X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך ציין יו"ר השלטון המקומי והוסיף כי אתמול החלו פיטורי 1,400 מורים בפריפריה גדעון סער: "תלמידי ישראל לומדים היום 7-6 שעות פחות מאשר לפני 10 שנים"
▪  ▪  ▪
יו"ר השלטון המקומי: הפגנה והשבתה כמחאה לקיצוץ בחינוך

"מישהו החליט לחסל את החינוך הממלכתי", אמר (יום ב', 11.5.09) שלמה בוחבוט, יו"ר השלטו המקומי, בדיון ועדת החינוך בנושא הקיצוץ המתוכנן בתקציב החינוך.
ועדת החינוך שללה את הקיצוץ המתוכנן על-ידי האוצר בתקציב החינוך, ויתרה מכך, ציינה כי יש לתת תוספת תקציב, כפי שנוהגות כיום מדינות רבות בעולם על-רקע המשבר הכלכלי.
"אין דבר חשוב יותר מהגדלת תקציב החינוך. הילדים היום מסתובבים ברחובות ומעשנים סמים". אמר התעשיין דב לאוטמן והוסיף כי ניתן לקצץ בביטחון ללא פגיעה בביטחון, "אבל לפגוע בחינוך, זה רק על-ידי תקציבים. בואו נחליט שבשנים הקרובות אנו מוסיפים לחינוך ותוך עשר שנים נהיה בעשירייה הראשונה בעולם. זה צריך להיות היעד שלנו".
שר החינוך, גדעון סער, ציין כי במשך תקופה ארוכה הושתו על משרד החינוך קיצוצים בהיקף של 4.5 מיליארד ש"ח, וב-250 אלף שעות לימוד, קיצוצים שפגעו בפעולות המשרד ובהיקף שעות הלימודים של ילדי ישראל, הלומדים כיום 7-6 שעות פחות מאשר לפני עשר שנים, עובדה המתבטאת בהישגים.
ועדת החינוך קבעה כי הסיכומים בין משרד החינוך למשרד האוצר, בנוגע לביצוע רפורמת אופק חדש, לפיהם משרד החינוך יערוך קיצוץ פנימי בסך מיליארד שקלים בשלוש שנים, לא הוצגו בציבור. הסכם זה אינו קביל מבחינת הכנסת, אין לו מעמד מחייב, מה עוד שהמסמך לא בוצע בממשלה הקודמת שההסכם נעשה בתקופתה.
פגיעה בחינוך בפריפריה
יו"ר השלטון המקומי ציין כי "מערכת החינוך היא לא הוצאה, היא עתיד. מאתמול התחילו ברשתות לפטר 1,400 מורים בפריפריה. הולכים לסגור את כל גני תתי-חובה בפריפריה. משרד החינוך ביטלו את נושא בינוי הכיתות. מישהו החליט לחסל את החינוך הממלכתי. תהיה תחרות, ויהיו בתי ספר שיסגרו אותם. עידוד הקמת בתי ספר פרטיים. ביטול פיצול כיתות, ביטול אופק חדש וזה לא יעבור".
עוד אמר בוחבוט: "מחר בשעה 12 אנו יוצאים להפגנה מול משרד רה"מ, יהיו 40 באוצר ו-40 מול רה"מ. ביום רביעי אנו יוצאים לשביתה של שעתיים של אזהרה. אנו נפגשים היום עם שר האוצר כדי להראות לו את הנקודות האפלות שלא תמיד מראים לו נערי האוצר".
"גזלו מילדי ישראל שנת לימודים"
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, ציין כי "תלמידים במערכת החינוך העל-יסודית לומדים 8.5 שעות פחות מבעבר. גזלו מילדי ישראל שנת לימודים שלמה. המערכת בקריסה והתוצאות מדברות בעד עצמם. קיצוץ נוסף יחזק את המדיניות שקיימת היום, אלה שיש להם אמצעים עוברים לחינוך הפרטי, הורים מתייאשים ועוברים לחינוך הפרטי. מה קורה עם אלה שאין להם?"
ח"כ מוחמד ברכה אמר כי מי שיספוג את הקיצוץ הם החוליות החלשות, כי מי שיש לו, מוצא תמיד חלופות לחינוך הציבורי. לדבריו, מי שייפגע זה לא אותם 20% מסך כל התלמידים אלא 90% מהשכבות החלשות.

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מישהו החליט לחסל את החינוך הממלכתי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חינוך ממלכתי?.
גימי  |  11/05/09 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
מורה לאנגלית שהורשעה במעשה מגונה בתלמיד בן 17 תרצה שישה חודשי עבודות שירות ותשלם פיצוי לתלמיד    בעלה, קצין בכיר, לא הורשע בגין איומים    השופט: חלקו של הנאשם שולי בפרשה
עידן יוסף
השניים נועדו במשך שעה וחצי בשארם    מובארק הדגיש את הצעת הקמת מדינה פלשתינית כפתרון    נתניהו העדיף שלום כלכלי וצעידה בהדרגה
עופר וולפסון
יו"ר איגוד ההובלה הימית מאשים את העיצומים בהם נקטו עובדי חברת החשמל בגרימת נזק של מיליוני שקלים בהמתנת אוניות הפחם
גלית יצחק
החתול לחץ בטעות על מתג ההשבתה של מכשיר הסי-טי בבי"ח רמב"ם וגרם להיווצרות תור של עשרות ממתינים לבדיקה החיונית    [צילום: יח"צ]
איריס בר-טל
מהבקשה שהוגשה לבית המשפט, עולה כי החשוד העלים הכנסות של מיליוני שקלים במשך כ-10 שנים לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il