X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, המתין לאוטובוס עם ילדיו הקטנים בקור העז וגילה שהאוטובוס "דילג" על התחנה ונגרמה להם עוגמת נפש בית המשפט פסק שיש לפצותו בגין נזקים
▪  ▪  ▪
המתינו בקור העז [צילום אילוסטרציה: פורטל גינון מקצועי בישראל]

שמעון זילבר תבע את אגד - אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 21,700 שקל לאחר שהמתין לשווא לאוטובוס וקפא מקור.
מכתב התביעה עלה שב-15.1.08 זילבר המתין בתחנת האוטובוס ברחוב אוהל יהושע בירושלים לאוטובוס של קו 407, מירושלים לנתניה, החל מהשעה 22:55 ועד השעה 24:00, אך האוטובוס לא הגיע. לטענתו, ההמתנה הייתה קשה עקב הקור העז ששרר באותו יום בירושלים וילדיו הקטנים בני 10 ו-12, סבלו במיוחד. בסופו של דבר, משלא הגיע האוטובוס, נסע באוטובוס אחר לבני ברק ומשם נסע במונית לנתניה.
בשל הצורך להמתין זמן כה רב לאוטובוס ובשל העובדה שנאלץ לנסוע לבני ברק ומשם במונית לנתניה, הגיש את התביעה. סכום התביעה כלל פיצוי בגין עוגמת נפש וסבל שהיו כרוכים בהמתנה בקור עבור כל אחד מבני משפחתו (התובע, שני ילדיו וגיסתו - 8,000 שקל), העובדה שבשל ההמתנה חלה בסינוסיטיס, כך לטענתו (3,500 שקל), הוצאות מונית (200 שקל), ופיצוי עונשי שירתיע את אגד (10,000 שקל).
זילבר העיד את חברו שלמה למברגר שטען כי העיר לנהג ש"דילג" על שתי תחנות.
הנהג עצר בכל התחנות?
אגד הכחישה את תלונותיו של זילבר, ונהגה טען שמסלול האוטובוס מוכר לו וכי עצר בכל התחנות, כולל זו שברחוב אוהל יהושע. הנהג ציין שלא זכורה לו נסיעה שבמהלכה פנה אליו מישהו והפנה את תשומת ליבו לכך שדילג על תחנה. אגד ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה.
סינוסיטיס מקור ירושלים? - לא בהכרח
בפסק הדין קבעה השופטת תמר בר-אשר צבן: "התובע ומר למברגר היו אמינים בעדותם ושוכנעתי כי הם אכן מעידים על אירוע אשר התרחש. יחד עם זאת, גם הנהג שכנע אותי כי הוא דובר אמת. אומנם ייתכן כי המקרה שדילג על תחנות בטעות אינו זכור לו, אולם קשה להניח שלא היה זוכר שאחד הנוסעים הפנה את תשומת ליבו לכך שדילג על תחנה. למרות זאת, ומאחר שבמשפט אזרחי די שהתובע ישכנע במידה העולה על זו ששכנע הנתבע, מבלי שהנתבע יכול היה לסתור באופן פוזיטיבי את דברי התובע, אני קובעת שהאירוע נושא התביעה אומנם התרחש".
יחד עם זאת, הוסיפה השופטת כי היא סבורה שגובה הפיצוי שנתבע חורג מהסביר ואינו עומד בשום יחס לנזק שלטענת התובע, נגרם לו. "תחילה יש לומר כי התובע אינו יכול לתבוע בשם גיסתו. מעבר לכך, בעניין מחלת התובע, הגם שצורף אישור מחלה בעניין סינוסיטיס שהתובע לקה בה לאחר אותו אירוע, הרי שאין מדובר בחוות דעת רפואית ערוכה כדין. לא זו בלבד, אלא שלא בהכרח שהתובע לקה בכך דווקא בשל ההמתנה במשך כשעה לאוטובוס".
נפסק כי התובע זכאי להחזר עלות המונית בסך 200 שקל, לפיצוי כולל בשל ההמתנה ועוגמת הנפש שנגרמה לו בסך 800 שקל וכן להחזר הוצאות משפט בסך 300 שקל. סך הכל תשלם הנתבעת לתובע 1,300 שקל. סכום זה ישולם תוך 30 יום ואם לא ישולם במועד ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל.

ת.ק. 4840/08 ירושלים
תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסע שהמתין לאוטובוס "קפא מקור" ויפוצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
לדבריו, קו 497 של אגד נוהג לאחר או שלא להגיע בכלל ונגרם לו נזק    אגד השיבה שהיא משתדלת לשרת את ציבור הנוסעים ביעילות - היא חויבה בתשלום פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il