעת אם תהיה גדולה או קטנה יותר.

7 ימי דגירה

אנשים מגיבים בצורה שונה לשפעת - בהתאם למצב בריאותם הכללי ובהתאם לגורמים אחרים. ישנם אנשים צעירים בחצי כדור הארץ הדרומי שעלולים להיות רגישים יותר בגלל תזונה לקויה, מלחמה, זיהומים של HIV וגורמים אחרים.
לווירוס שפעת החזירים יש תקופת דגירה ארוכה - 7-5 ימים לפני שהתסמינים מופיעים, כך לדברי ד"ר מרק-אליין ווידוסון, אפידמיולוג מהמרכז לפיקוח ומניעת מחלות (CDC). כלומר, הווירוס יכול להמשיך לעבור מאנשים חולים שלא ידעו כלל שהם צריכים להישאר בבית.
חוויות העבר הן שדירבנו את ארגון הבריאות העולמי לוודא שהעולם מוכן ככל שניתן למצב של מגיפה, עליה יודיע הארגון במידה שיעלה את רמת הכוננות לשלב 6. המשמעות היא התפשטות כוללת של המחלה באזור אחר מעבר לצפון אמריקה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהווירוס.
"אני לא לגמרי בטוח שאנחנו יודעים אם אנחנו עומדים לקראת שלב 6 או לא, וגם לא מתי", אמר פוקודה. "אין מי שיכול לנבא זאת נכון לעכשיו".
גורמים רשמיים מדווחים כי הארגון יקצר את הישיבה השנתית של 193 החברים בו מאוחר יותר החודש מ-10 ימים לחמישה בגלל ההתפרצות שאמורה להיות הנושא העיקרי בדיונים.

כולם בסכנה

כריס סמית', וירולוג מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה, אמר כי הערכה של שני מיליארד איש סבירה בהחלט. "זה לא נשמע לי מוזר בכלל, מהסיבה הפשוטה שזהו וירוס מאוד מדבק. אנחנו מדברים על וירוס שאף אחד באוכלוסיה לא נתקל בו קודם וכל אחד רגיש מבחינה אימונולוגית. לכן, קיימת סבירות גבוהה שברגע שהווירוס יתחיל להתפשט אנשים יידבקו. ומאחר שרוב אוכלוסיית העולם באים במגע האחד עם השני, הרי שמדובר בהתפשטות רצינית".
ג'ון אוקספורד, פרופ' לווירולוגיה בסנט. בארט ובבית החולים המלכותי בלונדון, מסכים לקביעה: "אינני חושב שהמספר שני מיליארד צריך להבהיל משום שלא מדובר בשני מיליארד בני אדם שימותו. הצפי, על-פי ארגון הבריאות העולמי, הוא ששני מיליארד בני אדם עלולים להידבק בווירוס. מחציתם לא יסבלו כלל מתסמינים, ובמידה שיפתחו תסמינים, הם יהיו קלים ביותר".
לדברי פוקודה, ייתכן שווירוס שפעת החזירים יהפוך חמור יותר, אך גם שפעת מתונה עלולה להביא למספרים גדולים של אנשים שיפתחו דלקת ריאות, יזדקקו למכשירי הנשמה, או ימותו.
"התפרצות שנחשבת קלה במדינות מפותחות יכולה להיות חמורה כשמדובר בעולם המתפתח", הדגיש.

מספרים עדכניים

נכון להיום (ב', 11.5.09), 30 מדינות אישרו באופן רשמי 4,694 מקרים של שפעת A (וירוס H1N1).
מקסיקו דיווחה על 1,626 מקרים מאושרים של הווירוס, כולל 48 מקרי מוות. ארצות הברית דיווחה על 2,532 מקרים מאושרים, כולל 3 מקרי מוות. בקנדה נדבקו במחלה 284 בני אדם, כולל מקרה מוות אחד. קוסטה-ריקה דיווחה על 8 מקרים מאושרים ומקרה מוות אחד.
המדינות הבאות דיווחו על מקרים מאושרים של וירוס H1N1 ללא מקרי מוות: ספרד (95), בריטניה (47), פנמה (15), צרפת (13), גרמניה (11), איטליה (9), ברזיל (8), ישראל (7), ניו-זילנד (7), יפן (4), דרום קוריאה (3), פולין (1), הולנד (3), פורטוגל (1), אל סלבדור (4), אוסטריה (1), סין, אזור הונג קונג (2), קולומביה (3), נורבגיה (2), קוסטה ריקה (1), דנמרק (1), גואטמלה (1), אירלנד (1), שבדיה (2), שוויץ (1), ארגנטינה (1), אוסטרליה (1).

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפי: שני מיליארד יידבקו בשפעת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צפי-שפעת.
גימי  |  11/05/09 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ע. וולפסון, ע. יוסף
בן דרור ימיני מועמד לתפקיד עריכת העיתון במקומם    הנימוק להתפטרות: "חילוקי דעות תקציביים עם דירקטוריון החברה"
עופר וולפסון
מכירותיהן של 20 חברות התעשיה הגדולות בתחום הפלסטיק, הגומי והזכוכית עלו ב-13.6% ב-2008    פיטרו 525 עובדים אשתקד    כתר בראש הדירוג, עם מכירות של 3.9 מיליארד ש"ח ו-4,350 עובדים
סיון בראימן
חיים בלומנבלט מונה לתפקיד    בתפקידו האחרון שימש כיועץ בתחומי אסטרטגיה וניהול תהליכים למשרדים ממשלתיים שונים
יפעת גדות
ברקת קיבל את פניו בהר הצופים והזמין את התיירים הנוצרים    "ירושלים, לב ליבו של העם היהודי, עיר בה קיים חופש דת ופולחן לכולם"
עופר וולפסון
בלס, בן 44, ביצע ב-15 השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול בחברה    בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל חטיבת המכירות    בוגר הנדסת תעשיה וניהול מהטכניון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il