X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הביקושים בענף ראיית-חשבון ירדו בכ-60%-70% כ-90% מהחברות הציבוריות מבוקרות על-ידי 11 משרדי רו"ח
▪  ▪  ▪
ראובן קובנט: ירידה של 60%-70%בביקושים לרו"ח [צילום: קובי קנטור]

המשבר הפיננסי בישראל ובעולם גרם לירידה של כ-20% בשכר רואי-החשבון בישראל ולירידה של כ-70%-60% בביקושים לעובדים בענף. כך עולה מנתוני חברת 'דן אנד ברדסטריט'.
"ענף ראיית-החשבון ספג מכה בעקבות המשבר הפיננסי הגלובלי. עם זאת, המשרדים הגדולים נשארו יציבים ואיתנים פיננסית", מציין ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט.
מנתונים שנאספו על-ידי דן אנד ברדסטריט, עולה כי השכר הממוצע של עוזר חשב הוא 13,000-10,000 שקל בחודש, שכרו הממוצע של חשב 18,000-15,000 שקל בחודש, מנהל כספים או סמנכ"ל כספים מרוויח בממוצע 25,000-20,000 שקל בחודש, ושכרו הממוצע של מנהל כספים בכיר בחברות גדולות וציבוריות הוא 30,000 שקל בחודש ויותר.
בדן אנד ברדסטריט מציינים כי נכון לרבעון השני של 2009, רשומים בלשכת רואי-החשבון כ-12 אלף רואי-חשבון, ומוסיפים כי
מחודש נובמבר 2008 החלה ירידה משמעותית בגיוס רואי-חשבון חדשים. "בחודשים דצמבר וינואר נרשמה מגמת שיפור מסוימת, אך מחודש פברואר המשבר העמיק, ואנחנו עדיין בעיצומו. באופן כללי ניתן לומר שקיימת ירידה של עשרות אחוזים בביקושים למשרות בענף".
החברות הגדולות נפגעו פחות
לדברי קובנט, המשרדים הגדולים נשארו יציבים ואיתנים מבחינה פיננסית. דירוג המשרדים הגדולים כמעט ולא השתנה, מה שמעיד על כך שלמרות המשבר, הגדולים הצליחו לבצע את הצעדים הדרושים כדי לא להיפגע בצורה נרחבת מדי, צעדים שכללו, בין היתר, שינוי כיוון באופי הפעילות התואם למצב של מיתון.
מדירוג דן אנד ברסטריט של רואי-החשבון המבקרים דוחות כספיים של חברות ציבוריות, עולה כי קרוב ל-90% מכלל החברות הציבוריות בישראל מבוקרות על-ידי 11 משרדי רואי-חשבון בלבד, זאת, מתוך כ-1,940 משרדי רואי-חשבון הקיימים בישראל.
במקום הראשון בדירוג נמצא משרד 'ארנסט אנד יאנג - קוסט פורר גבאי את קסירר', המבקר 224 חברות ציבוריות. במקום השני נמצא משרד 'Deloitte בריטמן אלמגור זהר', לאחר שבשנה שעברה היה במקום השלישי. בשנה החולפת התמזגו משרדי בריטמן אלמגור לזהר את זהר. משרד Deloitte בריטמן אלמגור זהר מבקר 124 חברות ציבוריות.
במקום השלישי נמצא משרד 'סומך חייקין', המבקר 106 חברות ציבוריות. במקום הרביעי נמצא 'קסלמן וקסלמן PWC', המבקר 101 חברות ציבוריות. את רשימת חמשת הגדולים סוגר משרד 'BDO זיו האפט', המבקר 66 חברות ציבוריות.
עוד עולה מהדירוג, כי בין החברות הרשומות במדד ת"א-100 יש רוב עצום לחברות המבוקרות על-ידי 'סומך חייקין' (41 חברות מבוקרות), ו'ארנסט אנד יאנג-קוסט פורר גבאי את קסירר' (34 חברות מבוקרות).
את החמישייה סוגרים משרד בריטמן אלמגור, המבקר 12 חברות במדד ת"א-100, זיו האפט עם 8 חברות, ומשרד 'קסלמן וקסלמן', המבקר 5 חברות.

תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכה לענף ראיית-חשבון: 20% ירידה בשכר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסביר כי זהו כלל סוציאלי שנועד לאפשר ללווים לפתוח דף חדש    לדבריו, התשואות בקופות הגמל והגידול בנכסי הציבור הם סימנים לתחילת סופו של המשבר הפיננסי    "מעוניינים בשוק הון מפותח שהציבור ימשיך להיות מושקע בו"
עופר וולפסון
בוועידת שוק ההון אמר פישר כי בעוד פחות משנה הוא מסיים את הקדנציה בבנק ישראל "שתהיה הראשונה"    אומר כי למשק צפויה עוד תקופה קשה, אך התחזיות טובות יותר לעומת לפני חצי שנה
מערכת סרט
סרט הגמר של פיני טבגר - "פנחס", נבחר לאחד מחמשת המועמדים הסופיים בתחרות האוסקר לסטודנטים    הסרט, בכיכובם של יבגנייה דודינה, יונתן רוזן ומיכאל כורש, כבר הספיק לזכות בפרסים שונים בעולם בשנה האחרונה
איריס בר-טל
הרקע להורדה: השחיקה הצפויה במיצוב הפיננסי בשל רכישת קניוני רמת אביב וסביונים    בחברת אחים עופר נכסים מעריכים כי הדירוג יוחזר עם השלמת העסקות
אינדקס מדיה
קרן פלס, הראל סקעת, דייויד ברוזה ועוד באירוע התרמה מיוחד לאקים היום בערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il