X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ההסתדרות לגל"צ: "חשבתי שאפשר להגדיל את ההוצאה ב-1% נוסף כדי למנוע גזירות נוספות" "נתניהו לא שינה את תפיסת עולמו; כל אחד שם דברים על השולחן כדי להגיע לקונצנזוס"
▪  ▪  ▪
אמונה שלמה. עיני [צילום: פלאש 90]

"אמרתי כבר פעם אחת ואני אומר שוב: אני לא הולך לפוליטיקה. אני עושה מה שאני עושה באמונה שלמה", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בראיון לרינו צרור בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.
עיני התייחס למשא-ומתן שבסופו הושגו ההסכמות בין האוצר, ההסתדרות והמעסיקים: "בתחילת הדרך ההתנהלות הייתה עם האוצר, שר האוצר, אגף התקציבים. כשראינו שלא מתקדמים לשום מקום, ראש הממשלה לקח את המושכות. כל אחד שם את הדברים על השולחן כדי להגיע לקונצנזוס. מתחילת הדרך הושטתי יד להידברות. שביתות מזיקות למשק. בחרתי לנהוג באחריות".
על תסכולם של אנשי האוצר, אמר יו"ר ההסתדרות: "אני יכול להבין ללבו של האוצר אבל העסק התנהל בצורה שמה שאומרים אנשי האוצר הוא ראה וקדש. אני שמח שבפעם הראשונה ההתנהלות הייתה עם הידברות".
בעניין התנהלותו של ראש הממשלה, אמר עיני: "בנימין נתניהו לא שינה את תפיסת עולמו מקצה לקצה. התנהלות מזוגזגת של הממשלה? היו פה שתי עמדות. אגף התקציבים סבר שיש להגדיל את ההוצאה ב-1.7%, מה שמוביל לגזירות. בסופו של דבר ראש הממשלה הבין שלא תהיה ברירה אלא להגדיל את ההוצאה".
"מוכנתנו לתרום את חלקנו יצר מצב של דינמיקה במשא-ומתן. אני לא יכול להגיד כל הזמן: אני דורש, דורש ודורש", הדגיש יו"ר ההסתדרות. "גם הוויתור על דמי הבראה היה קשה לי. האוצר דרש ויתורים בעלות של 15 מיליארד שקל. עובדי המדינה שלא מרוויחים הרבה כסף ירגישו טוב כי הם עוזרים למנוע פיטורים.
"הדבר היחיד שלא הצלחתי בו מלא הוא הגדלת ההוצאה. חשבתי שאפשר להגדיל את ההוצאה ב-1% נוסף כדי למנוע גזירות נוספות כו המע"מ שהיא גזירה די כבדה", טען יו"ר ההסתדרות.
עיני התייחס גם לטענתו של הממונה על התקציבים, רם בלניקוב, כי ההסכם עם ההסתדרות הוא שוחד: "בלניקוב הוא פקיד מסור, עושה דברו נאמנה עם תפישת עולם מסוימת. ניהלתי אתו משא-ומתן בעניין משכורות עובדי קופת חולים כללית בתוקף תפקידי כיו"ר ההסתדרות וכמי שדואג לעובדים במקביל למשא-ומתן על עסקת החבילה".
עוד אמר יו"ר ההסתדרות: "לא נבחרתי על-ידי הציבור לנהל את המדינה. זו סמכותה של הממשלה. אם לא היינו בממשלה, אני לא רוצה לחשוב איך היה נראה התקציב. כל התהליכים שנעשו יצרו תקציב מאוזן עם הישגים לציבור הנשים והעובדים".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  14/05/2009   |   עודכן:  14/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא ליברמן
לפני 15 חודשים רכש האוליגרך קוגן חמישה מגרשים בקיסריה תמורת 17 מיליון דולר, כדי להקים אחוזה על 11.5 דונם
איריס בר-טל
לעומת זאת בתחומים שיאצו, נטורוטפתיה ורפלקסולוגיה חלה ירידה של 4.3% בביקוש    כך עולה ממדד רידמן להשמה
אלעזר לוין
יקנו מסאמפורנה 10.1% ממניות הראל ב-233 מיליון שקל    מכרו את המניות בנובמבר 2006 ב-402 מיליון שקל, ועתה קונים אותן חזרה בזול    המכירה - ב-23 מיליון שקל מתחת למחיר הבורסה    סאמפורנה תאבד סגן יו"ר, דירקטור וזכות וטו בחברת הביטוח    זכות סירוב לדיסקונט
איריס בר-טל
כך מציינים בהראל פיננסים בתגובה לדוח שופרסל לרבעון ה-1    הרווח התפעולי ירד בכ-18% והסתכם ב-107 מיליון ש"ח
שרון גל
האלי בארי כועסת על כל הכוכבים שטוענים שלא צריך לעבוד קשה בשביל לשמור על הגוף    "כל כוכב שאומר שהוא לא מתאמן הוא פשוט שקרן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il