X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P 500 ירד ב-2.1% דאו ג’ונס נחלש ב-1.8% XTL זינקה ב-224% גילת לווינים נחלשה ב-2.9% אורמת עלתה ב-8.9% על-רקע הדוחות ג'נרל מוטורס נחלשה ב-10.6%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, על-רקע מימוש רווחים של המשקיעים וכוונת חלק מהבנקים האמריקניים לגייס כספים באמצעות הנפקת מניות. דאו ג’ונס נחלש ב-1.8% ל-8,418 נקודות, נאסד"ק איבד 0.4% ל-1731 נקודות ו-S&P 500 השיל 2.1% ל-909 נקודות.
בגזרת המקרו, היה יום מסחר שקט ונטול אירועים משמעותיים. המשקיעים ממתינים בעיקר לנאומו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, שצפוי לנאום בוועידת השווקים הפיננסיים של הבנק הפדרלי של אטלנטה, שתערך באיי ג'קיל בג'ורג'יה.
ארה"ב מסתכנת ב"עשור אבוד" משלה, אם לא תנקוט צעדים אגרסיוויים להמרצת הכלכלה ולטיהור מערכת הבנקאות, אמר היום הכלכלן זוכה פרס נובל פול קרוגמן. "אנחנו מבצעים חצאי צעדים המסייעים לכלכלה לקרטע אך מבלי להתאושש, וצעדים המסייעים לבנקים לשרוד, מבלי לשגשג", אמר קרוגמן לעיתונאים בעת ביקור בבייג'ין. "אנחנו עושים בדיוק מה שהיפנים עשו בשנות ה-90'".
מנגד, אמר המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס לעיתון הגרמני "פרנקפורט אלגמיינה צייטונג", כי מגמת ההאטה במשבר הפיננסי נבלמה והשפעות חבילת התמריצים של ממשל אובמה מתחילות להיות ניכרות. סורוס אף אמר כי אסיה תהיה האזור הראשון שצפוי לצאת מהמשבר וכי סין תחליף את ארה"ב כמנוע הצמיחה העולמית. "אני צופה כי תחול התאוששות שתפצה על מחצית מההאטה שחווינו, אך לאחר מכן תהיה סטגנציה", אמר סורוס. "אסיה תהיה הראשונה שתמצא דרכה אל מחוץ למשבר, אך גם ארה"ב נמצאת בתהליך דומה", הוסיף.
מנכ"ל ג’נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, אמר היום כי הסיכויים לפשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. בשיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה היום, אמר הנדרסון כי GM בוחנת את פעילותה בכל מדינה כדי להחליט אלו מעסקיה יאלצו להודיע על פשיטת רגל. עוד ציין כי פשיטת רגל של החברה בארה"ב אין משמעה בהכרח כי GM תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל גם במדינות אחרות.
אלרגן, יצרנית הבוטוקס - תכשיר הפלא לטיפול בקמטים, תתמודד בקרוב עם תחרות קשה, כאשר החברות נסטלה ולוריאל יתחילו בחודש הבא לשווק תכשיר חדש לטיפול בקמטים באמצעות זריקה. התכשיר, אשר ייקרא אזלור, הינו תכשיר להזרקה, אשר בדומה לבוטוקס נגזרת מהרעלן המשתק בוטולינום טוקסין. תכשיר הבוטוקס הוא בעל נתח של 83% בשוק העולמי של תרופות נגד קמטים, ומכירותיו הסתכמו השנה ב-1.3 מיליארד דולר.
בחברות הישראליות, אורמת טכנולוגיות היכתה את התחזיות. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 99.9 מיליון דולר, עלייה של 44% לעומת הכנסות של 69.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 14.5 מיליון דולר או 32 סנט למניה ביחס לרווח נקי של 10 מיליון דולר או 24 סנט למניה ברבעון המקביל - עלייה של 45.2%. בכך עקפה החברה את תחזיות השוק להכנסות של 88.8 מיליון דולר ולרווח של 25 סנט למניה.
אחרי שני רבעונים רצופים של הפסד, חוזרת גילת לוויינים להציג רווח נקי, גם אם מזערי, אך שורת ההכנסות של החברה מוסיפה לסגת. עם זאת, עיקר הרווח של גילת נבע לא מפעילותה אלא מרווח פיננסי שנרשם בגין השקעותיה ומרווחים אחרים. גילת סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם הכנסות של כ-60.8 מיליון דולר, בהשוואה לכ-70.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-13.8%. בשורה התחתונה, בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח נקי של 466 אלף דולר או סנט אחד למניה בהשוואה לרווח נקי של 4.8 מיליון דולר או 11 סנט למניה ברבעון המקביל.
ווקלטק נסחרה על-רקע דוחותיה. החברה דיווחה ירידה של 33% בהכנסותיה לרבעון הראשון של 2009 שירדו למיליון דולר בלבד. זאת בהשוואה להכנסות של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בניגוד לרבעון המקביל, בו מכירת פטנטים הביאה את החברה לרשום רווח תפעולי, נאלצה ווקלטק לרשום הפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 400 אלף דולר אשתקד.
בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 533 אלף דולר ברבעון הראשון של 2008. בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדים ולהנהלה הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-1.1 מיליון דולר. זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008. נקודת האור בדוח הייתה שיפור ברווח הגולמי של החברה, שעמד על 64% מסך ההכנסות. זאת בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 52% ב-2008 ו-41% ב-2007.

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  12/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגמר הראלי? וול סטריט ננעלה בירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רבבות בני אדם ממשיכים לזרום לחגיגות ל"ג בעומר במירון    השנה חל שיפור בזכות ממצאי דוח מבקר המדינה על האתר הקדוש
מאיה שני
מזכ"ל האו"ם דורש מישראל לשנות מיידית מדיניות הבניה בהתנחלויות ומאשים בנקיטת צעדים חד-צדדיים כלפי הפלשתינים
אלעזר לוין
החברה תקנה את בית החולים אסותא ברמת החי"ל ומגרש צמוד    אם העסקה תכלול גם את החניון, יגדל היקף העסקה    הנכס נמסר היום, ובית החולים יעבור בקרוב לבניין החדש
רות אברהם
מכתב שהגיע לידי News1 חושף פרשה חמורה מצד בית משפט שכפה אשפוז על בן 13    הפרשה נחשפה בפנייתם של הפסיכיאטר המחוזי וסגנו לשופטת, לנשיא בית המשפט ולמנהל בתי המשפט
איציק וולף
משטרת ישראל יוצאת למלחמה נגד גזירות התקציב    בין הגזירות: קיצוץ של 30 אחוזים משכרם של שוטרי סיור    האוצר: תקציב ביטחון הפנים דווקא גדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il