X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתונים חיוביים על ענף הבנייה שלחו את השווקים לעליות DSPG קפצה ב-9.1% צורן התחזקה ב-6.8%; סינרון עלתה ב-3.1%; סאפיינס טיפסה ב-5.3%; פאנדטק ירדה ב-5.8%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה מאז קריסת ליהמן ברדרס, מה שהשרה אווירה חיובית ודחף את השווקים לעליות.
דאו ג’ונס הוסיף 2.8% לרמה של 8,504 נקודות, נאסד"ק עלה ב-3.1% לרמה של 1,732 נקודות. מדד S&P 500 התחזק ב-3% לרמה של 9009 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.088% לרמה של 3.21%.
בזירת המקרו: הביטחון בענף הבנייה בארה"ב ממשיך להתאושש, ועלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז התמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, מסר היום איגוד קבלני הבתים הלאומי בארה"ב (NAHB).
מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של NAHB ובנק וולס פארגו עלה החודש לרמה של 16 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר - לעומת 14 נקודות באפריל. העלייה של המדד הייתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. משמעות הרמה הנוכחית של המדד היא כי כאחד מכל שישה קבלני הבתים בארה"ב מאמין שמצבו של שוק הבתים הפרטיים החדשים הוא טוב.
מדד חברות התעופה האמריקניות רשם עליה חדה של 4.4%. זאת למרות מחקר שפורסם היום שקבע כי מספר הטסים בארה"ב הקיץ ייפול ב-14 מיליון.זאת, בשל המצב הכלכלי החמור, אולם צפיפות הישיבה במטוסים תגדל בשל מספר טיסות מצומצם. על-פי הנתונים, מספר הטסים מדי יום יירד ב-7% בתקופה שבין 1 ביוני ל-31 באוגוסט לעומת הקיץ הקודם - 150 אלף פחות נוסעים ביום. בקיץ 2007 נרשמה תעבורת שיא של 213.4 מיליון טסים בקווי תעופה מקומיים ובטיסות מארה"ב ואליה.
סאפיינס נסחרה במגמה חיובית לאחר שדיווחה על גידול של 1.9% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2009, שהסתכמו ב-10.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי בכמיליון דולר לעומת הפסד של כ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות בגין אופציות, הסתכם הרווח הנקי בכ-1.2 מיליון דולר או 6 סנט למניה לעומת הפסד של כ-1.1 מיליון דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל.
טבע נחלשה למרות אשרור שנתן בית משפט פדרלי לערעורים להחלטתו של בית משפט בערכאה נמוכה יותר מספטמבר 2007 לדחות בקשה של חברת Wyeth וחברת Altana להוציא צו מניעה זמני כנגד שיווק גרסה גנרית של התרופה פרוטוניקס על-ידי טבע. המשפט בין ויית' לטבע על הפרת הפטנט המגן על התרופה עד יולי 2010 נמשך, אולם טרם נקבע מועד לדיון. מדובר בניצחון חשוב לטבע, שמחזיקה בנתח של 30% מהשוק לתרופה. ד"ר רוני גל, אנליסט בסנפורד ברנסטין, מעריך שהגירסה הגנרית לפרוטוניקס תרמה 250 מיליון דולר למכירותיה של טבע ב-2008.
אלביט מערכות נסחרה על-רקע זכייתה בחוזה לאספקת עמדות נשק 12.7 מ"מ בהיקף של כ-25 מיליון יורו לצבא אוסטריה. המערכות יסופקו במהלך ארבע השנים הבאות. החוזה נחתם בין אלביט מערכות ו-IVECO, חברה-בת של קונצרן פיאט, המשמשת כקבלן ראשי בפרויקט. העמדות שיסופקו לצבא האוסטרי מיועדות להתקנה ברכבים ממוגנים.
מניית איתוראן נסחרה במגמה חיובית למרות שהחברה החמיצה את תחזיות השוק עם הכנסות של 27.3 מיליון דולר, ירידה של 17% לעומת הכנסות הרבעון המקביל שעמדו על 32.8 מיליון דולר, כאשר השוק ציפה להכנסות של כ-29.7 מיליון דולר. עם זאת, חלק מהירידה בהכנסות נבעה מכך שהחברה מדווחת מדולרים.
בשורה התחתונה, התחזקותו של הדולר ב-10% במהלך הרבעון מול השקל דווקא עזרה לאיתוראן. זאת, מאחר שהיא הובילה להכנסות מימון של 4.2 מיליון דולר שרשמה איתוראן ברבעון הנוכחי לעומת הוצאות מימון של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ורווח נקי של 5.6 מיליון דולר או 27 סנט למניה לעומת רווח נקי של 863 אלף דולר או 4 סנט למניה ברבעון המקביל.
עם המניות הישראליות שבלטו עם סיום המסחר בוול סטריט: צורן קפצה ב-6.8%; סינרון עלתה ב-3.1%; DSPG קפצה ב-9.1%; צ’ק פוינט הוסיפה 3.9%; פאנדטק ירדה ב-5.8%.

תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  19/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליות שערים חדות בוול סטריט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוסטר: שלשום היית פסימי
צבי גלברד  |  19/05/09 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
יו"ר בני יהודה זעם, אחרי שהוחלט שלא להעמיד לדין את בלם מכבי פ"ת
מאיה שני
אישה אמריקנית מוכרת בובות של סוזן בויל כולל גבות עבות ושיער פרוע באינטרנט, כל אחת בעשרים דולר
מאיה שני
פגישת נתניהו-אובמה הסתיימה במחלוקות: ארה"ב במתווה שתי מדינות ומפת דרכים    לא נקבע תאריך יעד לסוף מו"מ עם אירן
רותי אברהם
באירוע שנסגר בפני תקשורת מונו בבית משפט העליון 7 נשיאים חדשים לבתי המשפט    נשיאת בית המשפט העליון הודיעה על רפורמה בתפקידי הנשיאים - "אחריות כפולה ומכופלת" [אדלר, ביניש ונאמן. טקס בלי תקשורת / פלאש 90]
יואב יצחק
טוענת: פישר וחזקיהו מנסים לכפות הדחת דנקנר מתפקידו כיו"ר בלא שהם מנמקים דרישתם    מבקשת לחקור ההדלפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il