שופרסל פירסמה היום (יום ה' ,14.5.09) את דוחותיה לרבעון הראשון של 2009, והציגה ירידה של כ-18% ברווח התפעולי. הרווח התפעולי הסתכם ב-107 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-131.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הינו 4.1%. הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2009 גדל ב-כ-19% והסתכם ב-86 מיליון ש"ח, לעומת 72 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנה שעברה, ונבע בעיקר מהכנסות מימון ושיעור מס נמוך.
המכירות ברבעון הסתכמו בכ-2.63 מיליארד ש"ח, גידול של
כ-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
"עוצמתה של רשת שופרסל באה לידי ביטוי ביישום אסטרטגיה ברורה, ממוקדת וארוכת טווח תוך התאמת פעילותה למצב הכלכלי ולשינויים בתנאי השוק. כפועל יוצא מכך שומרת הרשת על נתחי השוק ומובילות לאורך זמן", ציינו רפי ביסקר ושולם פישר, יושבי-ראש משותפים של שופרסל.
לדבריהם, שופרסל ממשיכה להרחיב את הפורמט החדש "יש", מציגה עלייה בהכנסות בחנויות הזהות בשיעור של 1.4%, ורווח נקי רבעוני בין הגבוהים בשנים האחרונות.
"למרות השינויים במצב הכלכלי והתגברות התחרות, ממשיכה החברה להציג תוצאות טובות", אמר אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל.
הראל פיננסים: התוצאות נמוכות מהצפוי "תוצאות הרבעון נמוכות מהצפי ומהוות סנונית ראשונה לשוק המזון", כך מציין ערן יונגר, אנליסט מחלקת מחקר Sell Side בהראל פיננסים. לדבריו, החברה הציגה עלייה של כ-2% במכירות הקמעונאיות וירידה במרווחים.
מכירות החברה הסתכמו בכ-22.6 מיליארד ש"ח, מתוכם כ-2.61 מיליארד ש"ח במכירות הקמעונאיות, זאת בעוד נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה במדדי המחירים של כ-2.8% ועלייה כמותית בפדיון רשתות המזון של כ-3.2% לעומת הרבעון המקביל.
מכירות החברה בחנויות זהות עלו בכ-1.4% ונתח השוק של החברה עומד על כ-37% לעומת 36.7% ב-2008. המרווח הגולמי של החברה ירד משיעור של כ-27% אשתקד לשיעור של כ-25.9% ברבעון זה. המרווח התפעולי ירד משיעור של כ-5% אשתקד (מנוטרל נדל"ן) לשיעור של כ-4.1% ברבעון הנוכחי.
בהראל פיננסים מציינים כי רווחיות החברה נפגעה הן בשל עליית רמת התחרות עם השקת מגה בול ועליית הרשתות הפרטיות והן בשל מבצעי חג הפסח (שמנגד תרמו למכירות). להערכתם, השפעת המיתון ברבעון זה הביאה לעליית מכירות המותג הפרטי ושימוש בכלי זה העומד לרשות החברה סייע לרווחיות.
"לאחר השפעת חג הפסח אשר תרם למכירות ברבעון זה אנו צפויים לראות ירידה בצריכה ברבעונים הבאים. התגברות התחרות ומאמצי השיווק יביאו לפגיעה נוספת במרווחים. למרות פגיעה זו, אנו סבורים כי שימוש בכלים העומדים לרשות שופרסל בהם המותג הפרטי ומועדון הלקוחות עשויים לשמור את החברה כמובילה בתחום הקמעונאות", מסכמים בהראל פיננסים.